Blefri i juleferien - opstart i børnehave igen ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2013

LinLin

Hmm ved ikke helt hvad der er det smarteste at gøre, men at skrive at han helt sikkert ikke er klar fordi han ikke viser interesse, behøver slet ikke være rigtigt.

Min datter var slet ikke interesseret og hun ville IKKE på toilettet. Lige pludselig en dag smed hun bleen og der har intet været, udover småuheld lige i starten.

Prøv at snakke med børnehaven om det Uden at presse ham kan det da godt være han bare er et barn der skal lokkes lidt, uden det gøres til en dårlig oplevelse

Enig ! David viste overhovedet ikke interesse, så da han var 3 1/2 år (!!!) syntes moderen det måtte være tid så jeg tog bleen af og ta-dah! Drengen var blefri med meget få uheld

dog ble på om natten næsten et år frem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2013

Laulund87

DAs mor skriver:

Enig ! David viste overhovedet ikke interesse, så da han var 3 1/2 år (!!!) syntes moderen det måtte være tid så jeg tog bleen af og ta-dah! Drengen var blefri med meget få uheld

dog ble på om natten næsten et år frem

Synes det er underligt bare at sige at så er de IKKE klar, børn er faktisk forskellige

Anmeld

1. januar 2013

smutti1975

Vil helt klart ikke give ham bleen på igen. Med mindre han giver udtryk for utryghed ved det.

Dagligdagen er således at de ret så ofte har mulighed, helt i almindelige rutiner at komme på potte/wc. ved os vil de typisk være på toilet kl 9.00. 11.00 (før madpakker) 11.30 (eftermadpakker, hvis ikke de tissede før) kl 13.30 (når de kommer op fra lur/eller ind fra legepladen) og kl 15.30

Hvad angår bestikkelse, kan i måske lave en aftale om krydser eller noget, så han hvis han forstår det, stadig bliver belønnet derhjemme.

men snak med pædagogerne om det - og du burde have tillid til de hjælper.

mvh christina, som også er pædagog i en børnehave.

Anmeld

1. januar 2013

bøllen

smutti1975 skriver:

Vil helt klart ikke give ham bleen på igen. Med mindre han giver udtryk for utryghed ved det.

Dagligdagen er således at de ret så ofte har mulighed, helt i almindelige rutiner at komme på potte/wc. ved os vil de typisk være på toilet kl 9.00. 11.00 (før madpakker) 11.30 (eftermadpakker, hvis ikke de tissede før) kl 13.30 (når de kommer op fra lur/eller ind fra legepladen) og kl 15.30

Hvad angår bestikkelse, kan i måske lave en aftale om krydser eller noget, så han hvis han forstår det, stadig bliver belønnet derhjemme.

men snak med pædagogerne om det - og du burde have tillid til de hjælper.

mvh christina, som også er pædagog i en børnehave.

Tak for svar  

jeg ved endnu ikke hvad vi gør i morgen dog vil jeg tage en snak med dem ved aflevering .

vi har her til aften puttet potten i skabet og fundet toilet sædet ( med trappe ) frem og stolt var han da han tissede  Derpå.

belønning snakkede vi lidt om, at det får man jo ikke derover men når man kommer hjem. 

Ved godt jeg burde have tillid til dem, men erfaring fra de stores renlighed ( derover ) og opstart nu her gør jeg ikke helt har. Er ikke så vild med deres måde at håndtere det hele på Sorry ved jeg burde have den tillid . 

Anmeld

1. januar 2013

LinLin

Laulund87 skriver:

Synes det er underligt bare at sige at så er de IKKE klar, børn er faktisk forskellige

De fleste børn viser interessere selv ifb med at de bliver klar til at smide men bestemt ikke alle - min var nok bare mest doven hvorfor skulle man afbryde en god leg for at gå på toilet??? Sådan noget pjat...

Anmeld

1. januar 2013

Laulund87

DAs mor skriver:

De fleste børn viser interessere selv ifb med at de bliver klar til at smide men bestemt ikke alle - min var nok bare mest doven hvorfor skulle man afbryde en god leg for at gå på toilet??? Sådan noget pjat...

