Jeg ved jeg har et problem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

Jeg tror at kæresten har ret i at jeg først skal arbejde mig mig selv, før jeg kan arbejde med andre ting.. Det er noget jeg er helt indforstået med, det er bare svært at tage det første skridt, når jeg aldrig før har følt jeg har haft så store problemer som jeg har nu.. 

Så synes jeg at du skal starte med terapi selv også parterapi bagefter.... Må være ærlig og sige jo hurtigere du tager dig sammen, jo hurtigere får du det bedre :-)

Jeg fik selv en depression sidste år, og kunne ingenting... Jeg var lige blevet mor, og kunne ikk tage mig af bassen alene... Jeg synes det var sindssygt hårdt at indrømme at jeg ikk kunne tage mig af mit eget barn.. Så ved lidt hvad du mener, men igen det blir ikk bedre af at du venter :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2013

Muffinmus

Jeg synes klart du skal søge hjælp....det er ikke en svaghed i dit tilfælde, men et nødvendigt onde, for ellers skubber du for evigt folk ud af dit liv.
din kæreste bliver ikke hos dig hvis ikke du får nogle redskaber til at håndtere det her, ikke fordi han ikke holder af dig, men INGEN hverken kan eller bør leve i et jaloux forhold.
Jeg har prøvet det og min kæreste prøvede dengang at skubbe alle fyrene ud af mit liv, venner jeg havde set ofte i mange år, men som han ikke synes skulle snakke med HANS kæreste. Jeg måtte kun gå i kjole og nederdel hjemme fordi ingen andre skulle se HANS dame i sådan noget tøj osv osv osv...efter hver fest aften spurgte han og jeg havde knaldet nogle fyre eller gloet på nogen...
Det holder ikke i længden og man skal ikke byde sig selv sådan et forhold.
Så, være den stærke kvinde der skal til og søg den hjælp du har brug for, ellers er hans væk igen inden længe og det ville være ærgerligt:-)

Anmeld

4. januar 2013

Tulipan

Vil bare lige tilføje at der altså ikke er noget galt med dig, fordi du er jaloux. Det er helt naturligt, specielt når han faktisk har skrevet med en anden. 

Det eneste der er at gøre er at prøve at være ærlige, og så undgå de situationer hvor du kan blive jaloux. Jeg var engang altid jaloux hvis jeg var i byen med min kæreste og han så meget som så på en anden pige. Men så lod vi være med at ta i byen sammen noget tid, og det hjalp.

Prøv at lade være med at snakke om det noget tid. Selvfølgelig skal han ikke skjule noget for dig, men din jalouxi bliver ikke bedre af at du bliver mindet om den hele tiden.

Det lyder til jeres forhold er rimelig nyt her for anden gang. Prøv at give det lidt tid, og i stedet fokusere på at han faktisk har valgt at ville være sammen med dig igen, og er flyttet for din skyld osv. Hvorfor skulle han gøre det hvis det ikke var dig han ville have?

Anmeld

4. januar 2013

DitteFisk

Jeg er enig i, at det er noget du kan arbejde med selv - det er jeres begges problem, men som du siger, så er der jo ikke så meget andet han kan gøre ved sagen andet end at lade være med at 'bryde reglerne', naturligvis. 

Jeg er ret overbevist om, at jalouxi dukker op alleroftest når der opstår en periode, hvor man har det dårligt med sig selv. Du synes måske ikke nok om dig selv til at tro at han gør det. Der findes altså tonsvis af bøger der kan hjælpe dig og give dig redskaber til bedre selvværd og selvtillid, prøv at søg dem det ville jeg gøre som det første.

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

Jeg har ringet til min læge i dag og fik en tid på mandag. Nu håber jeg bare at jeg kan få mig selv til at tage derned, selvom det er så grænseskridene at jeg får helt ondt i maven af at tænke på det. Lægen var rigtig sød og virkede ikke ligeglad, og ville meget gerne have en snak med mig.

Min kæreste blev så glad da jeg fortalte ham, at jeg havde fået en tid. Jeg håber virkeligt at det er det rigtige jeg gør, og det ikke ender med et kæmpe nederlag og nedtur.

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

Jeg er enig i, at det er noget du kan arbejde med selv - det er jeres begges problem, men som du siger, så er der jo ikke så meget andet han kan gøre ved sagen andet end at lade være med at 'bryde reglerne', naturligvis. 

Jeg er ret overbevist om, at jalouxi dukker op alleroftest når der opstår en periode, hvor man har det dårligt med sig selv. Du synes måske ikke nok om dig selv til at tro at han gør det. Der findes altså tonsvis af bøger der kan hjælpe dig og give dig redskaber til bedre selvværd og selvtillid, prøv at søg dem det ville jeg gøre som det første.

De sidste mange måneder har jeg prøvet at tage hånd om min jalousi simpelthen for at slippe for at ringe til lægen. Det har resulteret i at nogle dage har jeg næsten ikke tænkt over mit problem, men derefter givet bagslag. Så har der været en lille ting som ikke har været noget, som bare har væltet hele min verden.

Nu har jeg fået en tid hos min læge, og håber det er det rigtige jeg har gjort

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

Anonym23 skriver:

Vil bare lige tilføje at der altså ikke er noget galt med dig, fordi du er jaloux. Det er helt naturligt, specielt når han faktisk har skrevet med en anden. 

Det eneste der er at gøre er at prøve at være ærlige, og så undgå de situationer hvor du kan blive jaloux. Jeg var engang altid jaloux hvis jeg var i byen med min kæreste og han så meget som så på en anden pige. Men så lod vi være med at ta i byen sammen noget tid, og det hjalp.

Prøv at lade være med at snakke om det noget tid. Selvfølgelig skal han ikke skjule noget for dig, men din jalouxi bliver ikke bedre af at du bliver mindet om den hele tiden.

Det lyder til jeres forhold er rimelig nyt her for anden gang. Prøv at give det lidt tid, og i stedet fokusere på at han faktisk har valgt at ville være sammen med dig igen, og er flyttet for din skyld osv. Hvorfor skulle han gøre det hvis det ikke var dig han ville have?

Tak for dit svar

Ja jeg syntes os jeg har grund til at være jaloux efter han har svigtet mig, men så alligevel burde jeg kunne lægge det bag mig. Det er bare så fandens svært.

Det med at undgå situationerne er umuligt, og hvis jeg prøver at lade være med at tænke på det giver det bagslag senere, da jeg pludselig kommer ud med alt på en gang, og sådan skal det heller ikke være.

Jeg har fået en tid hos min læge, og så må jeg se om hun kan hjælpe mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.