Skal jeg? Lønforhandling? (meget lang forklaring)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal jeg bede om lønforhandling (læs venligst tekst før svar)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.364 visninger
13 svar
0 synes godt om
1. januar 2013

Anonym trådstarter

Jeg har forsøgt at forklare mig dilemma så godt jeg kan, men det resulterede så også i at det blev rimelig langt

Håber dog stadig at det er forståeligt og ikke for forvirrende

Manden og jeg startede i barnløshedsbehanling i oktober, efter forgæves at have forsøgt at blive gravide i 1½ år.

Første forsøg måtte dog aflyses da jeg lagde mig syg med influenza.

Andet forsøg kom så i november. Testede positiv ved forventet mens den 11/11. Vi var glade, men alligevel ikke overlykkelige, fordi vi havde utrolig svært ved at tro på det var sandt. Som dagene gik, forblev testene stadig positive både graviditetstestene og blodprøverne steg også fint, men jeg begyndte at pletbløde – det kan være normalt at der sidder gammelt blod efter man har fået taget æg ud – men vi havde svært ved at forholde os positive, selvom vi ønskede og håbede på det bedste.

Den 2/12 var vi en tur i Bilka og jeg fik et jag i maven, virkelig så ondt jeg begyndte at græde. Vi tog til vagtlægen og fik konstateret en graviditet udenfor livmoderen. Jeg var grædefærdig og min mand var også helt nede. 

Den 3/12 skulle jeg opereres og lå sygemeldt i 3 uger fra arbejdet.

Det skal lige siges at min chef kender til barnløshedsbehandlingen.

Den 17/12 startede jeg på arbejde igen. Og fik med det samme at vide af min chef at han havde ansat en mere. En driftleder, altså en som pludselig skulle have ansvaret i stedet for mig. Jeg var blevet ”degraderet” kan man vel sige! Sikke et chok at få!  Jeg var ikke længere den ansvarlige, og alle planer om at han ville ansætte en elev (som jeg skulle ”styre” blev jo heller ikke til noget) – for som han sagde, mente han ikke at jeg kunne det. Men føler bare at hans begrundelse er bundet ud i at han har været alene (med vikar) i de 3 uger jeg var syg.

Dertil skal det så lige siges at vi har for høj pattegrisedødelighed, og vi har prøvet ALT føler jeg, men det er nok også derfor han vælger en til at komme og styre det.

Som du måske har regnet ud, er dette arbejde er jo inden for landbruget.

Vi har kun været os to, og nogle gange har han lejet en vikar og derfor har det også været hårdt for min chef, da jeg var væk i 3 uger, men har ellers kun været sygemeldt én gang før, en uge i oktober da jeg lå med influenza.

Jeg har i alt arbejdet for ham i 2½ år. Lidt over 1 år som elev og nu som ansvarlig/fastansat.

Nå, men der er lønforhandling her 1/1-13 ifølge kontrakten. Og må indrømme at jeg ikke rigtig ved om jeg tør spørge om lønforhøjelse når han har givet udtryk for at jeg ikke kan ”styre” en elev, men på den anden side har jeg heller ikke det næste skridt i uddannelsen, som ville være driftleder, som er en der skal kunne den slags. Jeg er ”kun” uddannet landmand.

Og ja, hende før mig arbejdede kun hver 3. Weekend, og jeg har arbejdet hver 2. Weekend hele 2012, til samme løn, ved godt at jeg selv har accepteret det, men følte jeg ikke skulle kræve for meget, da han havde givet udtryk for at det ikke gik ret godt økonomisk.

Udover det har jeg taget en del overarbejde, mod betaling selvfølgelig, men igen noget jeg har gjort for at det hele kunne løbe rundt når vi var underbemandet.

Hvad ville du gøre i min situation?

Bede om et møde ang. lønforhandling (forhåbentlig lønforhøjelse, og forsøge at fokusere på alle de ting jeg har gjort godt i alt den tid) ???

… Eller …

Droppe det og lade det være som det er ???

