En af de der regnestykker ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: 5+5+5+5+5+5+5+5*0

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.771 visninger
55 svar
0 synes godt om
4. januar 2013

Anonym trådstarter

Virker måske underligt at jeg er anonym, men det har jeg brug for i dette tilfælde. svært at forklarer, håber i bærer over med det

Nå men, jeg faldt for en lille uges tid siden over et af de der regnestykker på facebook, og nærmest alle svarede forkert, jeg kan ikke forstå at så mange ikke har lært de grundlæggende regneregler

så, nu prøver jeg den lige af herinde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Virker måske underligt at jeg er anonym, men det har jeg brug for i dette tilfælde. svært at forklarer, håber i bærer over med det

Nå men, jeg faldt for en lille uges tid siden over et af de der regnestykker på facebook, og nærmest alle svarede forkert, jeg kan ikke forstå at så mange ikke har lært de grundlæggende regneregler

kom gerne med forklaringen på jeres svar

Anmeld

4. januar 2013

morethanperfect

Anonym skriver:

Nu fik jeg 03 i mat. dengang , men er det ik 40 ??

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Nu fik jeg 03 i mat. dengang , men er det ik 40 ??

nope, ikke 40

Anmeld

4. januar 2013

morethanperfect

Anonym skriver:

nope, ikke 40

den stjerne til sidst er det ikke "gange"

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

den stjerne til sidst er det ikke "gange"

jo

Anmeld

4. januar 2013

morethanperfect

Anonym skriver:

jo

Okay så fatter jeg det ik 

Anmeld

4. januar 2013

Dorthe1986

Anonym skriver:

Ja jeg vil sige 35 man starter med regne multiplikationsleddet ud, altså 5*0 og det giver jo selvfølgelig 0.

og så har man regnestykket 5+5+5+5+5+5+5+0, hvor man sådan set bare kan slette 0'et. Og så er det jo bare 5+5+5+5+5+5+5 = 35

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Ja jeg vil sige 35 man starter med regne multiplikationsleddet ud, altså 5*0 og det giver jo selvfølgelig 0.

og så har man regnestykket 5+5+5+5+5+5+5+0, hvor man sådan set bare kan slette 0'et. Og så er det jo bare 5+5+5+5+5+5+5 = 35

Anmeld

4. januar 2013

Dorthe1986

Anonym skriver:

Ja så er min skolegang da ikke helt spildt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.