At kalde mor og far ved navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.042 visninger
18 svar
0 synes godt om
3. januar 2013

4kløver

Ja normalt ville jeg ikke skrive sådan et indlæg men jeg er ved at blive sindsyg på manden.

Vores datter er begyndt at kalde sin far ved navn. Han mener det er unormalt og det havde han aldrig gjort ved sine forældre.. Jeg mener det er og især når jeg har større børn der kalder hans navn. Hun ved også godt mit navn men siger mor.
Så manden er så skide sur hele tiden.. og Woow det styrker da helt vildt vores forhold..

Brok herfra..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

frkanonym

4kløver skriver:

Ja normalt ville jeg ikke skrive sådan et indlæg men jeg er ved at blive sindsyg på manden.

Vores datter er begyndt at kalde sin far ved navn. Han mener det er unormalt og det havde han aldrig gjort ved sine forældre.. Jeg mener det er og især når jeg har større børn der kalder hans navn. Hun ved også godt mit navn men siger mor.
Så manden er så skide sur hele tiden.. og Woow det styrker da helt vildt vores forhold..

Brok herfra..

jeg forstår godt hans reaktion..

jeg ville da også blive vildt ked af, at blive kaldt mit navn i stedet for 'mor' ..  mine egne forældre ville også blive rigtig kede af det, hvis ikke jeg kaldte dem mor og far, men deres navn. det er okay, ungerne ved, hvad forældrene hedder, men jeg synes også, det er noget mærkeligt noget, at kalde dem ved navn.

jeg ville selv blive ked af det, hvis min nevø kaldte mig mit navn, i stedet for moster, som han ellers altid har kaldt mig.

Anmeld

3. januar 2013

TNBC

4kløver skriver:

Brok herfra..

Det er ik unormalt , men jeg forstår han godt.
Du bliver kaldt mor, han kaldt sit navn.
Vend den op og se hvordan du ville have haft det hvis du blev kaldt ved navn og han blev kaldt far.

Anmeld

3. januar 2013

Carina:-)

frkanonym skriver:

jeg ville da også blive vildt ked af, at blive kaldt mit navn i stedet for 'mor' ..  mine egne forældre ville også blive rigtig kede af det, hvis ikke jeg kaldte dem mor og far, men deres navn. det er okay, ungerne ved, hvad forældrene hedder, men jeg synes også, det er noget mærkeligt noget, at kalde dem ved navn.

jeg ville selv blive ked af det, hvis min nevø kaldte mig mit navn, i stedet for moster, som han ellers altid har kaldt mig.

Her vil jeg heller ikke have det,men ville nok snakke stille og roligt med barnet frem for at gå og surmule.

Men her er det mor/far

Anmeld

3. januar 2013

Laulund87

Det er da sikkert bare en periode, det ville jeg ikke tænke videre over. Kan du ikke sige det til ham?

Her synes jeg det lyder super kært når vores datter på 3 år kalder os ved vores navne. Hun siger så far Bruno og mor Lotte indimellem

Anmeld

3. januar 2013

Kloster

Ja man bliver lidt ked af det, når børnene gør sådan, men jeg tror faktisk at alle børn mere ell mindre kommer igennem denne periode. For det tror jeg, det er...

For at lede barnet på "rette" vej igen, kan det være en mulighed at lade hende kalde jer ved navn, som hun lyster. Men når I skal fortælle om hinanden osv, skal I tage det som en selvfølge og kalde hinanden for far og mor.

FX: Lise giv lige far det her. Lise jeg tror gerne far vil læse en bog for dig.

Hvis fx Lise siger: Jeg vil side ved siden af Per (far), så kan I sige, ja kom du bare og sid ved siden af far...

Håber I forstår... Lad være med at rette ell blive sur på hende, men lad det ligesom flyde ud i sandet. Er ret sikker på, hun gør det pga hun lige har lært og synes det er sjovt/forunderligt, at mor og far har et navn som hun selv. I kalder jo heller ikke hende for datter

Anmeld

3. januar 2013

frkanonym

Carina:-) skriver:

Her vil jeg heller ikke have det,men ville nok snakke stille og roligt med barnet frem for at gå og surmule.

Men her er det mor/far

ja, det ville jeg også

Anmeld

3. januar 2013

4kløver

frkanonym skriver:

Det kan jeg ikke. Alle mine har kaldt mig ved navn da de fandt ud af at jeg hed anden ind mor.. Her i huset kalder vi ham ved navn jeg og mine børn så jeg ser ikke hvorfor han skal blive så skide sur over det.. Hun gør bare som de andre.

Anmeld

3. januar 2013

frkanonym

4kløver skriver:

Det kan jeg ikke. Alle mine har kaldt mig ved navn da de fandt ud af at jeg hed anden ind mor.. Her i huset kalder vi ham ved navn jeg og mine børn så jeg ser ikke hvorfor han skal blive så skide sur over det.. Hun gør bare som de andre.

så det er alle i huset, der kalder ham ved navn, også jeres andre fælles børn? men han er sur over, der er ét barn, der ikke siger far? 

Anmeld

3. januar 2013

4kløver

Laulund87 skriver:

Det er da sikkert bare en periode, det ville jeg ikke tænke videre over. Kan du ikke sige det til ham?

Her synes jeg det lyder super kært når vores datter på 3 år kalder os ved vores navne. Hun siger så far Bruno og mor Lotte indimellem

Det har jeg prøvet. ved da også godt at det bliver min tur.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.