Økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.286 visninger
15 svar
0 synes godt om
29. december 2012

Anonym trådstarter

Hej damer. Min søns far og jeg har taget beslutningen at vi må gå hver til sit. Vi er begge på kh, og han vil ikke flytte foreløbig, han har ikke råd siger han. Hvilke muligheden har jeg for okonomisk hjælp så vi kan flytte hurtigst muligt. Vi har jo tre måneders opsigelse, men så længe holder jeg ikke til at bo sammen med ham. Ingen af os kan sidde i vores nuværende lejlighed alene. Og udover det, hvad kan jeg søge af ekstra hjælp så jeg kan få det hele til at løbe rundt. Jeg er knust over det ikke gik mellem os, vi har været sammen i syv år, men alligevel kan jeg ikke lade være med at tænke økonomi, har jo en barn  og det koster at give ham hvad hn har brug for. Tag over hovedet, bleer tøj sutter osv.  håber nogen har erfaring som kan fortælle mig hvordan jeg søger og forholder mig til det hele.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2012

baby012

Anonym skriver:

Hej damer. Min søns far og jeg har taget beslutningen at vi må gå hver til sit. Vi er begge på kh, og han vil ikke flytte foreløbig, han har ikke råd siger han. Hvilke muligheden har jeg for okonomisk hjælp så vi kan flytte hurtigst muligt. Vi har jo tre måneders opsigelse, men så længe holder jeg ikke til at bo sammen med ham. Ingen af os kan sidde i vores nuværende lejlighed alene. Og udover det, hvad kan jeg søge af ekstra hjælp så jeg kan få det hele til at løbe rundt. Jeg er knust over det ikke gik mellem os, vi har været sammen i syv år, men alligevel kan jeg ikke lade være med at tænke økonomi, har jo en barn  og det koster at give ham hvad hn har brug for. Tag over hovedet, bleer tøj sutter osv.  håber nogen har erfaring som kan fortælle mig hvordan jeg søger og forholder mig til det hele.

Så længe i bor sammen bliver du ikke set på som enlig  

så der er ikke noget økonomisk hjælp at hente før han eller du er flyttet .. 

men havde det været mig, havde jeg opsagt lejligheden , og flyttet... Dog skal du være opmærksom på at barnet ikke kan flyttes med dig før faren underskriver på at du får bopælen 

Anmeld

29. december 2012

Tvillingemor80

jeg ved ikke så meget, men ved du kan søge indskudslån hvis du ingen andre muligheder har..

Og så vil jeg lige sende en

Anmeld

29. december 2012

Anonym trådstarter

Lahn11 skriver:

Så længe i bor sammen bliver du ikke set på som enlig  

så der er ikke noget økonomisk hjælp at hente før han eller du er flyttet .. 

men havde det været mig, havde jeg opsagt lejligheden , og flyttet... Dog skal du være opmærksom på at barnet ikke kan flyttes med dig før faren underskriver på at du får bopælen 

Så vi er endeligt bundet til at bo sammen til en af os lader den anden tage barnet? Kan jeg opsige lejligheden nå vi begge er på kontrakten og han ikke vil flytte?

Anmeld

29. december 2012

Anonym trådstarter

Tvillingemor90 skriver:

jeg ved ikke så meget, men ved du kan søge indskudslån hvis du ingen andre muligheder har..

Og så vil jeg lige sende en

Vi har indskudslån hos kommunen i forvejen :-(

Anmeld

29. december 2012

Zelinasmor

Anonym skriver:

Så vi er endeligt bundet til at bo sammen til en af os lader den anden tage barnet? Kan jeg opsige lejligheden nå vi begge er på kontrakten og han ikke vil flytte?

Du kan ikke opsige den hvis i begge står på kontrakten. Du kan bede om at blive fjernet fra kontrakten, men så har dit barn bopæl hos sin far og du må så ikke tage din søn med dig før han har underskrevet at du skal have bopæl på barnet. Vil han ikke det skal du søge om bopæl gennem Statsforvaltningen. Det tager 4-10 uger..

Anmeld

29. december 2012

Anonym trådstarter

xoxotasha skriver:

Du kan ikke opsige den hvis i begge står på kontrakten. Du kan bede om at blive fjernet fra kontrakten, men så har dit barn bopæl hos sin far og du må så ikke tage din søn med dig før han har underskrevet at du skal have bopæl på barnet. Vil han ikke det skal du søge om bopæl gennem Statsforvaltningen. Det tager 4-10 uger..

Åh nej dog, det lyder ikke ret nemt det her. 

Anmeld

29. december 2012

Zelinasmor

Anonym skriver:

Åh nej dog, det lyder ikke ret nemt det her. 

Hvis han sætter sig på tværs er det ikke nemt nej.

held og lykke med det hele 

Anmeld

29. december 2012

Anonym trådstarter

xoxotasha skriver:

Hvis han sætter sig på tværs er det ikke nemt nej.

held og lykke med det hele 

Det gør han. Han vil have 7/7 og han vil blive boende her med os til shan fylder 25 så han kan få høj kh. Og det kan jeg slet ikke magte. Tak 

Anmeld

30. december 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Hvor er det bare træls for dig Håber du snart kommer videre... Er der ikke ulighed for at låne lidt hos familien? Jeg har herunder linket til en gammel tråd om, hvad man kan søge som eneforsørger:

https://www.baby.dk/debat/8033pi1/enlig-morfar/hvad-kan-man-soege-som-enlig.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.