en mors regler for 13årigs iphone

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg er meget enig i mange af punkterne, men jeg ville ikke selv skrive dem ned på den måde, da det i mine øjne er en del af opdragelsen, at børnene ved disse ting.

Når mine børn bliver gamle nok til at bruge computer/få en telefon, så vil jeg også have klare retningslinjer for dem om deres brug af disse.
Ikke skrevet i punktform men som en samtale og fortsættende samtale som ungerne bliver større, ligesom jeg vil have disse samtaler med alle andre aspekter i livet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

MorDk

Selvfølgelig skal der være retningslinier meeeeeen alt med måde ik?

Anmeld

3. januar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvorfor så give telefonen til drengen hvis hun ikke har tillid til ham?

Anmeld

3. januar 2013

1990h

Yurie skriver:

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1892195. ece

Jeg må indrømme at jeg synes det er lidt voldsomt.
hvad mener i?

at stille 18 krav er meget syntes jeg.

men derimod så har moderen faktisk fat i den lange regler..for lige præcist de krav hun stiller op er jo egentlig noget man kan nikke genkendelse til..for cyberspace er stort, og kan ødelægge dit liv..især pga. billeder og ting man ikke bør skrive..

Anmeld

3. januar 2013

hekran

Er der mon mulighed for, at det måske også er ment som et humoristisk indslag fra moderens side? Synes det er skrevet meget kærligt og kan egentlig ikke se noget galt i det. 

Det var noget andet, hvis drengen var 16.

Anmeld

3. januar 2013

TNBC

Marita skriver:

Er der mon mulighed for, at det måske også er ment som et humoristisk indslag fra moderens side? Synes det er skrevet meget kærligt og kan egentlig ikke se noget galt i det. 

Det var noget andet, hvis drengen var 16.

Hun er blogger. Og været i tv omkring det.

Anmeld

3. januar 2013

Sillemoar

Olivia's Moar skriver:

Jeg synes det er helt fair, hvis jeg skal være ærlig !
Og bare fordi hun har koden, betyder det ikke nødvendigvis, at hun tjekker ham i hoved og r** ..

Og sådan som jeg læser det, er det med 'glimt i øjet' - og med viden om, at han kommer til at 'overtræde' de regler, som derved giver en konsekvens - hvilket i mine øjne er sundt for udviklingen. Han er 13 - ikke 17 år ..

Anmeld

3. januar 2013

Sillemoar

Muhmi skriver:

Jeg tænker lidt at jeg højst sansynligt er den eneste der sidder og klapper i mine små poter over den mor...  Og det gør jeg..

Min venindes datter fik en iphone for lidt over et halvt år siden (12 år gammel er lige blevet 13) Og min veninde har ikke haft en ordentlig samtale med hendes datter siden...

De bliver fuldstændig VÆK i de telefoner der og der skal simpelthen regler til...

Jeg tænker at den her mor tager sin opgave som mor, meget alvorligt og ja, dumt overhovedet at give ham telefonen tænker nogle, men jeg tænker.. Han skal lære at der er et ansvar ved alt hvad man gør, siger og viser på internettet..

Tjaa, hvad kan jeg sige, jeg kunne finde på det samme....

Anmeld

3. januar 2013

Pikku Myy

Yurie skriver:

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1892195. ece

Jeg må indrømme at jeg synes det er lidt voldsomt.
hvad mener i?

Umiddelbart synes jeg det lyder som en fornuftig mor med et glimt i øjet. Reglerne er fornuftige, og jeg kan faktisk rigtig godt lide at det i bund og grund handler om at han skal huske at der også er et liv udenfor telefonen.

Anmeld

3. januar 2013

raca

syntes det er lidt befriende at der er en mor, der tør stå ved sit ansvar og blande sig i sit barns liv og sidde nogle klare retningslinjer op for hvordan man bruger en tlf.. og ja jeg kan se mange skriver at det giver sig selv og alle ved det jo.. men sådan er det jo ikke..

børn mobber vha tlf. børn bruger ekstrem meget tid på at være på og icenesætte sig selv. imo.

dette gør de forde forældren ikke giber ind og stikker retningslijer for brugen ud.

jeg ville nok ikke gøre det på den måde, men mine børn skal også lære og bruge de komunikationsmidler de har til rådighed med, også hvordan man gør, og hvad ma ikke gør, det lære de altså ikke bare af dem selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.