Hvis du stadig er med så langt, så tak for hjælpen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2013

Mettefpigen

Jeg synes du skal tage en snak med ham om hvordan han ser fremtiden og hvordan du ser den :-)

Anmeld

1. januar 2013

roenlund

Jeg har stemt ja men mener nok bare at du er nød til at få snakket med ham for ellers tror jeg du bliver meget frustreret da du virker en lille smule indebrændt over de ting der er sket...

Anmeld

1. januar 2013

Anonym trådstarter

roenlund skriver:

Jeg har stemt ja men mener nok bare at du er nød til at få snakket med ham for ellers tror jeg du bliver meget frustreret da du virker en lille smule indebrændt over de ting der er sket...

Hold da op, kan du faktisk læse det udfra det jeg skriver 

Men ja er meget frustreret, trist, ked og generalt bare nede over alt der er sket - kunne godt bare grave et dybt hul og ligge mig til at sove det et års tid føler jeg.

Anmeld

1. januar 2013

Dot D

Har skrevet "JA", men det kunne nok også have været "noget andet", da det jeg mener er, at du skal tage en snak med ham om, hvordan du har det. Fortæl ham, at du stadigt mener, at du godt kan have ansvaret for en elev.

Jeg læser lidt mellem linierne, at han måske er ubevidst træt af, at du/I forøger at få et barn, men det er ikke en gyldig grund til pludseligt at mene, at du ikke er ansvarlig nok.

Jeg synes da ikke, at du har haft meget fravær, og pga årsagen til det længste fravær, så synes jeg slet ikke, det er meget.

Så jeg ville tage en snak med ham om hans "rigtige" grund til at ansætte én over dig istedet for en på lige fod eller måske under dig.

Held og lykke med babyprojektet - og en forhåbentligt god og uddybende samtale med din chef

Anmeld

1. januar 2013

tarkoflen

Dot D skriver:

Har skrevet "JA", men det kunne nok også have været "noget andet", da det jeg mener er, at du skal tage en snak med ham om, hvordan du har det. Fortæl ham, at du stadigt mener, at du godt kan have ansvaret for en elev.

Jeg læser lidt mellem linierne, at han måske er ubevidst træt af, at du/I forøger at få et barn, men det er ikke en gyldig grund til pludseligt at mene, at du ikke er ansvarlig nok.

Jeg synes da ikke, at du har haft meget fravær, og pga årsagen til det længste fravær, så synes jeg slet ikke, det er meget.

Så jeg ville tage en snak med ham om hans "rigtige" grund til at ansætte én over dig istedet for en på lige fod eller måske under dig.

Held og lykke med babyprojektet - og en forhåbentligt god og uddybende samtale med din chef

helt enig!

Jeg ville have skrevet det samme, men det behøver jeg ikke, når du skriver det så fint

Anmeld

1. januar 2013

Pige2009

Anonym skriver:

Hold da op, kan du faktisk læse det udfra det jeg skriver 

Men ja er meget frustreret, trist, ked og generalt bare nede over alt der er sket - kunne godt bare grave et dybt hul og ligge mig til at sove det et års tid føler jeg.

Det tror jeg enhver kan Tag en snak med ham og argumenter med, at du har gjort det og det med succes, så du mener derfor, at du fuldt ud har fortjent en lønforhøjelse. Vær konkret og spil ud med et beløb, da I derefter har noget at forhandle ud fra

Anmeld

1. januar 2013

Joan ( Smallie )

Det kommer jo også lidt an på hvad du får i løn nu. Nu ved ejg hvad farestalds ansvarlig får ved os og hvad eleverne få.

Er du ansat som farestalds ansvarlig eller hvad står der på din kontrakt?

Du kan sende en pb hvis du vil snakke med mig om det. Jeg ved hvad du laver da jeg selv arbedjer med grise

Anmeld

1. januar 2013

Dot D

tarkoflen skriver:

helt enig!

Jeg ville have skrevet det samme, men det behøver jeg ikke, når du skriver det så fint

Ja, så sparer du lige på tasterne denne gang 

Anmeld

1. januar 2013

tarkoflen

Dot D skriver:

Ja, så sparer du lige på tasterne denne gang 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.