Cryos lukker for salg til Danmark...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.586 visninger
15 svar
0 synes godt om
3. januar 2013

Sandradee82

Hejsa

Skal bare lige have mine frustrationer ud... regeringen og deres tåbelige love.. nu har Cryos lukket for salg af donor sæd til Danmark..

Og de andre truer med at gøre det samme....

Meget frustrerende når den eneste mulighed man har er at blive gravid med donor sæd da min mand har Klinefelter Syndrom.

øv... !!!!!

Er der andre som er i samme situation.. ?

Hilsen lille mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

Nessie

Det har jeg slet ikke hørt noget om, hvad har de nu fundet på?
Det hjælper da i hvert fald ikke på deres ønske om, at vi skal få flere børn herhjemme

Anmeld

3. januar 2013

mpr

Nessie skriver:

Det har jeg slet ikke hørt noget om, hvad har de nu fundet på?
Det hjælper da i hvert fald ikke på deres ønske om, at vi skal få flere børn herhjemme

De har fundet på at nu er det ikke kun klinikkerne der skal holde øje med hvor mange der får sæd. Nu skal firmaerne der sælger sæden ud også holde styr på at der ikke bliver mere end tror det var 15 graviditeter ud af hver mands sæd for at undgå indavl. Og det synes de er for uoverskueligt og derfor lukker de.

Anmeld

3. januar 2013

Nessie

Chel1992 skriver:

De har fundet på at nu er det ikke kun klinikkerne der skal holde øje med hvor mange der får sæd. Nu skal firmaerne der sælger sæden ud også holde styr på at der ikke bliver mere end tror det var 15 graviditeter ud af hver mands sæd for at undgå indavl. Og det synes de er for uoverskueligt og derfor lukker de.

Så er de da nogen pivs......., det er faktisk noget der lyder meget fornuftigt, og det kan da ikke være så svært at administrere

Men udover det, så er det da utroligt, så besværligt de skal gøre det at få hjælp til at få børn herhjemme

Anmeld

3. januar 2013

mpr

Nessie skriver:

Så er de da nogen pivs......., det er faktisk noget der lyder meget fornuftigt, og det kan da ikke være så svært at administrere

Men udover det, så er det da utroligt, så besværligt de skal gøre det at få hjælp til at få børn herhjemme

Jeg synes også det lyder meget fornuftigt  Men det er åbenbart for meget at forlange at de og klinikkerne skal have kontakt, så de kan få raporteret om graviditeter. Deres undskyldninger fik det til at lyde som om de ikke havde styr på hvem de havde sæd fra.. o_O

Anmeld

3. januar 2013

Nessie

Chel1992 skriver:

Jeg synes også det lyder meget fornuftigt  Men det er åbenbart for meget at forlange at de og klinikkerne skal have kontakt, så de kan få raporteret om graviditeter. Deres undskyldninger fik det til at lyde som om de ikke havde styr på hvem de havde sæd fra.. o_O

Lyder mærkeligt.
Ja,det vil selvfølgelig give noget mere administrativt arbejde, men SÅ meget kan det da heller ikke give.

Det bliver da ikke nemt at være modtager af donorsæd. Først skal den svære beslutning tages, og det er da ikke en nem beslutning. Vi talte også om det, hvis det slet ikke kunne lykkes med mandens, og det var da en svær beslutning.

Skal man så fremover til udlandet, eller registreres en masse mærkelige steder, så giver folk jo nærmest op på forhånd

Anmeld

3. januar 2013

tankai

Sandradee82 skriver:

Hejsa

Skal bare lige have mine frustrationer ud... regeringen og deres tåbelige love.. nu har Cryos lukket for salg af donor sæd til Danmark..

Og de andre truer med at gøre det samme....

Meget frustrerende når den eneste mulighed man har er at blive gravid med donor sæd da min mand har Klinefelter Syndrom.

øv... !!!!!

Er der andre som er i samme situation.. ?

Hilsen lille mig

Vi blev ringet op af vores gyn i morgen, og fik samme besked..

Vi skulle havde været oppe og tjekke om hvornår min æggeløsninger kommer, men nu er der jo ingen grund til det.. 

Vi fik afvide at det er alle sædbankerne der ikke leverer mere, kun til søskendebørn..

Vores gyn sendt den mail til mig, som hun havde fået

Vi skal med beklagelse meddele, at vi på grund af den ny lovgivning fra 1. januar 2013 ikke ser os i stand til at levere donorsæd til modtagere i Danmark, medmindre det drejer sig om sæd til søskende. Dette gælder uanset om det er danske patienter/klinikker eller udenlandske patienter der bestiller sæden.

Læs evt. mere om orienteringen i vedlagte skrivelse, som påregnes offentliggjort den 31. december.

Vi har haft en tæt dialog med myndighederne om at løse problemet, men der er ikke kommet svar endnu. Hvis der kommer en løsning eller andre nyheder i sagen, vil det blive publiceret på denne side: -  klik her

Vi håber på en snarlig løsning.

Anmeld

3. januar 2013

Mutti2B

Det vil sige at jeg stadig kan købe donorsæd hvis jeg vil have nr 2? Min datter er nemlig donorbarn

Anmeld

3. januar 2013

tankai

Mutti2B skriver:

Det vil sige at jeg stadig kan købe donorsæd hvis jeg vil have nr 2? Min datter er nemlig donorbarn

Ja det vil jeg mene, så længe det er den samme doner..

Anmeld

3. januar 2013

tarkoflen

Så vidt jeg kan læse, så er det kun cryos der har lukket for salg af sæd... Mon ikke man stadig kan få fra nordisk cryobank? Ved ikke om der er andre!

Virkelig dårlig stil, at lave lovgivning der gør, at danskere ikke kan få sæd i dk!

Så vidt jeg ved, så har de hele tiden skulle holde øje med, hvor mange graviditeter, der blev pr. donor i dk, men de er afhængige af, at klinikkerne melder tilbage til dem, og det er ikke altid de gør det, og så bliver det jo ret svært at administrere! Især hvis klinikkerne samler sammen og melder tilbage i en stor pulje et par gange om året, så kan der jo være andre klinikker, der også har fået graviditeter ud af den samme donor! Og så skal det lige siges, at det er antallet af positive test, der bliver målt på, og ikke antallet af fødsler! Så hvis en positiv test ender i en gul, ma eller sa, så tæller de også med i regnskabet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.