Jeg ved jeg har et problem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.105 visninger
16 svar
0 synes godt om
4. januar 2013

Anonym trådstarter

med jalousi. Jeg har altid været meget jaloux, nogen perioder mere end andre. Lige nu er det slemt, og jeg smadre mit hoved med en masse tanker hele tiden.

Jeg har fået en kæreste som jeg har været kæreste med for en del år siden. Dengang var vi ikke ret gamle, og så kun hinanden i weekenderne. Dengang fandt jeg ud af at han skrev med andre piger og det var første gang jeg blev rigtig såret. Vi gik fra hinanden og er nu sammen igen. Jeg er slet ikke i tvivl om at han er den jeg skal tilbringe resten af mit liv med, og vores problem er ikke at vi ikke elsker hinanden, tværtimod!

Nu hvor vi er sammen igen er han flyttet hjem til mig, men han er flyttet fra alt han kendte til et sted hvor han ikke havde noget udover mig. Vi havde lidt startproblemer, og han følte at jeg glemte ham, da jeg havde min normale hverdag her, og han skulle starte helt forfra. Det resulterede desværre i, at han skrev lidt frækt med en gammel veninde og det opdagede jeg. Jeg pakkede mine ting og tog væk i et par dage, for at finde ud af om jeg kunne komme over det. Han var smadret, og havde det utrolig dårligt, men han kæmpede alt hvad han kunne for at få mig hjem igen. Han slettede hende fra hans profil og har intet kontakt med hende den dag i dag.

Mit problem er at min jalousi langsomt smadre vores forhold, som sagt er det noget jeg altid har haft problemer med, men aldrig så slemt som det er nu. Jeg får det skidt når han skriver sms'er og når han sidder på nettet. Han er opmærksom på at jeg har det dårligt, og han gør alt hvad han kan for at hjælpe mig, ved at for det meste fortælle mig hvem han snakker med, og så har han brugt mange timer på at snakke med mig om det, og han er utrolig god til at bekræftige mig dagligt. Han har selv været meget jaloux engang men er kommet igennem det, så han prøver også at give mig gode råd, men føler bare intet virker.

Idag havde vi så igen en episode hvor mit hoved gik amok, og det tager så hårdt på os begge. Han bliver såret, fordi jeg er ekspert i at komme med spydige kommentarer, og jeg ville sådan ønske at jeg kunne lade være, men monstret i mig har magten.

Jeg har intet godt at sige om mig selv, min selvtillid og selvværd er fuldstændig i bund og jeg føler ikke at jeg fortjener at have ham i  mit liv.

Min kæreste syntes jeg skal få en tid hos lægen, ikke for hans skyld, men for min egen. Men det er så grænseoverskridende at ringe derned, for jeg vil ikke fremstå svag. Jeg har aldrig bedt nogen om hjælp, jeg har altid klaret mig. Hvad pokker skal man dog ringe og sige? "hej jeg tror jeg er sindssyg, hvad skal jeg gøre?"

Har i nogle gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2013

Bassemor<3

Du skriver det selv ! det er dit selværd og din selvtillid det gør at du er jaluxe! Du skal sparke gang i den selvtillid ! Tag til frisør og gør nohet lækkert ved håret køb noget lækkery tøj, bekræft i fet hele taget dig selv i at du er din kæreste værdig :-)

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

Tilføjelse

da jeg spurgte min kæreste om hvordan han kunne skrive med en anden pige igen, prøvede han at finde en forklaring. Det eneste han mente kunne være en grund, var at han følte sig helt alene i verden, og på den måde fik noget opmærksomhed uden at det egentlig var den måde han ville gøre det på.. 

Jeg kan godt følge ham lidt i det han siger, da alt var meget kaotisk da han flyttede ind, men alligevel gjorde det ondt.

Når mit monster lader være at tale til mig, har vi det fantastisk sammen, vi er hinandens bedste venner og hvorfor kan det dog ikke bare være sådan altid? 

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

Bassemor<3 skriver:

Du skriver det selv ! det er dit selværd og din selvtillid det gør at du er jaluxe! Du skal sparke gang i den selvtillid ! Tag til frisør og gør nohet lækkert ved håret køb noget lækkery tøj, bekræft i fet hele taget dig selv i at du er din kæreste værdig :-)

Årh ja jeg ved det, men jeg har jo også store problemer der. Jeg er lidt for tyk, og syntes alt tøj er grimt når det kommer på mig..  Og det med frisøren gør mig kun glad et par dage, så er det desværre glemt igen.. 

Anmeld

4. januar 2013

Newsence

Problemet lægger hos jer begge. Ja du har et monster i dig men han gav dig en grund til at blive jalou (det kan jeg vist ikke stave til ) han skrev med en. I bliver nød til at tage en god snak sammen. Desværre nytter hans råd ikke da personer er forskellige. I er begge en del af det her problem og det skal løses i fællesskab, ikke af dig alene. Sådan er det med problemer i forholdet uanset hvem det evt skyldes. Man skal løse det sammen

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

newsence skriver:

Problemet lægger hos jer begge. Ja du har et monster i dig men han gav dig en grund til at blive jalou (det kan jeg vist ikke stave til ) han skrev med en. I bliver nød til at tage en god snak sammen. Desværre nytter hans råd ikke da personer er forskellige. I er begge en del af det her problem og det skal løses i fællesskab, ikke af dig alene. Sådan er det med problemer i forholdet uanset hvem det evt skyldes. Man skal løse det sammen

Han kan jo ikke gøre andet end hvad han har gjort.. Det er lidt omvendt i vores forhold da det er ham der går meget op i at snakke om tingene, og mig der er bedre til at gå med problemerne i mig selv.

han kan ikke gøre andet end at love mig at det ikke sker igen, og jeg skal på en eller anden måde lære at lade være med at bruge krudt på at tænke på at det sker.. Det er som han siger spild af tid.

Anmeld

4. januar 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Årh ja jeg ved det, men jeg har jo også store problemer der. Jeg er lidt for tyk, og syntes alt tøj er grimt når det kommer på mig..  Og det med frisøren gør mig kun glad et par dage, så er det desværre glemt igen.. 

Så må du jo lette rø... og tabe dig, hvis det er sådan nogle ting, der kan hjælpe dig til at komme ud af jalousien, jeg er enig med Bassemor i, at det er din selvtillid og dit selvværd, du skal arbejde med.
Jeg er aldrig jaloux, for jeg ved, at min mand aldrig finder et bedre match end mig

Anmeld

4. januar 2013

Mettefpigen

I kan også tage noget parterapi :-)

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Så må du jo lette rø... og tabe dig, hvis det er sådan nogle ting, der kan hjælpe dig til at komme ud af jalousien, jeg er enig med Bassemor i, at det er din selvtillid og dit selvværd, du skal arbejde med.
Jeg er aldrig jaloux, for jeg ved, at min mand aldrig finder et bedre match end mig

Skønt for dig.. 

Anmeld

4. januar 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

I kan også tage noget parterapi :-)

Jeg tror at kæresten har ret i at jeg først skal arbejde mig mig selv, før jeg kan arbejde med andre ting.. Det er noget jeg er helt indforstået med, det er bare svært at tage det første skridt, når jeg aldrig før har følt jeg har haft så store problemer som jeg har nu.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.