At trille?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2012

Anonym trådstarter

JulieWH skriver:

Isabel kunne først trille frem og tilbage da hun var omkring 8 måneder - og her i julen har hun taget sine første skridt (13 måneder gammel), så hun er i hvert fald ikke "bagefter"

Husk at øve, men det skal nok komme

Hvordan øver jeg bedst med hende? Lige nu øver jeg krydsbevægelser med hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2012

anynom

Anonym skriver:

Hvordan øver jeg bedst med hende? Lige nu øver jeg krydsbevægelser med hende

Vi plejede at tage fat i f.eks. højre arm og højre ben når hun når på ryggen og så trillede hende om på maven (for at hun ligesom fik ideen) og gjorde egentlig det samme fra mave til ryg

Anmeld

29. december 2012

L&V

Anonym skriver:

Ja, øver krydsbevægelser med hende? og ja, hun ligger på maven men ikke vildt meget, fordi hun ikke synes det er så sjovt endnu
Hvordan skal jeg ellers øve med hende?

Er det kun med arm/ben du laver kryds. Jeg ville ligge hende noget mere på maven, lege trille lege med hende, på ryggen på hver side af rygsøjlen sidder galang rafleksen der kan man holde et let tryk og det kan hjælpe dem med at trille.. Gør det atraktivt at trille

Anmeld

29. december 2012

Anonym trådstarter

JulieWH skriver:

Vi plejede at tage fat i f.eks. højre arm og højre ben når hun når på ryggen og så trillede hende om på maven (for at hun ligesom fik ideen) og gjorde egentlig det samme fra mave til ryg

Okay, tak Det vil jeg prøve

Anmeld

29. december 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Er det kun med arm/ben du laver kryds. Jeg ville ligge hende noget mere på maven, lege trille lege med hende, på ryggen på hver side af rygsøjlen sidder galang rafleksen der kan man holde et let tryk og det kan hjælpe dem med at trille.. Gør det atraktivt at trille

Okay, tak for råd

Anmeld

29. december 2012

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

Min datter er 6 ½ mdr. og hun kan hverken trille fra mave til ryg eller omvendt Bør hun ikke kunne dét nu??

Ikke 2 børn er ens...

har selv en af hver slags; den første var lidt langsom til det motoriske - men så var han længere fremme på andre punkter.

Freya er 8 mdr og har været hurtig i udvikling. Hun kravlede en  uge før hun blev 6 mdr. Og der kunne storebror 'kun' side med støtte.

Læg legetøj et stykke fra hende så hun skal bevæge sig efter det.

Læg hende på siden og læg legetøj så hun kan se det.

Kryds bevægelser er rigtig gode og hjælper hjernen, men de skal først rigtig bruges når hun begynder at kravle.

Anmeld

29. december 2012

Eliza

Børn lærer u forskelligt tempodanskhed hadede at ligge på maven, så han lærte at trille fra mave til ryg da han var 6 uger. 

Så lærer din datter sikkert noget andet godt 

Hun har garanteret været igang med noget andet. Måske har hun øvet lyde ?? 

Anmeld

29. december 2012

Betina&nicoline

Anonym skriver:

Min datter er 6 ½ mdr. og hun kan hverken trille fra mave til ryg eller omvendt Bør hun ikke kunne dét nu??

Jeg havde en meget doven datter, og hun ville bestemt ikke ligge på maven. Hun nød verden fra sin siddende stilling. 

Men jeg øvede også med hende hverdag fordi hun ikke selv gad. jeg fik ogle god øvelser fra min SP som vi har brugt meget. 

jeg lavede alle øvelserne i vores seng hvor jeg fjernede vores dyner så der var fladt underlag. 

- rulle med hende som en pølse. Få hendes arme over hovedet og så ruller du hende rundt "hurtigt". 

- lave kolbøtter med hende hvor du støtter hendes hoved

- vip hende op og ligge på maven og tilbage igen

Det skal siges at min datter bestemt ikke var glad for dette i starten, men til sidst accepterede hun øvelserne. Da hun så var 7 mdr knækkede hun koden og allerede en mdr senere var hun oppe og rokke til at ville kravle. Hun kravlede da hun var 9 mdr og gik da hun var 11 mdr. 

Lige pludselig gik det hele meget stærkt her hjemme 

Anmeld

30. december 2012

TWT

Min datter er idag 4 uger, og hun gør det selv.. Hvis vi ligger hende på ryggen, går der ikke lang tid før hun ligger på maven. 

Hvis vi ligger hende på den ene side, og selv sidder på den modsatte side, så vender hun sig om til os.

Så tror nogen bare kan det, og andre skal lære det.

Anmeld

30. december 2012

Benjamins'mor

Altså min søn kunne trille på siderne allerede da han var født.
Men først fra mave til ryg og ryg til mave da han var 2 måneder.
Så vil sige jo, det burde hun. Jeg ville snakke med min sp om det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.