At kalde mor og far ved navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2013

MorDk

Personligt ville jeg også blive ked af det og trist indeni hvis mine børn kun kaldte mig ved navn.

Vores søn på 2 år havde en periode på 14 dage hvor han kaldte sin far ved navn. Det var super sødt og skægt.

En ting er at VI som forældre ønsker at blive kaldt MOR & FAR ... men ville ALDRIG "tvinge" mit barn til det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

4kløver

Kloster skriver:

Ja man bliver lidt ked af det, når børnene gør sådan, men jeg tror faktisk at alle børn mere ell mindre kommer igennem denne periode. For det tror jeg, det er...

For at lede barnet på "rette" vej igen, kan det være en mulighed at lade hende kalde jer ved navn, som hun lyster. Men når I skal fortælle om hinanden osv, skal I tage det som en selvfølge og kalde hinanden for far og mor.

FX: Lise giv lige far det her. Lise jeg tror gerne far vil læse en bog for dig.

Hvis fx Lise siger: Jeg vil side ved siden af Per (far), så kan I sige, ja kom du bare og sid ved siden af far...

Håber I forstår... Lad være med at rette ell blive sur på hende, men lad det ligesom flyde ud i sandet. Er ret sikker på, hun gør det pga hun lige har lært og synes det er sjovt/forunderligt, at mor og far har et navn som hun selv. I kalder jo heller ikke hende for datter

Nej nej ingen er sur på hende. Jeg siger også far når jeg snakker med hende og det samme gør han.
Men i morges sagde hun ikke farvel far men hans navn og det blev han skide sur over. (på mig)

Anmeld

3. januar 2013

4kløver

MorDk skriver:

Personligt ville jeg også blive ked af det og trist indeni hvis mine børn kun kaldte mig ved navn.

Vores søn på 2 år havde en periode på 14 dage hvor han kaldte sin far ved navn. Det var super sødt og skægt.

En ting er at VI som forældre ønsker at blive kaldt MOR & FAR ... men ville ALDRIG "tvinge" mit barn til det. 

Det har jeg også sagt. og man kan se hun synes det er sjovt når hun siger det..

Anmeld

3. januar 2013

FrkZier

4kløver skriver:

Ja normalt ville jeg ikke skrive sådan et indlæg men jeg er ved at blive sindsyg på manden.

Vores datter er begyndt at kalde sin far ved navn. Han mener det er unormalt og det havde han aldrig gjort ved sine forældre.. Jeg mener det er og især når jeg har større børn der kalder hans navn. Hun ved også godt mit navn men siger mor.
Så manden er så skide sur hele tiden.. og Woow det styrker da helt vildt vores forhold..

Brok herfra..

jeg kan virkelig få SÅ ondt i hjertet når jeg høre børn UANSET alder kalde deres forældre ved navn i stedet for mor og far!

Anmeld

3. januar 2013

4kløver

frkanonym skriver:

så det er alle i huset, der kalder ham ved navn, også jeres andre fælles børn? men han er sur over, der er ét barn, der ikke siger far? 

Nej kun mine fra tidligere forhold.

Anmeld

3. januar 2013

mpr

4kløver skriver:

Det kan jeg ikke. Alle mine har kaldt mig ved navn da de fandt ud af at jeg hed anden ind mor.. Her i huset kalder vi ham ved navn jeg og mine børn så jeg ser ikke hvorfor han skal blive så skide sur over det.. Hun gør bare som de andre.

du siger dine egne kalder ham ved navn.. Og kan godt forstå hvis han egen så også kalder ham ved navn. Jeg har selv en bonusdatter og det er helt naturligt at hun bare kalder mig ved navn.. Men må indrømme min største frygt er at mine egne ikke vil kalde mig "mor" fordi store søster kalder mig Michelle.. Jeg ville blive så ked af det fordi det er jo ens eget barn.. Det er jo lidt af forældre rollen at man får den titel Altså selvfølgelig er det okay hvis det kun er en kort periode fordi barnet synes det er sjovt at sige navnet. Men det skal da ikke forsætte. Nu ved jeg ikke lige hvor længe jeres barn har gjort det, men ja forstår ham godt

Anmeld

3. januar 2013

mpr

FrkZier skriver:

jeg kan virkelig få SÅ ondt i hjertet når jeg høre børn UANSET alder kalde deres forældre ved navn i stedet for mor og far!

Enig 

Anmeld

3. januar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg forstår godt hans reaktion.

Jeg oplever det ikke som værende normal at kalde sin far ved navn, medmindre det er en periode der er tale om. Ved ikke hvor lang tid hun har gjort det.

Anmeld

3. januar 2013

Victoriasmor88

Chel1992 skriver:

du siger dine egne kalder ham ved navn.. Og kan godt forstå hvis han egen så også kalder ham ved navn. Jeg har selv en bonusdatter og det er helt naturligt at hun bare kalder mig ved navn.. Men må indrømme min største frygt er at mine egne ikke vil kalde mig "mor" fordi store søster kalder mig Michelle.. Jeg ville blive så ked af det fordi det er jo ens eget barn.. Det er jo lidt af forældre rollen at man får den titel Altså selvfølgelig er det okay hvis det kun er en kort periode fordi barnet synes det er sjovt at sige navnet. Men det skal da ikke forsætte. Nu ved jeg ikke lige hvor længe jeres barn har gjort det, men ja forstår ham godt

Meget enig.. Har det præcis på samme måde som dig  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.