Nu ved jeg ikke hvor glade i er/var for hinanden og jeg vil heller ikke tage hans parti, men jeg tror jeg godt ved hvad han frygter.
Hans Økonomi kommer til at ligne noget der er løgn her efterfølgende i noget tid indtil det kommer op at køre igen. Han er måske bange for ikke at få lov til at se sit barn, hvis han ikke får 7/7?
Nu ved jeg ikke hvad du/han er klar over hvad 7/7 betyder, men det betyder at han kan slippe for at betale børnebidraget. Han kan stadig kun få 15% i boligstøtte, han har faktisk ikke krav på noget som helst så at sige med støtte osv fra kommunen. Det er lidt sørgeligt....
Bopælsforældren får det hele og den anden får stadig et rap i røven af en kæp, så at sige.
7/7 er kun for forældre der kan enes og tåle at snakke sammen og samarbejde. At rende i sfv konstant fordi den ene gør dit eller dat og man nærmest fører krig. Det er ikke samarbejde.
Barnet skal trives ved 7/7 og til h med hvordan i føler med det, hvis barnet ikke trives så trives det ikke og så må man finde en anden løsning.
Med henblik på børnebidraget, så er det altså ikke et must at søge det. Hvis du kan få det til at køre rundt økonomisk uden børnebidraget og i deler 7/7, hvorfor så søge det? I har barnet lige meget og han kommer jo til at bidrage økonomisk til alligevel når han har barnet i den ene uge. At søge børnebidraget er lidt et skud i nakken på ham
Jeg deler selv 7/7 med min eks. Vi deler en skøn knægt på knap 2 år, vi var sammen i 7 år. Hun valgte at gå sin vej her i sommers og vi er begge studerende. Vi deler børnepengene imellem os til vores søns forbrug.
Du er velkommen til at smide en privatbesked, hvis der er mere du gerne vil vide omkring 7/7 og om hvordan vi har gjort.
Og lige en sidste men irriterende ting
-> Husk i har været sammen 7 år, så man siger ikke farvel til hinanden så hurtigt. Det afhænger af situationen selvfølgelig, men 7 år er lang tid
Lige pt kan du kun søge indskudslån og husk at skrive at det pga forholdet er slut. Det hedder noget med sammenlivs ophør på den ansøgning man skal skrive. Det samme gælder også ham når han skal søge det til en ny lejlighed.
Men ellers held og lykke med det hele og håber ikke han sætter sig for meget på tværs