Har man født når man får kejsersnit...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kan man sige man har født når man har fået kejsersnit...

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.398 visninger
22 svar
0 synes godt om
14. juni 2009

Honningblomst

Tænkte lidt på det da jeg læste et indlæg....xx har født ved kejsersnit.
Jeg synes ikke rigtig man kan sige at man har født når man har fået et kejsersnit eller også har man født vha kejsersnit...ved godt det sikkert er et definitionsspørgsmål, men hvad mener I..

Knus Eva,,,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2009

BellaT

Nej, man kan ikke sige at man har født. Men man kan sige at barnet er født ved kejsersnit. For hvad hedder det ellers når et barn kommer til verden? 
Så kvinden har ikke født ved kejsersnit, men barnet er født ved kejsersnit. Hmmm, lidt selvmodsigende. Men hvad skal man ellers kalde en fødsel ved kejsersnit?

Anmeld

14. juni 2009

Moar'en

Hmm kalder de der ikke selv på sygehuset at barnet er taget ved kejsersnit? Det mener jeg de sagde til mig.

Anmeld

14. juni 2009

ekzunz

Man har vel født når man har bragt et barn til verden! Om det så er på den ene eller den anden måde er vel fuldstændigt lige gyldigt.

Enten føder man naturligt/vaginalt ellers føder man ved kejsersnit. Uanset hvilken måde så har man født.

Anmeld

14. juni 2009

fam.4xc

Eva skriver:

Tænkte lidt på det da jeg læste et indlæg....xx har født ved kejsersnit.
Jeg synes ikke rigtig man kan sige at man har født når man har fået et kejsersnit eller også har man født vha kejsersnit...ved godt det sikkert er et definitionsspørgsmål, men hvad mener I..

Knus Eva,,,

Tja jeg var jo feks 2. gangs fødende selvom jeg fik kejsersnit første gang og også sku ha det anden gang

Anmeld

14. juni 2009

Honningblomst

fam.4xc skriver:

Tja jeg var jo feks 2. gangs fødende selvom jeg fik kejsersnit første gang og også sku ha det anden gang

Men hvad siger du når du fortæller om din fødsel...siger du så ikke at du føde ved ks. Men kvinder der har født normalt, de sigere jo heller ikke de fødte vaginalt...
Men jo...selvfølgelig har alle der har fået børn født...nogle har bare ikke født selv...
Knus..

Anmeld

14. juni 2009

ønskebørn74

Altså, jeg mener man har født uanset om det er på den ene
el. anden måde...

Anmeld

14. juni 2009

fam.4xc

Eva skriver:

Men hvad siger du når du fortæller om din fødsel...siger du så ikke at du føde ved ks. Men kvinder der har født normalt, de sigere jo heller ikke de fødte vaginalt...
Men jo...selvfølgelig har alle der har fået børn født...nogle har bare ikke født selv...
Knus..

Jeg siger jeg aldrig har prøvet at være i fødsel fordi jeg ALDRIG har haft en ve........ så jeg har ingen ide om de smerter folk altid fortæller om når de fortæller fødsel

Har kun de rare oplevelser fra mine "fødsler!

Anmeld

14. juni 2009

Honningblomst

fam.4xc skriver:

Jeg siger jeg aldrig har prøvet at være i fødsel fordi jeg ALDRIG har haft en ve........ så jeg har ingen ide om de smerter folk altid fortæller om når de fortæller fødsel

Har kun de rare oplevelser fra mine "fødsler!

Såsom bedøvelse, smerter i syningen, hængemave pga ar og risiko ved evt flere fødsler...

Anmeld

14. juni 2009

Diana...

Znuzke skriver:

Man har vel født når man har bragt et barn til verden! Om det så er på den ene eller den anden måde er vel fuldstændigt lige gyldigt.

Enten føder man naturligt/vaginalt ellers føder man ved kejsersnit. Uanset hvilken måde så har man født.

Enig :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.