Skal jeg? Lønforhandling? (meget lang forklaring)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2013

roenlund

Anonym skriver:

Hold da op, kan du faktisk læse det udfra det jeg skriver 

Men ja er meget frustreret, trist, ked og generalt bare nede over alt der er sket - kunne godt bare grave et dybt hul og ligge mig til at sove det et års tid føler jeg.

til dig jeg håber du for en god snak med ham

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2013

Kief31

Jeg vil sige, at det kommer an på en del.. Lidt personligt, men feks, hvad får du i løn nu? Jeg er selv i svinestald og får en god løn, men har så også fuld ansvar for elever og stald. Ejer kigger forbi en gang i kvartalet.. Får du en god løn, og ikke har noget stort ansvar, synes jeg ikke du som tiderne er skal kræve mere, når du ovenikøbet er ved at glide ud i måske et år.. At han har ansat en driftsleder, forstår jeg godt.. Du kan jo ikke tage ansvar for en elev, hvis du planlægger barsel i nærmeste fremtid..

Anmeld

1. januar 2013

Anonym trådstarter

Kief31 skriver:

Jeg vil sige, at det kommer an på en del.. Lidt personligt, men feks, hvad får du i løn nu? Jeg er selv i svinestald og får en god løn, men har så også fuld ansvar for elever og stald. Ejer kigger forbi en gang i kvartalet.. Får du en god løn, og ikke har noget stort ansvar, synes jeg ikke du som tiderne er skal kræve mere, når du ovenikøbet er ved at glide ud i måske et år.. At han har ansat en driftsleder, forstår jeg godt.. Du kan jo ikke tage ansvar for en elev, hvis du planlægger barsel i nærmeste fremtid..

Jamen hvad er en god løn? For det aner jeg faktisk ikke.

Jeg fik bare at vide dengang at det var var han havde råd til, og han synes også selv det var fornuftigt.

Jeg er ansvarlig i farestald, men i samarbejde med min chef (og jo nu også den nye driftleder), men chefen er i stalden hver dag (dog ikke alle weekender og sådan) men jeg har ikke så stort ansvar som dig.

Anmeld

1. januar 2013

aarhusmor

Jeg har skrevet at jeg ikke synes du skal bede om mere i løn denne gang.

Konkret har du mindre ansvar nu (hmm måske skulle du tale med fagforeningen om dette?)

Dernæst er tiderne ikke gunstige, og selvom man ikke selv er skyld i sygdom, så gør det en chef negativ (generelt, det er jo ikke alle der bliver det)

Min erfaring igennem tiden, hvor jeg har en immundefekt og derfor let bliver syg, og alvorligt gør at jeg råder dig til dette. Et par gange i mit liv har jeg stået i samme situation som du gør lige nu, og ja, så skal der ikke meget til for at det går den anden vej.

Jeg synes du skal være glad for at du har en fastansættelse, omend jeg synes det er forkert af ham at love dig noget og så ansætte en chef til dig. Men lige nu er et job i hånden bedre end ingen job, og specielt når I prøver at få et barn mere.

(Bed om lønforhøjelse når tiderne begynder at vende igen)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.