bmi - barnløshedbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2013

Anonym trådstarter

tankai skriver:

Der er noget med nogle regler fra udlandet, men det har jeg ikke styr på. 

Jeg fik bare et opkald fra en meget trist gyn i morges, som fortalte at det ikke er muligt.. 

Hun sendte denne mail til mig, som hun havde modtaget:

Vi skal med beklagelse meddele, at vi på grund af den ny lovgivning fra 1. januar 2013 ikke ser os i stand til at levere donorsæd til modtagere i Danmark, medmindre det drejer sig om sæd til søskende. Dette gælder uanset om det er danske patienter/klinikker eller udenlandske patienter der bestiller sæden.

Læs evt. mere om orienteringen i vedlagte skrivelse, som påregnes offentliggjort den 31. december.

Vi har haft en tæt dialog med myndighederne om at løse problemet, men der er ikke kommet svar endnu. Hvis der kommer en løsning eller andre nyheder i sagen, vil det blive publiceret på denne side: -  klik her

Vi håber på en snarlig løsning.

Med venlig hilsen

Ole Schou, HD

Direktør

Øv hvor er det bare surt for dig/jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

tankai

Anonym skriver:

Øv hvor er det bare surt for dig/jer

Vi håber at regeringen snart laver det om igen..

Vi har også sendt en klage til Astrid Kragh,da det vidst skulle være Ministeriet for Sundhed og Forebyggelse værk.. 

Nu kæmper vi for at finde en doner selv, men det er selvfølgelig ikke det nemmeste.. 

Anmeld

4. januar 2013

Frk.Skruk

tankai skriver:

Vi håber at regeringen snart laver det om igen..

Vi har også sendt en klage til Astrid Kragh,da det vidst skulle være Ministeriet for Sundhed og Forebyggelse værk.. 

Nu kæmper vi for at finde en doner selv, men det er selvfølgelig ikke det nemmeste.. 

Hvordan kan det være at i ikke kan få donorsæd - efter hvilken lovgivning? Jeg får helt stress nu, da vi også skal have donorsæd.. men jeg har ikke hørt noget om at vi ikke kan få det alligevel?

Er rigtig ked på jeres vegne over at i ikke kan få det - jeg ville selv være knust.. Krydser fingre for jer

Anmeld

4. januar 2013

tankai

Frk.Skruk skriver:

Hvordan kan det være at i ikke kan få donorsæd - efter hvilken lovgivning? Jeg får helt stress nu, da vi også skal have donorsæd.. men jeg har ikke hørt noget om at vi ikke kan få det alligevel?

Er rigtig ked på jeres vegne over at i ikke kan få det - jeg ville selv være knust.. Krydser fingre for jer

Vi ringede til nordic tidligere i dag, og det er stadig muligt hos dem, men kun hvi man køber 5 strå af gangen, og så er der dobbelt moms i.. 

Det eneste jeg egentlig ved er fra denne mail, fra vores gyn..

Vi skal med beklagelse meddele, at vi på grund af den ny lovgivning fra 1. januar 2013 ikke ser os i stand til at levere donorsæd til modtagere i Danmark, medmindre det drejer sig om sæd til søskende. Dette gælder uanset om det er danske patienter/klinikker eller udenlandske patienter der bestiller sæden.

Læs evt. mere om orienteringen i vedlagte skrivelse, som påregnes offentliggjort den 31. december.

Vi har haft en tæt dialog med myndighederne om at løse problemet, men der er ikke kommet svar endnu. Hvis der kommer en løsning eller andre nyheder i sagen, vil det blive publiceret på denne side: -  klik her

Vi håber på en snarlig løsning.

Med venlig hilsen

Ole Schou, HD

Direktør

Anmeld

16. januar 2013

Meliora

Vi skal i behandling på riget, og de sagde at bmi skulle være under 30 før man kan starte, fordi overvægt øger risikoen for abort virkelig meget, samt mange andre fåkomplikationer. Så jeg kæmper nu og skal smide ca 30 kilo...

Anmeld

16. januar 2013

Anonym trådstarter

Meliora skriver:

Vi skal i behandling på riget, og de sagde at bmi skulle være under 30 før man kan starte, fordi overvægt øger risikoen for abort virkelig meget, samt mange andre fåkomplikationer. Så jeg kæmper nu og skal smide ca 30 kilo...

Puha håber du når målet snart

Anmeld

16. januar 2013

Meliora

Anonym skriver:

Puha håber du når målet snart

Tak:-) skal nok nå målet, men er kun lige startet for 2 uger siden, så der er lang vej endnu:-)

Anmeld

16. januar 2013

Anonym trådstarter

Meliora skriver:

Tak:-) skal nok nå målet, men er kun lige startet for 2 uger siden, så der er lang vej endnu:-)

Jeg mangler 4-5 kg. Det er til at overskue. de har dog ikke nævnt jeg skulle tabe mig endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.