Nytårs aften og undskyldninger for ikke at drikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2013

Pige2009

BabyAngel21 skriver:

Sig du er på penicilin og derfor må du ikke drikke  

Man må godt drikke på det meste penicillin idag, så den er nok ikke gangbar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2013

Tulipan

Petersen1991 skriver:

Krydser fingre for den er der!:-) Jeg testede negativ for nogle dage siden, så jeg nød et glas vin, så krydser vi fingre for denne månede:-) opdater endelig!

Skal nok krydse fingre for dig også 

Jeg synes godt nok det er svært at koncentrere sig om andet end at vente på enten mens eller en positiv test...

Lad os håbe, at vi begge bliver mor i 2013

Anmeld

2. januar 2013

Hullabullabulla

Anonym23 skriver:

Hej dejlige brugere af baby.dk

Jeg har prøvet at blive gravid i 3 måneder ca, ved godt det ikke er meget i forholds til mange af jer, men synes efterhånden, det er ret svært at komme med undskyldninger for hvorfor, jeg holder mig fra alkohol. Specielt her i julen, og nu igen i aften. 

Hvilke undskyldninger bruger I andre, der prøver at blive gravide/er gravide, for ikke at skulle drikke alkohol til festlige lejligheder, men samtidig ikke afsløre at I prøver at blive gravide/er gravide?

Rigtig godt nytår og held og lykke med PB i 2013. Håber på vi får en masse positive test i det nye år

Uuh hvis jeg skulle holde mig fra alkohol al den tid vi prøvede ville det have givet over 1,5 år uden..

I stedet nød jeg alkohol som jeg plejede - dog testede jeg lige inden jeg skulle til fest hvis jeg var tæt på testdag..

Husk ikke at lægge dit liv på hylden - hvis du har "kommet til" at drikke og finder ud af du er gravid så sker der altså ingenting ved det.. Min søster fandt først ud af at hun var gravid da hun var 10 uger henne hvilket betød at hun havde været godt stegt mange gange i sin graviditet og hun har i dag en skøn meget velfungerende datter..

Når det er sagt så vil jeg krydse alt hvad jeg kan for at testen snart bliver positiv 

Anmeld

2. januar 2013

Tulipan

Britt88 skriver:

Uuh hvis jeg skulle holde mig fra alkohol al den tid vi prøvede ville det have givet over 1,5 år uden..

I stedet nød jeg alkohol som jeg plejede - dog testede jeg lige inden jeg skulle til fest hvis jeg var tæt på testdag..

Husk ikke at lægge dit liv på hylden - hvis du har "kommet til" at drikke og finder ud af du er gravid så sker der altså ingenting ved det.. Min søster fandt først ud af at hun var gravid da hun var 10 uger henne hvilket betød at hun havde været godt stegt mange gange i sin graviditet og hun har i dag en skøn meget velfungerende datter..

Når det er sagt så vil jeg krydse alt hvad jeg kan for at testen snart bliver positiv 

1,5 år er også lang tid ikke at drikke alkohol..

Har indtil videre nydt alkohol mens jeg har haft mens., og ikke turdet andet. Ville bare have en utrolig skyldfølelse hvis jeg fik et barn med fx en hjertefejl og vidste jeg havde drukket. Men det kommer nok an på hvor længe PB kommer til at vare. 

Tak for svar og krydsede fingre

Anmeld

2. januar 2013

Hullabullabulla

Anonym23 skriver:

1,5 år er også lang tid ikke at drikke alkohol..

Har indtil videre nydt alkohol mens jeg har haft mens., og ikke turdet andet. Ville bare have en utrolig skyldfølelse hvis jeg fik et barn med fx en hjertefejl og vidste jeg havde drukket. Men det kommer nok an på hvor længe PB kommer til at vare. 

Tak for svar og krydsede fingre

Du skal tænke på -at hvis du tester positiv 4+0 er dit foster jo faktisk kun 14 dage gammelt - og har ca været befrugtet og siddet fast i en uge.. 

Prøv at slappe af omkring projektet.. Lad selvfølgelig være med at drikke lige op til testdag - men det andet bliver alt for surt , plus at du konstant skal finde på nye undskyldninger.

Dit barn kan blive født med eller uden hjertefejl - men det skaber ikke en hjertefejl at du 1 gang i starten af din graviditet har drukket - og hvis du lever sundt til hverdag kan jeg ikke se problemet i det..

Synes bare du skal drikke hvis du har lyst, man bliver desværre ikke hurtigere gravid af afholdenhed

Det er dog et lidt følsomt emne og du kan møde mange forskellige holdninger omkring det - men dette er min holdning(især når i har prøvet så kort tid)

Pøj pøj med der hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.