Når man sagt A, må man også sige B

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

960 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. december 2012

MorTilEnPrinsesse

Godaften derude...

Jeg vil gerne vide hvor mange måneder/ år, der er mellem jeres børn..?

Jeg har siden jeg har født sagt at det med flere børn det må vente 5 år, men nu hvor jeg har tænkt lidt videre over det, så vil jeg helst have der er omkring 2 år imellem dem, så de får stor glæde af hinanden... 

Vil gerne høre jeres erfaringer om fordele og ulemper med børn tæt på hinanden og børn langt fra hinanden? 

Jeg tænker at hvis man måske først venter til den første er omkring 4, og der så kommer en lille ny, vil den første så ikke blive skuffet/jaloux/ked, over at der er en ny som der også skal tages hensyn til at der ikke kun er den ene i verden som er midtpunktet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2012

Bare mig..

Det spørgsmål har jeg også tit stillet mig selv. Så jeg føler lige med ;-)

Anmeld

30. december 2012

L&V

MorTilEnPrinsesse skriver:

Godaften derude...

Jeg har siden jeg har født sagt at det med flere børn det må vente 5 år, men nu hvor jeg har tænkt lidt videre over det, så vil jeg helst have der er omkring 2 år imellem dem, så de får stor glæde af hinanden... 

Vil gerne høre jeres erfaringer om fordele og ulemper med børn tæt på hinanden og børn langt fra hinanden? 

Jeg tænker at hvis man måske først venter til den første er omkring 4, og der så kommer en lille ny, vil den første så ikke blive skuffet/jaloux/ked, over at der er en ny som der også skal tages hensyn til at der ikke kun er den ene i verden som er midtpunktet?

Der bliver 22 måneder mellem vores og er da sikker på det bliver hårdt i starten men ellers tror jeg de får såååå stor glæde af hinanden

Anmeld

30. december 2012

Dinna88

Høhø, min søster brugte mig i stedet for sine dukker...... Der er 5 år imellem os. Det fandt hun åbenbart passende

Ej, joke aside. Set fra et forældreperspektiv kan jeg ikke komme med meget. Men 5 års forskel på min søster og jeg har været super - vi er veninder, ligeså meget som vi er søstre. Og vi blev faktisk ret gamle, før vi ikke delte værelse mere.

12 år imellem min bror og jeg er super godt her hvor vi er ældre, men min søster kan en del sjove historier fra da vi var bla, bl.a. hans håndtering af, af skulle gå med efter skole (At vores forhold ikke er gnidningsfrit kommer ikke af at han er dét ældre)

Jeg vil sige, at de 5 år imellem min søster og jeg ikke kan mærkes. Det kunne det heller ikke super meget da vi var yngre, vi har faktisk altid lavet rigtig meget sammen.

Anmeld

30. december 2012

Frøken J.

Godaften derude...

Der bliver 18 måneder mellem vores. SOm jeg ser det er der lige mange fordele og ulemper ved alle valg.

Fx tænker jeg:
Få dem tæt - Barn 1 har ikke været alene så længe og kan ikke HUSKE alenetiden, og bliver derfor ikke så ramt af at skulle deles om opmærksomheden
Få dem langt adskilt - Man er ovre bleer og så videre med barn 1

Men det kan jo lige så vel ske, at jalousien er større med tæt mellemrum, ligesom jeg tænker, at man lige så godt kan få bleræset overstået på en gang, i stedet for lige at være blevet fri for det og så skulle i gang igen.

Så jeg tror ikke på, at det ene er bedre end det andet - kun med det udgangpunkt, at det ene er bedre end det andet i den ENKELTE familie, fordi det kommer helt an på, hvad man vil med sit liv, hvornår, hvordan man står økonomisk, personligt mv.

Anmeld

30. december 2012

baby012

Her bliver der højest 13 måneder imellem  

kender ikke fordele og ulemper endnu, men selve graviditeten har været en prøvelse, da min mindste jo ikke kan så meget selv endnu  

Anmeld

30. december 2012

Mor til Frederic og Freya

Godaften derude...

Her er der 3 år og 7 mdr nellem frederic og freya..

Har intet negativt at sige om den alder der er mellem dem, syntes kun der er positive ting... Storebror er pt 4 år og snart 3 mdr, freya er 8½ mdr.

- storebror er mere bevidst om tingene.

- han kan lege og aktivere sig selv.

- selv tage tøj på og gå udenfor at lege.

- meget mere selvhjulpen.

- han har fortåelse for meget.

- elsker at lege med sin lillesøster, nusse og trøster hende.

- bærer rundt på hende og holder hendes hænder, så de kan gå sammen..

- har aldrig oplevet ham ond eller lign overfor hende.

- ja og sikkert flere positive ting jeg har glemt...

Anmeld

30. december 2012

Hvem?

Godaften derude...

Her er der 10,5 måned i mellem drengene, de er faktisk også fra samme år, så de kommer til at gå¨i samme klasse - det er helt kanon at de er så tætte, de er de bedste venner og elsker at være sammen / lege sammen - og mht, til alt det praktiske, så er det et spørgsmål om planlægning

Drengene er nu 2 og 2,5 år

Da storebror kun var knap 11 mdr, sa lillebror kom, kan han jo ikke mindes at have haft os for os selv, derfor har der ikke været det mindste jalouxi - og som sagt, de virkelig elsker hinanden

Anmeld

30. december 2012

MorDk

Jeg har en søn på 2 år & 3 mdr. og en datter på 3 mdr.

det har været super hårdt i starten. Han var MEGET jaloux og ked af det. Da han ikke har kunne sætte ord på sine følelser har det været rigtig svært synes jeg. Men det går bedre og bedre. Han er meget glad for lillesøster men hun får også en masse tæv. Idag bed han hende fx. i foden

Når de er 2 år og derunder siges det at der ikke går mere end 3-4 mdr. så har de glemt at de har haft deres forældre for dem selv. Men hvad ved jeg.

Tror der er fordele og ulemper lige meget hvordan man vender og drejer den...

Anmeld

30. december 2012

Stéphanie

Godaften derude...

Her er der 3 år og 11 måneder mellem dem, og det er bare perfekt! Hos os har Emma rigtig stor glæde af at have en lille lillebror, hun elsker at føle sig som den store, og så havde det den fordel at hun var meget selvstændig, så det var ikke noget problem at sætte sig ned og amme i ro og mag, for storeputten forstod hvorfor mor ikke bare lige kunne smide alt hvad hun havde i hænderne og komme. Og så har hun bare været SÅ beskyttende. Det har også været rigtig rart at kunne inkludere hende i gøremålene med lillebror, sådan noget som bleskift, bad og leg har været et kæmpe hit at være med til. Og så har der ikke været den mindste form for jalousi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.