Debat om.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.019 visninger
22 svar
0 synes godt om
28. december 2012

MorTilEnPrinsesse

FADERENS RET TIL BARSEL......

Sad imorges og så noget Go'Morgen Danmark, nåede ikke at få det hele med, men fik da hørt lidt af det.. 

Der er noget snak om at fædrenes barsels regler skal laves om??.... 

Der var en kvinde der inde, som mente at de mænd som tog 3 måneders barsel, ville få en straf når de kom tilbage på arbejdsmarkedet. 

Men så var der en anden kvinde som mente at det burde afskaffes for barslen tilhører kvinderne!.... 

Hvad mener i om det?? 

JEG NYDER IHVERTFALD AT HAVE MANDEN HJEMME I 3 MÅNEDER, SYNTES DET ER SÅ SKØNT AT KUNNE VÆRE SAMMEN OM DET, ISÆR HER I STARTEN. SELVOM VI OGSÅ GØR PLADS TIL HINANDEN, DEN ENE DAG ER JEG ALENE, DEN ANDEN ER HAN ALENE OG NOGLE DAGE HYGGER VI SAMMEN...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2012

Hvem?

Sad imorges og så noget Go'Morgen Danmark, nåede ikke at få det hele med, men fik da hørt lidt af det.. 

Der var en kvinde der inde, som mente at de mænd som tog 3 måneders barsel, ville få en straf når de kom tilbage på arbejdsmarkedet. 

Men så var der en anden kvinde som mente at det burde afskaffes for barslen tilhører kvinderne!.... 

Hvad mener i om det?? 

JEG NYDER IHVERTFALD AT HAVE MANDEN HJEMME I 3 MÅNEDER, SYNTES DET ER SÅ SKØNT AT KUNNE VÆRE SAMMEN OM DET, ISÆR HER I STARTEN. SELVOM VI OGSÅ GØR PLADS TIL HINANDEN, DEN ENE DAG ER JEG ALENE, DEN ANDEN ER HAN ALENE OG NOGLE DAGE HYGGER VI SAMMEN...

Phu ha, nej - her er 14 dags barsel til manden ganske passende, hvis han skulle ha 3 mdr, så ville det være fordi jeg skulle afsted - ikke tale om at vi skal gå hjemme på samme tid med én barsels-bebs....

Så jeg må nok erkende, at jeg holder med Damen, der sagde at barsel er forbeholdt kvinderne (groft sagt),

Har dog ikke set udsendelsen

Anmeld

28. december 2012

sabrina89

Hvem? skriver:

Phu ha, nej - her er 14 dags barsel til manden ganske passende, hvis han skulle ha 3 mdr, så ville det være fordi jeg skulle afsted - ikke tale om at vi skal gå hjemme på samme tid med én barsels-bebs....

Så jeg må nok erkende, at jeg holder med Damen, der sagde at barsel er forbeholdt kvinderne (groft sagt),

Har dog ikke set udsendelsen

Anmeld

28. december 2012

mpr

MorTilEnPrinsesse skriver:

Hvad mener i om det?? 

Jamen hvis du har manden hjemme samtidig med at du er der.. Er det så ikke færre måneder barnet får i hjemmet før institution? Troede det var sådan at det kun var den ene forældre der kunne have barsel af gangen ?

Anmeld

28. december 2012

TNBC

MorTilEnPrinsesse skriver:

Hvad mener i om det?? 

Barslen HAR tilhørt kvinder, men vi lever altså i et nyt årti, hvor vi delles mere om tingene.
Kvinder bliver rasende hvis de bliver udelukket fra noget fordi de er kvinder. Vi har alle lov til at gøre hvad vi vil.
Hvorfor skulle de få en straf? Det er vel deres chef der har givet dem lov, så kan han jo ik straffe dem.

Anmeld

28. december 2012

Den lykkelige

Synes det er så langt ude der skal laves regler om at mændene SKAL have 3 mdr. Hvorfor kan det ikke bare være valgfrit som nu??? Forstår ganske enkelt ikke hvorfor der skal laves regler osv om det!!
Min kæreste og MANGE af de mænd jeg kender ville hellere end gerne lade kvinden være hjemme med barnet de 3 mdr.
Min kæreste elsker vores datter. Men han er bare IKKE gearet til baby tutte nut dagen lang også i 3 hele måneder...
Så jeg siger helt sikkert   

Anmeld

28. december 2012

TNBC

Chel1992 skriver:

Jamen hvis du har manden hjemme samtidig med at du er der.. Er det så ikke færre måneder barnet får i hjemmet før institution? Troede det var sådan at det kun var den ene forældre der kunne have barsel af gangen ?

Godt spørgsmål.. Hvorfor er i hjemme samtidig? Jeg troede at moren var hjemme først og.så manden bagefter?

Anmeld

28. december 2012

baby012

Vi er på su, det kan ikke betale sig for os ikke at lade manden gå hjemme i 3 måneder selvom jeg også er hjemme .. Jeg har 6 måneder, og han har 3 .. Økonomisk ville det være hul i hovedet ikke at tage imod de tre måneder til ham.. Uanset hvad, får jeg ikke længere tid på barsel, om jeg har ham hjemme eller ej .. 

Men situationen ville nok være en helt anden hvis han havde et job  

Anmeld

28. december 2012

BellaT

Men hvordan fungerer det så? Forsvinder de 3 måneders barsel ikke fra kvinden så? For det er jeg ikke fortaler for. Jeg er helt med på at forældrene selv kan bestemme, hvem og hvornår der holdes barsel. Men at snuppe 3 måneder fra kvinden er ikke ok. Hvad så hvis faren ikke vil holde barslen? Så er barselsorloven reduceret med 3 måneder?

Har ikke sat mig ind i det, for skal aldrig barsle igen. Derfor alle de spørgsmål.

Anmeld

28. december 2012

Koen.

Den lykkelige skriver:

Synes det er så langt ude der skal laves regler om at mændene SKAL have 3 mdr. Hvorfor kan det ikke bare være valgfrit som nu??? Forstår ganske enkelt ikke hvorfor der skal laves regler osv om det!!
Min kæreste og MANGE af de mænd jeg kender ville hellere end gerne lade kvinden være hjemme med barnet de 3 mdr.
Min kæreste elsker vores datter. Men han er bare IKKE gearet til baby tutte nut dagen lang også i 3 hele måneder...
Så jeg siger helt sikkert   

Præcis samme her ! Så her ville det os være

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.