Opstart af skemad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2012

MorDk

Her var vores søn også SÅ klar allerede som 3,5mdr. Vi startede LANGSOMT op med meget tynd majs og rismelgrød med lidt frugt... Her gik det SUPER, lidt knas med maven og vi suplerede med lidt laktulose indtil maven havde vænnet sig til det, hvilket ikke var så lang tid:-) 

god fornøjelse det er nu hyggeligt:-)

Det er altid godt hvis det går fint. Men sys nu man skal tænke sig om inden man kaster sig ud i "fast føde" til sine børn. Tro desværre mange fejltolker sine børns signaler. Fx. at de er KLAR til mad for de virker interesseret osv. Jeg skal ikke sidde og gøre mig klog. Men jeg forstår bare ikke man vælger at starte så tidligt med at give sit barn "fast føde" men det skal jeg nok heller ikke forstå. Men man kan undres... Man høre tit "det går fint med der har været vrøvl med maven .... men så giver man bare aff. middel og så er vi kørende... (denne "holdning" bryder jeg mig ikke om)

Trods dette er citeret så er den ikke kune "møntet" på dig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2012

MorDk

Det skal lige sige at jeg med mit første barn startede da han var 4 mdr. og kunne jeg gøre det om havde jeg ventet! Han havde i forvejen problemer med maven de første 3 mdr. /mavekneb og skreg som besat. JA han virkede interessret når vi spiste (man er vel nysgerrig når man er baby, men derfor får baby ikke den kanelsnegl jeg sidder og spiser) JA han spiste med velbehag. MEN hans mave gjorde vrøvl. Vi blev bare ved for han sku jo bare vænne sig til det sagde de fleste også SP.

Anmeld

30. december 2012

Ønskeønskeønskebarn

MorDk skriver:

Det er altid godt hvis det går fint. Men sys nu man skal tænke sig om inden man kaster sig ud i "fast føde" til sine børn. Tro desværre mange fejltolker sine børns signaler. Fx. at de er KLAR til mad for de virker interesseret osv. Jeg skal ikke sidde og gøre mig klog. Men jeg forstår bare ikke man vælger at starte så tidligt med at give sit barn "fast føde" men det skal jeg nok heller ikke forstå. Men man kan undres... Man høre tit "det går fint med der har været vrøvl med maven .... men så giver man bare aff. middel og så er vi kørende... (denne "holdning" bryder jeg mig ikke om)

Trods dette er citeret så er den ikke kune "møntet" på dig.

Det er ikke for at være spids men tror man som forælder kender sit/sine børn bedst, så tror ikke man fejltolker sine børn... Selvfølgelig skal man tænke sig om men det tror og håber jeg da alle forældre gør

Anmeld

30. december 2012

MorDk

Det er ikke for at være spids men tror man som forælder kender sit/sine børn bedst, så tror ikke man fejltolker sine børn... Selvfølgelig skal man tænke sig om men det tror og håber jeg da alle forældre gør

Ja jeg troede da også jeg tænkte mig om... Jeg siger det heller ikke for at være bedrevidende eller noget. Undre mig over at så mange forældre (inkl. mig selv) har så travlt med at komme igang med den faste føde. Vi snakker 3-4 mdr. alderen. (Gik igang da min søn var 4 mdr.) Min datter får ikke noget før hun er mindst 5 mdr. og  gerne senere...

Selvfølgelig kender man sit barn bedst MEN vores babys maver er ikke klar til fast føde før 6 mdr. alderen. At mange starter op alligevel er hvad det er... men det medføre en del "problemer" Måske nogle ikke mærker til det i starten...

Anmeld

30. december 2012

Mor til Ella

HopinWishin skriver:

Har planer om at starte med smagsprøve på skemad lige efter nytår..

Jeg har købt Hirsegrød.. Ved godt jeg ikke skal give så meget.. men er der nogle der har oplevet at baby får ondt i maven/dårlig mave af grød når det er helt nyt for dem?

Jeg er så bange for at gøre noget forkert... 

Jeg havde/har en datter der gør det samme som din.... hun var IKKE klar.

Og har døjet med forstoppelse, og spise problemer lige siden.....

Ved godt jeg har sagt det 1000 gange før men hellere vente lidt for længe, end gå for tidligt igang, deres maver er så sarte.....

Bebrejder virkelig mig selv de problemer Ella har i forhold til mad og mave.... Og hun var lidt over 4 mdr....

Men selvfølgelig er der nogen der er klar, og kan klare den mere faste føde....

Anmeld

30. december 2012

L&V

MorDk skriver:

Ja jeg troede da også jeg tænkte mig om... Jeg siger det heller ikke for at være bedrevidende eller noget. Undre mig over at så mange forældre (inkl. mig selv) har så travlt med at komme igang med den faste føde. Vi snakker 3-4 mdr. alderen. (Gik igang da min søn var 4 mdr.) Min datter får ikke noget før hun er mindst 5 mdr. og  gerne senere...

Selvfølgelig kender man sit barn bedst MEN vores babys maver er ikke klar til fast føde før 6 mdr. alderen. At mange starter op alligevel er hvad det er... men det medføre en del "problemer" Måske nogle ikke mærker til det i starten...

Jeg tror du har helt ret i vi har for travlt med at komme igang og at nu skal de det og det osv osv og tror især det er sådan med den første.. Vi tager det i hvert fald med ro når lillebror/søster kommer dertil

Anmeld

30. december 2012

Mor til Ella

MorDk skriver:

HELT ENIG....

Anmeld

30. december 2012

LSM

HopinWishin skriver:

Har planer om at starte med smagsprøve på skemad lige efter nytår..

Jeg har købt Hirsegrød.. Ved godt jeg ikke skal give så meget.. men er der nogle der har oplevet at baby får ondt i maven/dårlig mave af grød når det er helt nyt for dem?

Jeg er så bange for at gøre noget forkert... 

Synes du skal gøre hvad DU føler for og synes dit barn er klar til,
Min søn er 5 måneder og har fået grød en lille månedstid
Hvis jeg synes afføring så lidt for fast ud gav jeg gerne lidt sveskemos i grøden og her derved ikke haft nogle problemer overhovedet.

Mange snakker om at starte for tidligt, men man kan faktisk også starte forsent !

Anmeld

31. december 2012

Kay

Månsson skriver:

Vil bare lige pointere at ris og majs er hip som hap da det er meget stivelses holdigt begge dele

ja men der er forskel på stivelsen... der er i... fik det tilrådet af sp og var nde og læse om det og endnu ingen hård mave her.... såå....

Anmeld

31. december 2012

Dorthe1986

Træk tiden så længe du kan jeg startede da Emil var 4,5 måned, fordi han viste samme signaler som din. Godt nok havde han absolut ingen maveproblemer, men det er alligevel hårdt for deres tarme... Men har senere læst, at de i den periode har et appetitspring, hvilket kan misforstås, så man som forældre tror at man er nødt til at give grød. Når vi engang får et barn mere, vil jeg i hvert fald forsøge at trække tiden til omkring de 6,5 måned

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.