Opstart af skemad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.831 visninger
20 svar
0 synes godt om
30. december 2012

HopinWishin

Har planer om at starte med smagsprøve på skemad lige efter nytår..

Jeg har købt Hirsegrød.. Ved godt jeg ikke skal give så meget.. men er der nogle der har oplevet at baby får ondt i maven/dårlig mave af grød når det er helt nyt for dem?

Jeg er så bange for at gøre noget forkert... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2012

L&V

HopinWishin skriver:

Jeg har købt Hirsegrød.. Ved godt jeg ikke skal give så meget.. men er der nogle der har oplevet at baby får ondt i maven/dårlig mave af grød når det er helt nyt for dem?

Hvor gammel er dit barn? Vores datter havde forstoppelse on off i 6-8 måneder efter grødstart og det var et helvede. Grønsagsmos uden stivelse var vejen frem for os

Anmeld

30. december 2012

HopinWishin

Månsson skriver:

Hvor gammel er dit barn? Vores datter havde forstoppelse on off i 6-8 måneder efter grødstart og det var et helvede. Grønsagsmos uden stivelse var vejen frem for os

ej hvor træls :/

Hun er 4,5 mdr. og virker SÅ klar... vågner 4 gange om natten.. rækker ud efter mit mad, følger min gaffel, åbner munden... 

Har 7-9-13 aldrig døjet med maveproblemer..

Anmeld

30. december 2012

L&V

HopinWishin skriver:

ej hvor træls :/

Hun er 4,5 mdr. og virker SÅ klar... vågner 4 gange om natten.. rækker ud efter mit mad, følger min gaffel, åbner munden... 

Har 7-9-13 aldrig døjet med maveproblemer..

Ja det var absolut ikke fedt så jeg har lært min lektie på den hårde måde..

Jeg tror ikke man ska ligge så meget i det med at de er interesseret i vores mad for at være helt ærlig, de har en naturlig nysgerrighed og den vil os komme til udtryk der, tænker jeg..

Og hvis hun ellers bliver mæt og er glad osv ville jeg strække den og hvis det endelig er du starter så ville jeg gøre det med grønsager

Anmeld

30. december 2012

MorDk

Det er jo forskelligt. Børn under 6 mdr. vil få problemer med maven når de får fast føde. Deres tarme er ikke udviklet. Læs her i denne debat:

https://www.baby.dk/debat/204050pi1/boern-01-aar/3-mdr--og-mos-og-groed-.aspx#GoToMessage

Du skal gøre hvad du synes er rigtigt.

Måske du er klar men din babys mave er ikke.

Anmeld

30. december 2012

Kay

vi startede op med majsmels grød her lige inden jul... og Elna gjorde nøjagtig det samme som du beskriver.. og hun var så klar... tager selv maden af skeen med læberne og gufler ellers i sig indtil hun meget klart siger fra når hun er færdig intet rod med maven eller noget som helst... vi valgte netop majs grød fordi rismels grød godt kan give hård mave og det har hun haft tidligere pga. mme

Anmeld

30. december 2012

wmillapigenw

HopinWishin skriver:

første gang jeg gav min basse det 12 dage før han blev 4 måneder fik han ondt i maven, så jeg stoppede og prøvede senere og der var intet og har intet været siden

Anmeld

30. december 2012

L&V

Kay skriver:

vi startede op med majsmels grød her lige inden jul... og Elna gjorde nøjagtig det samme som du beskriver.. og hun var så klar... tager selv maden af skeen med læberne og gufler ellers i sig indtil hun meget klart siger fra når hun er færdig intet rod med maven eller noget som helst... vi valgte netop majs grød fordi rismels grød godt kan give hård mave og det har hun haft tidligere pga. mme

Vil bare lige pointere at ris og majs er hip som hap da det er meget stivelses holdigt begge dele

Anmeld

30. december 2012

HopinWishin

MorDk skriver:

Det er jo forskelligt. Børn under 6 mdr. vil få problemer med maven når de får fast føde. Deres tarme er ikke udviklet. Læs her i denne debat:

https://www.baby.dk/debat/204050pi1/boern-01-aar/3-mdr--og-mos-og-groed-.aspx#GoToMessage

Du skal gøre hvad du synes er rigtigt.

Måske du er klar men din babys mave er ikke.

Anmeld

30. december 2012

Ønskeønskeønskebarn

HopinWishin skriver:

Her var vores søn også SÅ klar allerede som 3,5mdr. Vi startede LANGSOMT op med meget tynd majs og rismelgrød med lidt frugt... Her gik det SUPER, lidt knas med maven og vi suplerede med lidt laktulose indtil maven havde vænnet sig til det, hvilket ikke var så lang tid:-) 

god fornøjelse det er nu hyggeligt:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.