Har man født når man får kejsersnit...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2009

Sara.

Znuzke skriver:

Man har vel født når man har bragt et barn til verden! Om det så er på den ene eller den anden måde er vel fuldstændigt lige gyldigt.

Enten føder man naturligt/vaginalt ellers føder man ved kejsersnit. Uanset hvilken måde så har man født.

Det lyder helt rigtig i mine ører

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2009

Nanna1985

Jeg har stemt nej.. Var meget i tvivl om hvad jeg skulle svare egentlig..

Jeg lå med veer og det hele gik galt lige i sidste øjeblik, så det hele endte desværre i et aks  Når jeg snakker/fortæller om min fødsel, siger jeg selv at jeg har fået et kejsersnit og da jeg skrev en sms rundt skrev jeg: En smuk stor pige på 4000 G og 53 cm er kommet til verden Kl. 14:06.. Føler selv at det er det rigtige at skrive.. For når man skriver man har "FØDT" så forbinder man det med en vaginal fødsel..

Så jeg stemmer nej til man kan sige man har "FØDT"

Anmeld

14. juni 2009

Honningblomst

14. juni 2009

Honningblomst

Jeg har stemt nej.. Var meget i tvivl om hvad jeg skulle svare egentlig..

Jeg lå med veer og det hele gik galt lige i sidste øjeblik, så det hele endte desværre i et aks  Når jeg snakker/fortæller om min fødsel, siger jeg selv at jeg har fået et kejsersnit og da jeg skrev en sms rundt skrev jeg: En smuk stor pige på 4000 G og 53 cm er kommet til verden Kl. 14:06.. Føler selv at det er det rigtige at skrive.. For når man skriver man har "FØDT" så forbinder man det med en vaginal fødsel..

Så jeg stemmer nej til man kan sige man har "FØDT"

Det er egentlig også bedre at bruge de ord...kommet til verden...for det er jo det de gør.

Definition i ordbog: "det at et barn eller et pattedyrs unge presses ud af livmoderen og adskilles fysisk fra moderen.

Anmeld

14. juni 2009

Nanna1985

Eva skriver:

Det er egentlig også bedre at bruge de ord...kommet til verden...for det er jo det de gør.

Definition i ordbog: "det at et barn eller et pattedyrs unge presses ud af livmoderen og adskilles fysisk fra moderen.

Ja når jeg skriver om min fødsel, skriver jeg min datter kom til verden ved aks.. Det ord føles mest naturligt og bedst for mig

Anmeld

14. juni 2009

KarinaIda

Znuzke skriver:

Man har vel født når man har bragt et barn til verden! Om det så er på den ene eller den anden måde er vel fuldstændigt lige gyldigt.

Enten føder man naturligt/vaginalt ellers føder man ved kejsersnit. Uanset hvilken måde så har man født.

Helt enig....

Anmeld

14. juni 2009

Anja

Begge mine børn er "kommet til verden" ved kejsersnit.

Jeg siger aldrig, at jeg har født dem, for det synes jeg jo ikke, at jeg har .....

Anmeld

14. juni 2009

Ox.

Det synes jeg man har, selvom alle jeg kender siger man ikke har :-)

Jeg skal selv føde normalt hvis alt går vel, men selvom jeg ikke skulle ville jeg da også sige at hun blev født ved kejsersnit tror jeg :-)

Min moster siger dog, efter at have fået 4 børn, hvor de 3 er født normalt og 1 kejsersnit, at hun for alt i verden ikke ville have kejsersnit igen, for der var bare noget specielt ved at føde normalt ... men det ved jeg jo så ikke noget om hehe :-)

Anmeld

14. juni 2009

Honningblomst

SussieOx skriver:

Det synes jeg man har, selvom alle jeg kender siger man ikke har :-)

Jeg skal selv føde normalt hvis alt går vel, men selvom jeg ikke skulle ville jeg da også sige at hun blev født ved kejsersnit tror jeg :-)

Min moster siger dog, efter at have fået 4 børn, hvor de 3 er født normalt og 1 kejsersnit, at hun for alt i verden ikke ville have kejsersnit igen, for der var bare noget specielt ved at føde normalt ... men det ved jeg jo så ikke noget om hehe :-)

Det kommer nok an på hvilke fødsler og kejsersnit man har bag sig...spørger du mig så vil jeg sige at der absolut INTET fantastisk er ved at presse et barn ud gennem skede ved de vildeste smerter...
Det fantastiske kommer når barnet er ude...-smiler
Knus Eva.

Anmeld

14. juni 2009

Ox.

Eva skriver:

Det kommer nok an på hvilke fødsler og kejsersnit man har bag sig...spørger du mig så vil jeg sige at der absolut INTET fantastisk er ved at presse et barn ud gennem skede ved de vildeste smerter...
Det fantastiske kommer når barnet er ude...-smiler
Knus Eva.

Ja det tror jeg nu også mest på, glæder mig sådan til hun er i mine arme, det bliver helt fantastisk! :-)

Knus Sussie 33+4

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.