En af de der regnestykker ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2013

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

ja det slog mig lige - skal nok ikke  begive mig ud i at regne så tidligt om morgnen, og da slet ikke som sproglig student

hihi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2013

FrkZier

Anonym skriver:

hihi

og det ikke engang tidligt om morgenen jeg har aldrig været god til det med at regne, som min kæreste ofte siger: skat, du skal være glad for du er så smuk, fordi regne kan du da ihvertfald ikke

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

og det ikke engang tidligt om morgenen jeg har aldrig været god til det med at regne, som min kæreste ofte siger: skat, du skal være glad for du er så smuk, fordi regne kan du da ihvertfald ikke

hahahaha

Anmeld

4. januar 2013

miig1989

Dorthe1986 skriver:

Ja jeg vil sige 35 man starter med regne multiplikationsleddet ud, altså 5*0 og det giver jo selvfølgelig 0.

og så har man regnestykket 5+5+5+5+5+5+5+0, hvor man sådan set bare kan slette 0'et. Og så er det jo bare 5+5+5+5+5+5+5 = 35

Enig

Anmeld

4. januar 2013

Kofoed.

blomst84 skriver:

Hmm... Det kræver en forklaring? der er jo ingen parentes ? 

Ved ikke om nogen har forklaret det, men navn ganger og dividere altid før man plusser og minusser. Underlig regneregl, men sådan er det.

Anmeld

4. januar 2013

Ploffer

Anonym skriver:

Virker måske underligt at jeg er anonym, men det har jeg brug for i dette tilfælde. svært at forklarer, håber i bærer over med det

Nå men, jeg faldt for en lille uges tid siden over et af de der regnestykker på facebook, og nærmest alle svarede forkert, jeg kan ikke forstå at så mange ikke har lært de grundlæggende regneregler

så, nu prøver jeg den lige af herinde

Det giver 35 da man starter med at gange det sidste 5-tal med 0 og derefter lægger resten sammen

Anmeld

4. januar 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

4. januar 2013

Anonym trådstarter

rikkeregnbue skriver:

0?

nope

Anmeld

4. januar 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Anonym skriver:

nope

Nej, fandt jeg ud af

Anmeld

4. januar 2013

bøllen

Pu ha da jeg gik i skole fik jeg 10 i matematik. Det er jo en del år siden mit bud vil være 0 . 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.