Mad til to dage...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2013

Mussen2

Kia2013 skriver:

Vi laver tit mad der kan række til 2 dage (2 voksne):

Lasagne

Hjemmelavet pizza

Chili con carne&chokolade

Tærter

Kødsauce (m. pasta 1. dag og evt også 2. dag... eller kommes på en pizza på 2. dagen eller i pirogger)

Frikadeller (alm. 1. dag og i pitabrød med grønt 2. dag)

Kylling (parteres i skrog, vinger, bryster og lår). Lav noget af kyllingebrysterne 1. dag, fx wokmad... krydr lår og vinger på 2. dagen og steg dem i ovnen og lav grønt tilbehør til. På 3. dagen koger du suppe på skroget

Super ide med kyllingen og pitabrød

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

Fenja09

Mussen2 skriver:

Jeg kunne godt bruge ideer til aftensmad, der kan strække sig over to dage. Enten som rest eller fordi det indgår i en nem ret på 2. dagen

Boller i karry

Kødsovs

Mørbradgryde

pizza ( lav en bradepande)

Flæskesteg ( måske ikke det man har allermest lyst til lige nu hehe) dagen efter kan det laves til biksemad eller skæres i skiver på en rugbrød

Lasagne

Frikadeller

Ved ikke om retterne er blevet nævnt, men det er lige dem jeg kan på stående fod.

/Fenja

Anmeld

3. januar 2013

Mussen2

Fenja09 skriver:

Boller i karry

Kødsovs

Mørbradgryde

pizza ( lav en bradepande)

Flæskesteg ( måske ikke det man har allermest lyst til lige nu hehe) dagen efter kan det laves til biksemad eller skæres i skiver på en rugbrød

Lasagne

Frikadeller

Ved ikke om retterne er blevet nævnt, men det er lige dem jeg kan på stående fod.

/Fenja

Gode ideer. Er pizza ok dagen derpå?

Anmeld

3. januar 2013

Fenja09

Mussen2 skriver:

Gode ideer. Er pizza ok dagen derpå?

Ja, det er næsten bedre - kommer selvfølgelig an på, hvad man vælger at putte på. Men her kommer det også med i madpakken

Anmeld

3. januar 2013

frkanonym

Mussen2 skriver:

Jeg har faktiskbaldrig lavet det har en eller anden fobi for det fra min barndom. Husker ikke helt årsagen men noget med marven i de der ben...men altså det er år siden, så sikkert ikke noget at frygte nu, husker bare der var stor fokus på det

hehe, der er intet at frygte. jeg gider ikke spise margen, men min kæreste er HELT vild med den, han fisker efter den hver gang. hehe

jeg har faktisk heller aldrig lavet det, men min svigerfar laver det, når vi kan få ham overtalt til det, og jeg eeeelsker det!

Anmeld

3. januar 2013

B&J

bøf

karbonader

hamperryg

jamen næsten alt kan man jo lave til 2 dage næsten

Anmeld

3. januar 2013

Victoria2013

Mussen2 skriver:

Super ide med kyllingen og pitabrød

Sådan en hel kylling er genial og kan bruges til mad i 3 dage - jeg udnytter det især når der er en hel kylling på tilbud eller til nedsat pris dagen før sidste holdbarhed. Så parterer jeg den og fryser de dele jeg ikke lige bruger samme dag. Eller koger suppe på hele kyllingen med det samme og gemmer kødet til dagen efter til fx tartelletter m. kylling i asparges eller til en salat... genialt og billig mad *er stor fortaler for kylling-kan-række-til-mindst-3-middage*

Og syntes i øvrigt heller ikke pizza er kedeligt på 2. dagen. Vi har fået hjemmelavet pizza i dag og skal også have det i morgen. Det sker der lige kommer en ekstra skive ost på, på 2. dagen dog

Anmeld

3. januar 2013

Inger Nielsen

Jeg køber tit store portioner kylling fileter, gerne over 2 kg

Steger nok til aftensmaden samt nogle ekstra til at komme i en kyllinge salat dagen efter. 

De sidste snitter jeg i tern, og laver en sammenkogt kyllinge ret. Enten som karry, paprika eller asiatisk. Det gode er at hvis jeg laver ingridienserne klar til den sammenkogte ret, så kan jeg lave det hele samlet, og så er der massere af mad at fryse ned af.

Anmeld

4. januar 2013

SaNiNa

Mussen2 skriver:

Enig og ungene elsker det, men kører i de samme
Hvilke laver du?

åååh jeg laver allemulige sidst var et en på en øl og det var bare super godt.

porter øl

okse i tern

løg

gulerødder

og hvad der ellers lige var i køleskabet.

Svitstede kødet og grønsagerne og kom porter ølen på og lod det stå hele eftermiddagen.

Vi fik så ris til.

Ellers så bruger vi alt slags kød. laver det også nogle gange på vin i stegesoen med en masse rodfrugter og så kartoffelmos til

Anmeld

4. januar 2013

Mussen2

Kia2013 skriver:

Sådan en hel kylling er genial og kan bruges til mad i 3 dage - jeg udnytter det især når der er en hel kylling på tilbud eller til nedsat pris dagen før sidste holdbarhed. Så parterer jeg den og fryser de dele jeg ikke lige bruger samme dag. Eller koger suppe på hele kyllingen med det samme og gemmer kødet til dagen efter til fx tartelletter m. kylling i asparges eller til en salat... genialt og billig mad *er stor fortaler for kylling-kan-række-til-mindst-3-middage*

Og syntes i øvrigt heller ikke pizza er kedeligt på 2. dagen. Vi har fået hjemmelavet pizza i dag og skal også have det i morgen. Det sker der lige kommer en ekstra skive ost på, på 2. dagen dog

Har netop været på sidste-salgs-dato rov. Dog desværre ingen kylling i dag, men alt mulig andet......så det kender jeg alt for godt. Kan heller ikke gå forbi en nedsat kylling

Mennår du koger suppe på den er det så bare til alm.kød og mel bolle suppe eller har du andre suppe-opskrifter?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.