Øv trist at det forløb du er på nu, ikke kan hjælpe dig så meget. Da jeg var på et jobsøgningskursus i 4 uger fik vi rigtig meget hjælp og de hjalp med at starte helt forefra med en ansøgning, så man kunne se hvordan man skriver nu til dags. Den første ansøgning jeg fik hjælp med at skrive da jeg var der, den kom jeg til samtale på! Så det viser bare at en godt skrevet ansøgning virker. (:
Er du medlem af en fagforening? For der er en masse kurser man kan melde sig til, også omkring jobsøgning. Nu er jeg i HK og de kurser jeg har været til, der samarbejder de med en dame der har sit eget rekruteringsbureau, og hun kommer så ud og fortæller hvordan hun ser på en ansøgning - fra hendes synespunkt, på den anden side af bordet. Så det var rigtig godt. Så det er måske værd at undersøge, hvis du er medlem af en fagforening. (:
Og ja, ellers hør dit jobcenter, man kan altid selv ønske at komme på de jobsøgningskurser. De samarbejder med flere end et firma (gør de i hvert fald i det jobcenter jeg hører til), så hvis du skal afsted igen, så kan du jo altid sige / ønske at du gerne vil et andet sted end der du var sidst, hvis du ikke synes du har fået så meget ud af at være der.
Held og lykke med det. (:
Anmeld