Mad til to dage...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.520 visninger
20 svar
0 synes godt om
3. januar 2013

Mussen2

Jeg kunne godt bruge ideer til aftensmad, der kan strække sig over to dage. Enten som rest eller fordi det indgår i en nem ret på 2. dagen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

Victoria2013

Vi laver tit mad der kan række til 2 dage (2 voksne):

Lasagne

Hjemmelavet pizza

Chili con carne&chokolade

Tærter

Kødsauce (m. pasta 1. dag og evt også 2. dag... eller kommes på en pizza på 2. dagen eller i pirogger)

Frikadeller (alm. 1. dag og i pitabrød med grønt 2. dag)

Kylling (parteres i skrog, vinger, bryster og lår). Lav noget af kyllingebrysterne 1. dag, fx wokmad... krydr lår og vinger på 2. dagen og steg dem i ovnen og lav grønt tilbehør til. På 3. dagen koger du suppe på skroget

Anmeld

3. januar 2013

Lullaby

Tortillias den ene dag og så genbrug al salat til tilbehør til evt hjemmelavet pizza dagen efter.

Anmeld

3. januar 2013

JS<3

når vi laver pasta m kødsovs, så gemmer vi kødsovsen til dagen efter og laver lasagne. Eller fryser det ned til vi skal lave lasagne (:

Anmeld

3. januar 2013

SaNiNa

En gryderet er meget nem at lave til flere dage, vi kommer altid rigtig mange grønsager i.

Anmeld

3. januar 2013

Dinna88

Hvor mange er I?
Min kæreste og jeg laver ALDRIG mad til en enkelt dag ad gangen - hvorfor dog, når vi kan lade være Men det er jo nemt til to mand.

Anmeld

3. januar 2013

frkanonym

Mussen2 skriver:

Jeg kunne godt bruge ideer til aftensmad, der kan strække sig over to dage. Enten som rest eller fordi det indgår i en nem ret på 2. dagen

usso bucco! det smager himmelsk og kan laves til en masse dage, samt fryses ned.

ellers synes jeg faktisk, alt kan laves til to dage, det er vel bare et spørgsmål om mængden.

dog er jeg ikke selv vild med pasta på 2. dagen, da jeg synes, det bliver tørt og kedeligt.. 

Anmeld

3. januar 2013

Mussen2

frkanonym skriver:

usso bucco! det smager himmelsk og kan laves til en masse dage, samt fryses ned.

ellers synes jeg faktisk, alt kan laves til to dage, det er vel bare et spørgsmål om mængden.

dog er jeg ikke selv vild med pasta på 2. dagen, da jeg synes, det bliver tørt og kedeligt.. 

Jeg har faktiskbaldrig lavet det har en eller anden fobi for det fra min barndom. Husker ikke helt årsagen men noget med marven i de der ben...men altså det er år siden, så sikkert ikke noget at frygte nu, husker bare der var stor fokus på det

Anmeld

3. januar 2013

Mussen2

Dinna88 skriver:

Hvor mange er I?
Min kæreste og jeg laver ALDRIG mad til en enkelt dag ad gangen - hvorfor dog, når vi kan lade være Men det er jo nemt til to mand.

2 voksne og 2 børn. Synes det er blevet sværer at lave mad til flere dage, måske jeg skal til at pakke større kødportioner

Anmeld

3. januar 2013

Mussen2

SaNiNa skriver:

En gryderet er meget nem at lave til flere dage, vi kommer altid rigtig mange grønsager i.

Enig og ungene elsker det, men kører i de samme
Hvilke laver du?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.