Økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2012

kesuh

Nu ved jeg ikke hvor glade i er/var for hinanden og jeg vil heller ikke tage hans parti, men jeg tror jeg godt ved hvad han frygter.

Hans Økonomi kommer til at ligne noget der er løgn her efterfølgende i noget tid indtil det kommer op at køre igen. Han er måske bange for ikke at få lov til at se sit barn, hvis han ikke får 7/7?

Nu ved jeg ikke hvad du/han er klar over hvad 7/7 betyder, men det betyder at han kan slippe for at betale børnebidraget. Han kan stadig kun få 15% i boligstøtte, han har faktisk ikke krav på noget som helst så at sige med støtte osv fra kommunen. Det er lidt sørgeligt....

Bopælsforældren får det hele og den anden får stadig et rap i røven af en kæp, så at sige.

7/7 er kun for forældre der kan enes og tåle at snakke sammen og samarbejde. At rende i sfv konstant fordi den ene gør dit eller dat og man nærmest fører krig. Det er ikke samarbejde.

Barnet skal trives ved 7/7 og til h med hvordan i føler med det, hvis barnet ikke trives så trives det ikke og så må man finde en anden løsning.

Med henblik på børnebidraget, så er det altså ikke et must at søge det. Hvis du kan få det til at køre rundt økonomisk uden børnebidraget og i deler 7/7, hvorfor så søge det? I har barnet lige meget og han kommer jo til at bidrage økonomisk til alligevel når han har barnet i den ene uge. At søge børnebidraget er lidt et skud i nakken på ham

Jeg deler selv 7/7 med min eks. Vi deler en skøn knægt på knap 2 år, vi var sammen i 7 år. Hun valgte at gå sin vej her i sommers og vi er begge studerende. Vi deler børnepengene imellem os til vores søns forbrug.

Du er velkommen til at smide en privatbesked, hvis der er mere du gerne vil vide omkring 7/7 og om hvordan vi har gjort.

Og lige en sidste men irriterende ting-> Husk i har været sammen 7 år, så man siger ikke farvel til hinanden så hurtigt. Det afhænger af situationen selvfølgelig, men 7 år er lang tid

Lige pt kan du kun søge indskudslån og husk at skrive at det pga forholdet er slut. Det hedder noget med sammenlivs ophør på den ansøgning man skal skrive. Det samme gælder også ham når han skal søge det til en ny lejlighed.

Men ellers held og lykke med det hele og håber ikke han sætter sig for meget på tværs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2012

Anonym trådstarter

kesuh skriver:

Nu ved jeg ikke hvor glade i er/var for hinanden og jeg vil heller ikke tage hans parti, men jeg tror jeg godt ved hvad han frygter.

Hans Økonomi kommer til at ligne noget der er løgn her efterfølgende i noget tid indtil det kommer op at køre igen. Han er måske bange for ikke at få lov til at se sit barn, hvis han ikke får 7/7?

Nu ved jeg ikke hvad du/han er klar over hvad 7/7 betyder, men det betyder at han kan slippe for at betale børnebidraget. Han kan stadig kun få 15% i boligstøtte, han har faktisk ikke krav på noget som helst så at sige med støtte osv fra kommunen. Det er lidt sørgeligt....

Bopælsforældren får det hele og den anden får stadig et rap i røven af en kæp, så at sige.

7/7 er kun for forældre der kan enes og tåle at snakke sammen og samarbejde. At rende i sfv konstant fordi den ene gør dit eller dat og man nærmest fører krig. Det er ikke samarbejde.

Barnet skal trives ved 7/7 og til h med hvordan i føler med det, hvis barnet ikke trives så trives det ikke og så må man finde en anden løsning.

Med henblik på børnebidraget, så er det altså ikke et must at søge det. Hvis du kan få det til at køre rundt økonomisk uden børnebidraget og i deler 7/7, hvorfor så søge det? I har barnet lige meget og han kommer jo til at bidrage økonomisk til alligevel når han har barnet i den ene uge. At søge børnebidraget er lidt et skud i nakken på ham

Jeg deler selv 7/7 med min eks. Vi deler en skøn knægt på knap 2 år, vi var sammen i 7 år. Hun valgte at gå sin vej her i sommers og vi er begge studerende. Vi deler børnepengene imellem os til vores søns forbrug.

Du er velkommen til at smide en privatbesked, hvis der er mere du gerne vil vide omkring 7/7 og om hvordan vi har gjort.

Og lige en sidste men irriterende ting-> Husk i har været sammen 7 år, så man siger ikke farvel til hinanden så hurtigt. Det afhænger af situationen selvfølgelig, men 7 år er lang tid

Lige pt kan du kun søge indskudslån og husk at skrive at det pga forholdet er slut. Det hedder noget med sammenlivs ophør på den ansøgning man skal skrive. Det samme gælder også ham når han skal søge det til en ny lejlighed.

