bmi - barnløshedbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.506 visninger
17 svar
0 synes godt om
2. januar 2013

Anonym trådstarter

Er der nogle af jer der fik bud på at i skulle tabe jer inden behandlingen?

Hvad måtte jeres Bmi være på?

Jeg har lige udregnet mit, det ligger på 32,6 og kan læse mig frem til det mange steder max må være 30

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2013

et-ønske

Mit bmi er på 31,7 - og jeg er kommet i behandling

Anmeld

2. januar 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Jeg har lige udregnet mit, det ligger på 32,6 og kan læse mig frem til det mange steder max må være 30

Bmi på 35 - og intet problem at komme i behandling..

Dog var jeg godt klar over at jeg skulle ned på 25 hvis man skal videre til reagensglasforsøg i det offentlige..

Anmeld

2. januar 2013

Anonym trådstarter

Så håber jeg ikke jeg SKAL tabe mig yderligere. Har smidt 10 kg!

Anmeld

2. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Min læge sagde det samme til mig, skiftede læge og så var der pludselig ingen problemer. Min BMI var stadig over 30 da jeg kom i behandling med hormoner - dog sagde lægen på klinikken at hvis vi skulle ud i større forsøg at så så de selvfølgelig helst at ens BMI var under 30 da der var risici forbundet med overvægten.

Men han var "stolt" af at jeg havde tabt 12 kilo og vi gik derfor i gang med hormon behandling  Super sød læge, og er lykkelig over at jeg skiftede lægehus.

Anmeld

3. januar 2013

Joerse

Da vi var til første samtale på klinikken sagde hun til mig at det ikke gjorde noget hvis jeg tabte en lille smule (skal lige siges at vi er i behandling nu og at det heller ikke var noget krav) men mit bmi lå på 26,4 på det tidspunkt.. Men igen det var intet krav kun en "venlig" henstilling 

Anmeld

3. januar 2013

Nessie

Jeg ved faktisk ikke hvad mit BMI ligger på, men er da overvægtig. Har ikke på noget tidspunkt fået at vide at jeg skulle tabe mig

Anmeld

3. januar 2013

tankai

Anonym skriver:

Mit bmi ligger på onkring 36 (har ikke styr på vægten efter vi er gået på kur og så kom julen jo).

Vi fik afvide, at hvis jeg stadig kæmpede med at få vægten ned, så kunne vi komme i gang.. og det kom vi

Men med de nye regler om sæddonation, så kommer vi ikke videre..

Anmeld

3. januar 2013

Anonym trådstarter

tankai skriver:

Mit bmi ligger på onkring 36 (har ikke styr på vægten efter vi er gået på kur og så kom julen jo).

Vi fik afvide, at hvis jeg stadig kæmpede med at få vægten ned, så kunne vi komme i gang.. og det kom vi

Men med de nye regler om sæddonation, så kommer vi ikke videre..

Vil det sige i slet ikke kan få sæd?

Heller ikke fra udlandet? Læste godt en tråd om det herinde.

Tak for dit svar, håber i finder en løsning

Anmeld

3. januar 2013

tankai

Anonym skriver:

Vil det sige i slet ikke kan få sæd?

Heller ikke fra udlandet? Læste godt en tråd om det herinde.

Tak for dit svar, håber i finder en løsning

Der er noget med nogle regler fra udlandet, men det har jeg ikke styr på. 

Jeg fik bare et opkald fra en meget trist gyn i morges, som fortalte at det ikke er muligt.. 

Hun sendte denne mail til mig, som hun havde modtaget:

Vi skal med beklagelse meddele, at vi på grund af den ny lovgivning fra 1. januar 2013 ikke ser os i stand til at levere donorsæd til modtagere i Danmark, medmindre det drejer sig om sæd til søskende. Dette gælder uanset om det er danske patienter/klinikker eller udenlandske patienter der bestiller sæden.

Læs evt. mere om orienteringen i vedlagte skrivelse, som påregnes offentliggjort den 31. december.

Vi har haft en tæt dialog med myndighederne om at løse problemet, men der er ikke kommet svar endnu. Hvis der kommer en løsning eller andre nyheder i sagen, vil det blive publiceret på denne side: -  klik her

Vi håber på en snarlig løsning.

Med venlig hilsen

Ole Schou, HD

Direktør

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.