Taco78 skriver:
Nu har jeg ikke læst alle sider, men som pædagog i en børnehave må jeg sige, at når bleen er taget af - så er den taget af! Det er er min erfaring, at det kun med til at gøre barnet skrupforvirret, at h*n nogen gange har ble på og andre gange ikke...
Har I snakket med pædagogerne om at smide bleen før ferien?
Jeg vil sige, at nu er den taget af, og så må I give det en chance - både i bh og hjemme! Så må de tage de uheld det giver på en god og anerkendende måde, så han ikke bliver ked af det
For mange børn der smider bleen, kommer (måske) et par uger med uheld af både den ene og den anden slags - det må man tage med
Bare sørg for at have RIGELIGT med skiftetøj med til ham 

Held og lykke og godt nytår 
Hejsa
Tak for svar - er også bange for det forvirre ham omvendt ønsker jeg IKKE han får en masse nederlag. Så lidt svært 
Nej det har vi ikke for han har på ingen tidspunkt vist interesse for toilet, har spurgt masser af gange men NEJ.
Men besluttede alligevel at gøre at forsøg da jeg syntes det var oplagt, nu vi havde 14 dages ferie. Og han jo har alderen til at det skal gå den vej.
Så tog bare bleen af ham og satte potten frem. Og lovede et stykke slik når man tissede på potten ( ja ved godt det ikke er super pædagogisk ) men det virkede. Knægten har tisset på potten hele ferien med kun 2 uheld. Han styrer det selv uden hjælp fra os. Han fik indtil igår ble på når han skulle lave, da han ikke virkede helt tryg ved det. Men igår besluttede han sig for at tage bleen af og lave på potten , det samme idag.
Jeg håber det ser det på samme måde som dig - dog er det ikke min erfaring ( fra de store ) men vil tage en snak med dem i morgen og se hvad de siger til projektet. overvejer dog en uges ferie mere til at styrke ham helt
Anmeld