Jer der har lang cyklus vs. tidlig test

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.921 visninger
23 svar
1 synes godt om
4. januar 2013

Anonym trådstarter

Hej piger.

Jeg skriver lige som anonym da jeg ikke til kunne Googles.
Jeg smed pillerne for nogle måneder siden og har siden haft følgende cykli:

1. forsøg: 35 dage
2. forsøg: 28 dage
3. forsøg: 35 dage
4. forsøg: er det igangværende, pt. 31 dage, så jeg forventes mens på tirsdag.

Normalt synes jeg man hører, at man kan teste, så snart man har over tid. Og herinde synes jeg også ofte folk bliver rådet til at teste så snart de er 4+, men gælder det også for os der har (eller i det mindste ses ud til at have) en cyklus, der er næsten en uge længere end de klassiske 28 dage? Jeg er jo 4+3 i dag, hvis det er..
Gider ikke teste for tidligt, for det er spild af test, men hvis det er de 4+ jeg bør rette mig efter, så kan jeg lige så godt få det gjort, så jeg ikke bekymrer mig unødigt..

Tak fordi du ville læse med og godt nytår :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2013

Moma

Anonym skriver:

Hej piger.

Normalt synes jeg man hører, at man kan teste, så snart man har over tid. Og herinde synes jeg også ofte folk bliver rådet til at teste så snart de er 4+, men gælder det også for os der har (eller i det mindste ses ud til at have) en cyklus, der er næsten en uge længere end de klassiske 28 dage? Jeg er jo 4+3 i dag, hvis det er..
Gider ikke teste for tidligt, for det er spild af test, men hvis det er de 4+ jeg bør rette mig efter, så kan jeg lige så godt få det gjort, så jeg ikke bekymrer mig unødigt..

Altså jeg har lang cyklus - ligesom dig, og jeg har aldrig kunnet teste, lige når jeg er gået over tid. Første gang testede jeg først positiv uge 7 (kan ikke huske dag) - havde lavet flere tests, der alle var negative.

Da jeg var gravid sidste gang testede jeg positiv uge 5 + (kan ikke huske dag)

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

Moma skriver:

Altså jeg har lang cyklus - ligesom dig, og jeg har aldrig kunnet teste, lige når jeg er gået over tid. Første gang testede jeg først positiv uge 7 (kan ikke huske dag) - havde lavet flere tests, der alle var negative.

Da jeg var gravid sidste gang testede jeg positiv uge 5 + (kan ikke huske dag)

Tak for svar.
Det bekræfter jo min tanke om, at hvis cyklus er en uge længere, så er testdag en uge senere.

Er der andre, der kan be- eller bekræfte det?

Anmeld

4. januar 2013

M (:

Hej piger.

4+ er jo kun en betegnelse der duer "sådan rigtigt" for dem med en cyklus på 28 dage.. Man siger jo, at man kan teste 14 dage efter ÆL, men for dem med lang cyklus ligger ÆL (oftest) senere end på 14. dagen efter sidste mens..

Man siger, at ÆL ligger ca. 14 dage FØR næste mens, og ikke 14 dage EFTER sidste mens - forvirringen opstår bare fordi de fleste har cykli på omkring 28 dage, og i den sammenhæng giver det jo samme ÆL-tidspunkt.

Det vil med andre ord sige, at hvis du har en cyklus på 35 dage vil din ÆL ligge på 21. dagen af din cyklus (groft set) - altså 14 dage FØR forventet mens. Derved vil du først være "4+0" på 35. dagen - i hvert fald hvis man ser på det eventuelle fosters alder og ikke på længden af din cyklus. 

Håber det giver mening?

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

M (: skriver:

4+ er jo kun en betegnelse der duer "sådan rigtigt" for dem med en cyklus på 28 dage.. Man siger jo, at man kan teste 14 dage efter ÆL, men for dem med lang cyklus ligger ÆL (oftest) senere end på 14. dagen efter sidste mens..

Man siger, at ÆL ligger ca. 14 dage FØR næste mens, og ikke 14 dage EFTER sidste mens - forvirringen opstår bare fordi de fleste har cykli på omkring 28 dage, og i den sammenhæng giver det jo samme ÆL-tidspunkt.

Det vil med andre ord sige, at hvis du har en cyklus på 35 dage vil din ÆL ligge på 21. dagen af din cyklus (groft set) - altså 14 dage FØR forventet mens. Derved vil du først være "4+0" på 35. dagen - i hvert fald hvis man ser på det eventuelle fosters alder og ikke på længden af din cyklus. 

Håber det giver mening?

Det giver perfekt mening - og betyder desværre også at jeg er nødt til at vente små 5 dage endnu med at teste...

Men hvor er det irriterende, for jeg startede på p-piller var min cyklus oftest på 28 dage, dog lidt uregelmæssig. Men efter 12 år på pillerne, er cyklus åbenbart rykket og blevet lidt længere. Suk! Vil bare gerne være gravid snart.

Anmeld

4. januar 2013

M (:

Det giver perfekt mening - og betyder desværre også at jeg er nødt til at vente små 5 dage endnu med at teste...

Men hvor er det irriterende, for jeg startede på p-piller var min cyklus oftest på 28 dage, dog lidt uregelmæssig. Men efter 12 år på pillerne, er cyklus åbenbart rykket og blevet lidt længere. Suk! Vil bare gerne være gravid snart.

Øv, øv, håber det bliver din tur snart, og at de fem dages ventetid bliver det hele værd! 

Det er altså træls, når p-pillerne smadrer ens cyklus

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

Øv, øv, håber det bliver din tur snart, og at de fem dages ventetid bliver det hele værd! 

Det er altså træls, når p-pillerne smadrer ens cyklus

Tak Det er rart, at nogen håber med mig! For er ski begyndt at blive utålmodig

Anmeld

4. januar 2013

M (:

Anonym skriver:

Tak Det er rart, at nogen håber med mig! For er ski begyndt at blive utålmodig

Du må gerne låne lidt af mit babystøv - jeg har ikke brug for det lige nu! 

Men ja, kan godt huske ventetiden, den var ulidelig! Jeg selv kunne ikke teste før 4+2 ("4+4", hvis man tæller efter en cyklus på 28 dage), og det føltes jo som for evigt, så vil gerne tro at din ventetid føles lang! 

Anmeld

4. januar 2013

Moma

Håber det giver mening?

Lige præcis - sådan fungerer det for mig. 

Anmeld

5. januar 2013

Anonym trådstarter

Du må gerne låne lidt af mit babystøv - jeg har ikke brug for det lige nu! 

Men ja, kan godt huske ventetiden, den var ulidelig! Jeg selv kunne ikke teste før 4+2 ("4+4", hvis man tæller efter en cyklus på 28 dage), og det føltes jo som for evigt, så vil gerne tro at din ventetid føles lang! 

Til meget gerne låne dit babystøv - kan da se på din profil, at det virker, når du kunne blive gravid i første hug!
Jeg er i fjerde forsøg, og er egentlig ret sikker på, der heller ikke er noget den her gang.. Så er begyndt at blive bange for, jeg er en af dem, der slet ikke kan..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.