MorTilEnPrinsesse skriver:
Godaften derude...
Jeg vil gerne vide hvor mange måneder/ år, der er mellem jeres børn..?
Jeg har siden jeg har født sagt at det med flere børn det må vente 5 år, men nu hvor jeg har tænkt lidt videre over det, så vil jeg helst have der er omkring 2 år imellem dem, så de får stor glæde af hinanden...
Vil gerne høre jeres erfaringer om fordele og ulemper med børn tæt på hinanden og børn langt fra hinanden? 
Jeg tænker at hvis man måske først venter til den første er omkring 4, og der så kommer en lille ny, vil den første så ikke blive skuffet/jaloux/ked, over at der er en ny som der også skal tages hensyn til at der ikke kun er den ene i verden som er midtpunktet?
Kan fortælle lidt om hvordan det har været hos os, men tror det kommer an på mange ting.. Fx hvordan man selv takler det og også hvad det er for type børn man har.. Vi har tre børn. En på 15, en på 5 og en på 4 md.
De to store har taget og tager stadig nogle ture.. Teenager og en drillepind i trodsalderen er ikke altid uden problemer. Men de holder så meget af hinanden. I weekenderne sover de somme tider sammen på storesøsters værelse.. Ren hygge..
De to små.. Storesøster ELSKER sin lillebror. Nul misundelse overhovedet. Hun vil kysse og kramme - næsten for meget
Hun får lov til at være med til alt.. Han bliver robust
Men beklager sig heldigvis ikke over at ligge lang tid på legetæppet på gulvet for at få strømper på 
Den lille og den store.. I starten af graviditeten var det aldeles forfærdelig.. Da han kom det bedste.. Så ind imellem er der rift om lillebror.
Så jeg tror det handler om at acceptere søskendes følelser og ikke piske en stemning op omkring den lille ny.. Det har i hvert fald virket for os
Anmeld