Feber kramper og Freya + billeder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2012

Pige2009

Mor til Frederic og Freya skriver:

Ja så har vi også prøvet dét og ønsker ikke det sker igen...

Storebror lagde sig syg sidste lørdag med over 39,8 i feber og først idag han er sådan nogenlunde ovenpå igen.. Så der har ikke været meget jul over den herhjemme..

Torsdag morgen havde hun 38,3 og tænke; godt så - vi tager da lige en omgang sygdom mere. Hun kom ud at sove, for tænkte at den friske luft ville være godt for hende - hendes hoste og snot (hun har været små forkølet de sidste 2 mdr)

Hun sov ikke rigtig godt og endte med at tage hende igen, pyh hun var varm og tog hendes temp igen 39,5 - føj da og hun var skidt. Kunne knap holde øjnene åbne og lå bare i mine arme og lavede små 'knirkende' klage lyde.

Fandt nr til ferie lægen, da vores egen havde og har stadig ferie, de ville gerne se hende 12.30 så vi lige hvade tjek på hende inden vi begyndte at give panodil.

Lige som jeg havde lagt på, blev hun endnu mere fraværende - blå om læberne og begyndte at krampe. De kom i små serier og hun var ikke nærværende i mellm dem. Mellem hendes kramper, fik jeg ringet til lægen igen for at høre om vi ikke måtte komme nu, da hun havde fået kramper. Hun ville få en læge til at ringe tilbage og lagde på... Minutter føltes som hundrede år (mindst) og hun kramperede stadig i små serier. Hun ringede tilbage og bad mig ringe 112.. Ved jo at som regl er feber kramper ufarlige, så var stadig meget rolig og fattet, spurgte om hun var helt sikker - ja ringe 112 nu...

De kom efter 5 minutter og der var freya stadig fjern, så de ville gerne vi kom forbi børne modt. når det nu også var første gang.. Hun sov hele vejen derud...

Vågnede en smule op da vi ank på stuen, hun lå bare og klagede sig med tårnerne trillende. Hendes temp var nu steget til 39.9 og hun kogte... Hun  fik en barnevogn at putte i, da hun var mega træt. Hun blev tilset af lægen og hende sygeplejeske der tog i mod os nogle gange. Vi blev enige om at det var okay at vi tog hjem, men at hun skulle sove hos os den nat.

Vi var bange for at hun skulle ligge brak lige så meget som storebror, men hun er ved at være lidt mere ovenpå...

Har sendt dig sms Fortsat god bedring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2012

Mor1012

Ja så har vi også prøvet dét og ønsker ikke det sker igen...

Storebror lagde sig syg sidste lørdag med over 39,8 i feber og først idag han er sådan nogenlunde ovenpå igen.. Så der har ikke været meget jul over den herhjemme..

Torsdag morgen havde hun 38,3 og tænke; godt så - vi tager da lige en omgang sygdom mere. Hun kom ud at sove, for tænkte at den friske luft ville være godt for hende - hendes hoste og snot (hun har været små forkølet de sidste 2 mdr)

Hun sov ikke rigtig godt og endte med at tage hende igen, pyh hun var varm og tog hendes temp igen 39,5 - føj da og hun var skidt. Kunne knap holde øjnene åbne og lå bare i mine arme og lavede små 'knirkende' klage lyde.

Fandt nr til ferie lægen, da vores egen havde og har stadig ferie, de ville gerne se hende 12.30 så vi lige hvade tjek på hende inden vi begyndte at give panodil.

Lige som jeg havde lagt på, blev hun endnu mere fraværende - blå om læberne og begyndte at krampe. De kom i små serier og hun var ikke nærværende i mellm dem. Mellem hendes kramper, fik jeg ringet til lægen igen for at høre om vi ikke måtte komme nu, da hun havde fået kramper. Hun ville få en læge til at ringe tilbage og lagde på... Minutter føltes som hundrede år (mindst) og hun kramperede stadig i små serier. Hun ringede tilbage og bad mig ringe 112.. Ved jo at som regl er feber kramper ufarlige, så var stadig meget rolig og fattet, spurgte om hun var helt sikker - ja ringe 112 nu...

De kom efter 5 minutter og der var freya stadig fjern, så de ville gerne vi kom forbi børne modt. når det nu også var første gang.. Hun sov hele vejen derud...

Vågnede en smule op da vi ank på stuen, hun lå bare og klagede sig med tårnerne trillende. Hendes temp var nu steget til 39.9 og hun kogte... Hun  fik en barnevogn at putte i, da hun var mega træt. Hun blev tilset af lægen og hende sygeplejeske der tog i mod os nogle gange. Vi blev enige om at det var okay at vi tog hjem, men at hun skulle sove hos os den nat.

Vi var bange for at hun skulle ligge brak lige så meget som storebror, men hun er ved at være lidt mere ovenpå...

hejsa

sikken oplevelse, flot du to det så flot mange panikker

min datter er snart 5 mdr, hun havde 39 feber sidste uge, jeg tøvede slet ikke, gav hende en halv panodil junior bag i ( selvom man skal kontakte læge først) men jeg gav efter anvisning af vægt

feberen faldte og hun sov hele natten og spiste.

gav de hende ikke noget på sygehuset så feberen faldte ?

Anmeld

30. december 2012

JustMe

den torsdag lå hun også kun iført ble herhjemme, havde kolde klude klar til at lægge om hendes håndled og ankler - men nåed det ikke rigtig...

Prøver dertil også at sidde så lidt med hende som muligt, så hun heller ikke får min varme...

Er ikke bange for FK - også derfor jeg ringede til ferie lægen igen for at høre om vi ikke måtte komme før tid - hvor hun bad mig ringe 112.

Så det var ren rutine vi kom forbi børne modt.

Det var da egentlig en god ide med de kolde klude. Den vil jeg skrive bag øret til næste gang den lille passerer 40 i feber. Her bliver hun bare ofte ked, når man rører hende, fordi hendes hud lader til at gøre ondt, når hun har så høj feber. At jeg næsten altid har kolde fingre, gør det selfølgelig heller ikke mere behageligt

Anmeld

30. december 2012

B&J

Frederic fik sin scania jakke for 3 år siden og det er en str 4/6 år.. Han har først taget den rigtig i brug i år. Så ved desvære ikke hvordan deres 'nye' jakker er. Freya fik bl.a den lyserøde lang ærmet body med scania logo på maven i en str 68 og den passer hun stadigvæk - men hun er også en lillefis endnu..

ja nemlig, daniel er jo heller ikke en af de største børn han er jo kun en lille bølle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.