Haha ja det kan der være noget om, spild af tid

Anmeld

1. januar 2013

Taco78

Profilbillede for Taco78
bøllen skriver:

Nej det er han vel ikke  Så må han fortsat tisse på potten herhjemme. Og have ble på i børnehaven.

han har klaret små 14 dage herhjemme uden ble.

Nu har jeg ikke læst alle sider, men som pædagog i en børnehave må jeg sige, at når bleen er taget af - så er den taget af! Det er er min erfaring, at det kun med til at gøre barnet skrupforvirret, at h*n nogen gange har ble på og andre gange ikke...

Har I snakket med pædagogerne om at smide bleen før ferien?

Jeg vil sige, at nu er den taget af, og så må I give det en chance - både i bh og hjemme! Så må de tage de uheld det giver på en god og anerkendende måde, så han ikke bliver ked af det For mange børn der smider bleen, kommer (måske) et par uger med uheld af både den ene og den anden slags - det må man tage med Bare sørg for at have RIGELIGT med skiftetøj med til ham

Held og lykke og godt nytår

/ Taco78 

Anmeld

1. januar 2013

bøllen

Taco78 skriver:

Nu har jeg ikke læst alle sider, men som pædagog i en børnehave må jeg sige, at når bleen er taget af - så er den taget af! Det er er min erfaring, at det kun med til at gøre barnet skrupforvirret, at h*n nogen gange har ble på og andre gange ikke...

Har I snakket med pædagogerne om at smide bleen før ferien?

Jeg vil sige, at nu er den taget af, og så må I give det en chance - både i bh og hjemme! Så må de tage de uheld det giver på en god og anerkendende måde, så han ikke bliver ked af det For mange børn der smider bleen, kommer (måske) et par uger med uheld af både den ene og den anden slags - det må man tage med Bare sørg for at have RIGELIGT med skiftetøj med til ham

Held og lykke og godt nytår

Hejsa

Tak for svar - er også bange for det forvirre ham omvendt ønsker jeg IKKE han får en masse nederlag. Så lidt svært

Nej det har vi ikke for han har på ingen tidspunkt vist interesse for toilet, har spurgt masser af gange men NEJ.

Men besluttede alligevel at gøre at forsøg da jeg syntes det var oplagt, nu vi havde 14 dages ferie. Og han jo har alderen til at det skal gå den vej.

Så tog bare bleen af ham og satte potten frem. Og lovede et stykke slik når man tissede på potten ( ja ved godt det ikke er super pædagogisk ) men det virkede. Knægten har tisset på potten hele ferien med kun 2 uheld. Han styrer det selv uden hjælp fra os. Han fik indtil igår ble på når han skulle lave, da han ikke virkede helt tryg ved det. Men igår besluttede han sig for at tage bleen af og lave på potten , det samme idag.

Jeg håber det ser det på samme måde som dig - dog er det ikke min erfaring ( fra de store ) men vil tage en snak med dem i morgen og se hvad de siger til projektet. overvejer dog en uges ferie mere til at styrke ham helt

Anmeld

2. januar 2013

Janni.

Hvordan er det gået idag?

Anmeld

2. januar 2013

bøllen

Janni. skriver:

Hvordan er det gået idag?

Jamen tror det er gået fint - jeg har ikke hentet ham og er lige kommet ind ad døren .

men jeg tog en snak med pædagogen i morges og fortalte hvordan juleferien var gået . Silas havde ble på da jeg afleverede ham da ikke ville uden .. Hvilket var ok .

men da gemalen hentede ham var han UDEN BLE :-) han havde tisset derover og havde samme bukser på hjem som han blev afleveret i :-)

så at dømme udfra det er det gået FANTASTISK .. Dog har det haft problemer med at få ham i bukserne igen når han har tisset - her render han jo rundt i underbukser :-)

men det er et mindre problem 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.