Så fik jeg købt Dåbskjolen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2012

JS<3

MorDk skriver:

Vi ved endnu ikke hvor mange der kommer. S.U er i starten af januar.  Men der er inviteret omkring 60 mennesker. Det var svært at gøre det anderledes... hvor skal man "skære fra" osv. Så ingen er glemt eller overset. Men vi var også rigtig mange til min søns dåb i 2010. Men lokalerne vi har denne gang er MEGET mindre så er godt nok spændt på hvordan det kommer til at flaske sig.

Jeg skal have købt bordpynt, dug, servietter og pynt til kjolen samt tøj til storebror og mig selv selvfølgelig.

Så mangler vi at få maden på plads. Vi laver den selv. Får heldigvis hjælp. Sidste gang fik vi mad udefra. Men vi har ikke så mange penge igen...så denne gang laver vi maden selv. det kan vi virkelig spare mange penge på. Er nu også sikker på det hele nok skal blive godt *S* Jeg glæder mig meget, men kan godt mærke jeg "stresser" lidt nu. Men har besluttet at få Nytåret overstået først.

Hvad skal I have at spise?

Skal I have dåbskage? Min storesøster laver den. Er spændt på hvordan den kommer til at se ud og ikke mindst smager ♥

Jeg syntes også at det var enormt svært at skære folk fra. Jeg lyder nok lidt grov, men mange af dem tænkte jeg faktisk "dem bliver vi nødt til at invitere, når vi invitere ... " Og så løb det også op i mange. Det endte med at jeg måtte bide i det sure æble, og invitere folk der egentlig skal / kommer til at være en del af hendes liv, frem for at invitere nogen hun måske ser en gang hver andet år, (overdrevet).

Jeg syntes også at det var sværtmed manden, for man vil gerne kunne ramme alles smag. Vi havde først bestilt hel stægt pattegris, men manden der skulle fixe den, måtte melde fra og så kunne vi ikke finde en til en fornuftig pris

Det er nu endt med det aller nemmeste SMØRREBRØD, jeg skal gi 1400kr for mad til alle 33 (: så har jeg tænkt selv at bage pølsehorn og lave forskellige pasta salt. 

Min brors kæreste laver en fin fondant kage, og så bager jeg selv nogen cup cakes. Jeg har den nemmeste opskrift så man kan lave mange forskellige på en gang, og så er det bare at pynte med fosting. Ganske nem, og næsten intet arbejde i hendes barnedåb (:

Hvad skal i spise?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2013

MorDk

JS<3 skriver:

Jeg syntes også at det var enormt svært at skære folk fra. Jeg lyder nok lidt grov, men mange af dem tænkte jeg faktisk "dem bliver vi nødt til at invitere, når vi invitere ... " Og så løb det også op i mange. Det endte med at jeg måtte bide i det sure æble, og invitere folk der egentlig skal / kommer til at være en del af hendes liv, frem for at invitere nogen hun måske ser en gang hver andet år, (overdrevet).

Jeg syntes også at det var sværtmed manden, for man vil gerne kunne ramme alles smag. Vi havde først bestilt hel stægt pattegris, men manden der skulle fixe den, måtte melde fra og så kunne vi ikke finde en til en fornuftig pris

Det er nu endt med det aller nemmeste SMØRREBRØD, jeg skal gi 1400kr for mad til alle 33 (: så har jeg tænkt selv at bage pølsehorn og lave forskellige pasta salt. 

Min brors kæreste laver en fin fondant kage, og så bager jeg selv nogen cup cakes. Jeg har den nemmeste opskrift så man kan lave mange forskellige på en gang, og så er det bare at pynte med fosting. Ganske nem, og næsten intet arbejde i hendes barnedåb (:

Hvad skal i spise?

Vi har besluttet at lave et "tag selv bord"

• Forskellige tærter

• Alm. Salat

• Pastasalater

• Kartoffelsalat

• Tunmousse og Flüte

• Frikadeller

• Frugt og grønt

• Evt. kyllingespyd eller anden slags kød

Senere... kaffe, te, Baileys, småkager, dåbskage m.m

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.