Men ellers held og lykke med det hele og håber ikke han sætter sig for meget på tværs

Hvor glæde vi var eller til dels stadig er. Prøv at læs tråden "han siger han går fra mig" så kan du få et lille indblik. Ved godt hvordan 7/7 fungere. Jeg er bare mere interesseret i 9/5 jeg tror ikke vores barn trives med 7/7 og måske ikke engang med 9/5. Men han skal jo se sin far. Han er for tidlig født og er som følge af det sensitiv. Jeg ved godt vi ikke kommer videre fra den ene dag til den anden. Men det sidste han har sagt er at han vil blive her halvandet år til han fylder 25 og det magter jeg simpelhen ikke. Er bange for at falde i og finde mig i det hele igen, og aldrig komme væk.

Anmeld

31. december 2012

Carina:-)

Hvor glæde vi var eller til dels stadig er. Prøv at læs tråden "han siger han går fra mig" så kan du få et lille indblik. Ved godt hvordan 7/7 fungere. Jeg er bare mere interesseret i 9/5 jeg tror ikke vores barn trives med 7/7 og måske ikke engang med 9/5. Men han skal jo se sin far. Han er for tidlig født og er som følge af det sensitiv. Jeg ved godt vi ikke kommer videre fra den ene dag til den anden. Men det sidste han har sagt er at han vil blive her halvandet år til han fylder 25 og det magter jeg simpelhen ikke. Er bange for at falde i og finde mig i det hele igen, og aldrig komme væk.

Jeg er enig med dig i at 7/7 ikke er i børns tarv-eller i hvertfald ikke små børn.

Jeg er ret sikker på at det ikke er så firkantet som det er stillet op.

Self. er du ikke tvunget til at blive sammen med en du ikke ønsker at bo sammen med.

Det kunne se kønt ud hvis man bare kunne holde sin  (ex)partner som gidsel 

Og hvis det er fordi han stiler imod at blive 25 og få mere i kh,ja så kunne han jo starte med at sætte sig for at finde et job-selv få timer giver jo noget mere end unge kh-

Jeg vil råde dig til at kontakte statsamtet med det samme i det nye år,og din sagsbehandler på kommunen.

Du har også muligheden for at søge juridisk hjælp hos en advokat,du kan søge fri proces pga økonomi.

Hvis du til at starte med gerne vil have svar på nogle spørgsmåk telefonisk-kan jeg klart anbefale Advokathuset i Århus.

De svarer gerne på anonyme henvendelser.

Held og lykke med det hele 

Anmeld

31. december 2012

kesuh

Anonym skriver:

Det er også fair nok, men hvis du er sikker på barnet ikke trives med 7/7, jamen så er det en anden ordning der skal til.

Nu nåede jeg ikke at svare på mere end det igår aftes, men jeg syntes den er lidt lav den han har gang i. Han kan jo ikke være bekendt-> at holde dig så at sige "bundet" på stedet pga han vil vente til han er 25.. Så burde han jo nok stramme sig lidt an, end at gå og vente på miraklet sker med arbejde.

Jeg har selv være igennem arbejdsløshed og jeg har klaret mig på vippen og præsteret at undgå kontanthjælpen. Indtil jeg fik nok og læste videre. Måske det også er en mulighed for ham, hvis han har lyst/mod/tør det

Du siger du er bange for at falde i igen.. Hvis du er bange for at falde tilbage til noget, som ikke er godt.. Så kom væk derfra, hellere to glade forældre end et surt par der går og skændes og bider af hinanden foran barnet.

Hvis jeres barn er sensitiv, så er 7/7 måske ikke det bedste at prøve på. Hvis 9/5 heller ikke fungerer.. så der jo ikke så meget at gøre ved det, så er der weekend-far tilbage næsten som sidste løsning.

Anyway.. Bare husk at som andre siger, hvis du flytter før ham, så får han automatisk bopælen over jeres barn. Så du må prøve at se om han ikke vil skrive under på papiret om at du får bopælen på barnet når du flytter til et nyt sted.

Træls formaning, men sørg for at få alting på papir Uanset hvor gode venner man er. Papiret er gyldigt bevis på aftalen med samvær og hvad man nu ellers laver aftaler om. Bare husk det..

Men ellers held og lykke herfra og håber ikke han spænder for meget ben for jer.

Ps: kan godt være jeg lyder firkantet og lidt spids.. men det er jeg ikke

Og Godt nytår dig alligevel, selv under disse trælse omstændigheder

Anmeld

31. december 2012

kesuh

Nu har jeg læst den anden tråd...

A few words! Kom da væk derfra.. Ham skal du sgu ikke blive ved.

Han kører på dig psykisk og kører dig i sænk, se du hellere at komme væk!!

Anmeld

31. december 2012

Pige2009

kesuh skriver:

Nu har jeg læst den anden tråd...

A few words! Kom da væk derfra.. Ham skal du sgu ikke blive ved.

Han kører på dig psykisk og kører dig i sænk, se du hellere at komme væk!!

Agree!  Det er tragisk, at han er sådan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.