Debat om.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2012

Elgaard73

Chel1992 skriver:

Jamen hvis du har manden hjemme samtidig med at du er der.. Er det så ikke færre måneder barnet får i hjemmet før institution? Troede det var sådan at det kun var den ene forældre der kunne have barsel af gangen ?

Sådan har jeg også forstået det... At hvis manden skal holde tre måneders barsel, bliver det trukket fra kvinden's barsel... Og hvis man vælger at holde det sammen, "udløber" barslen bare tre måneder førend normalt og lille junior skal ud i pasning...

Jeg syntes at det er helt hul i hovedet at regeringen vil ind og bestemme der også... Det er vel op til den enkelte familie, hvordan de nu end vil afvikle barslen og noget DE finder ud af i fællesskab... Syntes at det er en privat ting...

Hvad bliver det næste...? Skal regeringen også snart bestemme hvad farve vores underbukser skal være... ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2012

morethanperfect

MorTilEnPrinsesse skriver:

FADERENS RET TIL BARSEL......

Sad imorges og så noget Go'Morgen Danmark, nåede ikke at få det hele med, men fik da hørt lidt af det.. 

Der er noget snak om at fædrenes barsels regler skal laves om??.... 

Der var en kvinde der inde, som mente at de mænd som tog 3 måneders barsel, ville få en straf når de kom tilbage på arbejdsmarkedet. 

Men så var der en anden kvinde som mente at det burde afskaffes for barslen tilhører kvinderne!.... 

Hvad mener i om det?? 

JEG NYDER IHVERTFALD AT HAVE MANDEN HJEMME I 3 MÅNEDER, SYNTES DET ER SÅ SKØNT AT KUNNE VÆRE SAMMEN OM DET, ISÆR HER I STARTEN. SELVOM VI OGSÅ GØR PLADS TIL HINANDEN, DEN ENE DAG ER JEG ALENE, DEN ANDEN ER HAN ALENE OG NOGLE DAGE HYGGER VI SAMMEN...

Så det ikke ..
Men , Daniel har haft 2 ugers barsel og taget 2 ugers ferie oveni .. Og det var nok for ham ...... for os

Jeg ville ikke , og han ville ikke kunne magte at han var hjemme mere end det .. Han keder sig virkelig når han går hjemme , har intet at lave .. 

Anmeld

28. december 2012

Nadia&Daniel

morethanperfect skriver:

Så det ikke ..
Men , Daniel har haft 2 ugers barsel og taget 2 ugers ferie oveni .. Og det var nok for ham ...... for os

Jeg ville ikke , og han ville ikke kunne magte at han var hjemme mere end det .. Han keder sig virkelig når han går hjemme , har intet at lave .. 

Det regner (min) Daniel også med at gør næste gang

Anmeld

28. december 2012

ESV

Den lykkelige skriver:

Synes det er så langt ude der skal laves regler om at mændene SKAL have 3 mdr. Hvorfor kan det ikke bare være valgfrit som nu??? Forstår ganske enkelt ikke hvorfor der skal laves regler osv om det!!
Min kæreste og MANGE af de mænd jeg kender ville hellere end gerne lade kvinden være hjemme med barnet de 3 mdr.
Min kæreste elsker vores datter. Men han er bare IKKE gearet til baby tutte nut dagen lang også i 3 hele måneder...
Så jeg siger helt sikkert   

Den hopper jeg med på. Min kæreste elsker da uden tvivl vores datter men 3 måneder som hjemmegående ville han ikke holde til/gide.

Anmeld

28. december 2012

morethanperfect

Nadia&Daniel skriver:

Det regner (min) Daniel også med at gør næste gang

Anmeld

28. december 2012

MorTilEnPrinsesse

Chel1992 skriver:

Jamen hvis du har manden hjemme samtidig med at du er der.. Er det så ikke færre måneder barnet får i hjemmet før institution? Troede det var sådan at det kun var den ene forældre der kunne have barsel af gangen ?

Jo vi går hjemme samtidig.. Han har dog delt de 3 måneder op i 3, hvor han holder en måned af gangen, er på arbejde i 1 måned og hjemme igen.. Det fungere fint for os...

Jo, så skal ligge pigen starte i instution når hun er ca 8 mdr, hvilket er fint med os, hun har kun godt af at komme ud blandt andre.

Anmeld

28. december 2012

MorTilEnPrinsesse

Yurie skriver:

Godt spørgsmål.. Hvorfor er i hjemme samtidig? Jeg troede at moren var hjemme først og.så manden bagefter?

Man kunne også sagtens gøre det hver for sig, men vi har valgt at holde det samtidig, grunden til han har valgt de 3 måneder er fordi han må holde det med fuld løn, så det ville han ikke sige nej til.. 

Anmeld

28. december 2012

MorTilEnPrinsesse

BellaT skriver:

Men hvordan fungerer det så? Forsvinder de 3 måneders barsel ikke fra kvinden så? For det er jeg ikke fortaler for. Jeg er helt med på at forældrene selv kan bestemme, hvem og hvornår der holdes barsel. Men at snuppe 3 måneder fra kvinden er ikke ok. Hvad så hvis faren ikke vil holde barslen? Så er barselsorloven reduceret med 3 måneder?

Har ikke sat mig ind i det, for skal aldrig barsle igen. Derfor alle de spørgsmål.

Jo de 3 måneder han holder bliver trukket fra mine 12 måneder, så jeg istedet har ca 8... 

Det fungere fint for os, vi valgte at han skulle have 3 måneder da hans arbejde tilbød det med fuld løn og det sagde han ikke nej til.

Anmeld

28. december 2012

FruStolpe

Jeg mener at hvis manden VIL holde 3 mdr så SKAL han ha lov til det.

Men det skal da ikke presses ned over hoved på ham. I nogen tilfælde passer det bare bedre end i andre.

Jeg synes det er fedt med far/baby tid, men det er jo ikke altid det kan hænge sammen...

Så ja, mere barsel til mændene, hvis de selv vil

Anmeld

28. december 2012

MorTilEnPrinsesse

FruStolpe skriver:

Jeg mener at hvis manden VIL holde 3 mdr så SKAL han ha lov til det.

Men det skal da ikke presses ned over hoved på ham. I nogen tilfælde passer det bare bedre end i andre.

Jeg synes det er fedt med far/baby tid, men det er jo ikke altid det kan hænge sammen...

Så ja, mere barsel til mændene, hvis de selv vil

Ja præcis. Hvis det er det de vil.. Så la dem dog.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.