Forandret modermærke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.444 visninger
12 svar
0 synes godt om
28. december 2012

Anonym trådstarter

Jeg har igennem længere tid haft et lille modermærke på siden af kroppen, lige lidt under brystet. Men nu er det begyndt at blive større og ændre lidt form, og samtidig er der kommet sårbelægning på.

Er det noget jeg skal være bekymret for? Der er tilfælde af modermærkekræft i min nærmeste familie, så tænker da lidt over det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2012

Mortiltodrenge

Ja, selvfølgelig skal du tage det alvorligt, og specielt hvis der er mm-kræft i familien. Kan du så komme afsted til lægen.

Anmeld

28. december 2012

Lusi

Ja selvfølgelig!!
Jeg ville tage til lægen.. Hellere en gang for meget, end en gang for lidt..

Anmeld

28. december 2012

Anonym trådstarter

Lusi skriver:

Ja selvfølgelig!!
Jeg ville tage til lægen.. Hellere en gang for meget, end en gang for lidt..

Har fået en tid her i eftermiddag

Anmeld

28. december 2012

Carina:-)

Modermæker skal altid tages alvorligt.

Håber du bare har kommet til at kradse i det 

Anmeld

28. december 2012

Lusi

Anonym skriver:

Har fået en tid her i eftermiddag

Godt

Anmeld

28. december 2012

Anonym trådstarter

Har fået ordineret en salve til at smøre det med, og hvis det ikke bliver bedre af det, skal jeg igang med de helt store undersøgelser. Krydser fingre. 

Anmeld

28. december 2012

ekebiv

Anonym skriver:

Har fået ordineret en salve til at smøre det med, og hvis det ikke bliver bedre af det, skal jeg igang med de helt store undersøgelser. Krydser fingre. 

Undersøgelserne er ikke så omfattende. Jeg blev henvist til hudlæge som vurderede at det pågældende mærke skulle af med det vuns. Jeg blev sendt videre til plastikkirurgisk på hospitalet som snittede det af, efter et par dage kom svar og der var kræft i så jeg skulle have skåret mere af. Heldigvis havde det ikke spredt sig yderligere så jeg går nu til kontrol 1 gang om året(har netop været afsted idag) og skal gøre det de næste 8 år(det er 2 år siden).

Jeg kan ikke forstå hvorfor din læge ikke sender dig til en hudlæge med det samme hvis han er i tvivl

Anmeld

28. december 2012

Lady Marion <3

ekebiv skriver:

Undersøgelserne er ikke så omfattende. Jeg blev henvist til hudlæge som vurderede at det pågældende mærke skulle af med det vuns. Jeg blev sendt videre til plastikkirurgisk på hospitalet som snittede det af, efter et par dage kom svar og der var kræft i så jeg skulle have skåret mere af. Heldigvis havde det ikke spredt sig yderligere så jeg går nu til kontrol 1 gang om året(har netop været afsted idag) og skal gøre det de næste 8 år(det er 2 år siden).

Jeg kan ikke forstå hvorfor din læge ikke sender dig til en hudlæge med det samme hvis han er i tvivl

Du får så hele kroppen tjekket igennem en gang pr år ikke ??

Hvad var mistænkeligt ved dit modermærke siden det skulle gå så stærkt ?

Fatter heller ikke trådstarter ikke bare er henvist til en hudlæge

Anmeld

28. december 2012

ekebiv

Lady Marion <3 skriver:

Du får så hele kroppen tjekket igennem en gang pr år ikke ??

Hvad var mistænkeligt ved dit modermærke siden det skulle gå så stærkt ?

Fatter heller ikke trådstarter ikke bare er henvist til en hudlæge

Jeg får tjekket hele kroppen, mellem tæerne, under fødderne, mellem fingrene- alle steder. Og så mærker de på lymferne på hasen, under armene og i lysken.
Hudlægen kiggede på mærket igennem sådan en slags forstørrelsesglas og han var ikke i tvivl om at det skulle væk med det samme. Det var ujævnt i kanterne og der var farveforskelle, det var ikke så stort igen, vel omkring ½ cm i diameter.jeg protesterede lidt for det var midt i december og jeg er kok så det matchede ikke helt med en sygemelding på det tidspunkt men det var han fløjtende ligeglad med, deet skulle af!!
Jeg kom til på plastiskkirurgisk indenfor en uge, og jeg tror det var max 3 uger senere blev jeg "opereret" for 2. gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.