Rasende er ikke ordet,.
Min ''kære'' mor har altid rettet på mig og fortalt mig hvordan man gør tingene, lige siden jeg fik børn,. ikke som jeg syntes i skal prøve, men som det gør du ikke rigtigt du skal gøre sådan her,. ALTSÅ ***** tænker du slet ikke på dine børn ???
^ Jeg har i næsten 1½ år ignoreret hende, og ikke gidet at diskuterer den med hende, og jeg har heller aldrig bedt hende blande sig udenom,. Jeg mente at det var bedst bare at lade hende,.
Men nu skal i høre, i oktober mdr blev vi inviteret til min søsters børns fødselsdag vi havdeførst sagt ja til at komme men så os nød til at afmælde da vi fik en elregning ind af døren vi ikke havde tænkt over,. Jeg aflyser og fortæller sandheden,. Både min søster og mor bliver sure men det vildeste er dog min mor ringer og direkte truer mig med at hun vil tage mine børn fra mig og melde os til kommunen,. <-- Hun begrunder dette med vi sku ikke kan være forældre til 2 børn under1½ år også ingen strøm have,. ? HVAD ? Jeg havde på intet INTET tidspunkt sagt vi ingen strøm havde men at vi desværre måtte melde afbud da vi ikke var interesseret i at kulle få slukket for strømmen,.
Jeg snakker ikke med hende længe,. For sorgen+skuffelsen over hende var enorm,. (Vi begynder at snakke sammen i november engang),. Vi bliver så som vi altid gør hver anden jul inviteret op til hende juleaften,. Og selvom vi havde lavet en aftale med min kærestes mor om at komme op til dem efter episoden beskrevet ovenover, Takkede jeg ja,. Vi blev så hentet d 23 december grundet jeg tænkte at mine 2 børn ville kunne falde lidt til ro i nye omgivelser inden der skete en masse, da jeg syntes det er vigtigt nu de er så små,. De henter os omkring kl 10 hvilke jo vil sige inden middag,. vi er hjemme hos dem omkring 11-11.3 tiden,. Kl 13.30 siger jeg så jeg vil putte min ældste da h*n altid bliver puttet mellem 12.00-13.00 Og jeg syntes han begyndte at være pylret,. Vi putter ham, men han vil ikke falde til ro, han skriger og er ked af det,. Efter 15 min siger min mor så, gå så ind og hent ham, og jeg siger NEJ han skal nok falde i søvn, han er jo pludselig et andet sted hvor han ikke er vant til at være,. Så sætter hun mig på plads og rasende siger til mig at det lige præcis er derfor han måske ikke vil sove og det er uansvarligt at lade ham ligge og skrige at jeg skal tage ham op og prøve igen sener,. Jeg bliver enormt irreteret, for hun skal ikke bedømme hvordan jeg tackler det,. Vi prøver 30 min mere, men opgiver til sidst,. Da min mor råber ad både mig og kæresten til sidst (hele tiden) Og da min mors 2 ''små'' rander og synger skriger og slosser trods jeg flere 1000 gange havde bedt dem stoppe fordi h*n skulle have ro til at sove,. Mors hun er meget lydt,. Men dog kunne man godt være i de andre rum og h*n kunne sove hvis man blot tog en smule hensyn,. Det der også får mit bærge til at flyde over her er at min mor kun 1 gang i løbet af de 3 kvarter bedte mine mindre søskende om at være stille, og derefter ignorerede dem,.! Nå men min *** kommer så op igen pog leger pænt resten af dagen,. Da der bliver serveret aftensmad er h*n helt smadret og fuldstændig forstyrelig,. Og vil intet spise,. h*n er bare klar til at sove,. Her prøver vi selvfølgelig så godt vi nu kan og få bare lidt mad i ****,. Men med intet held, vi sætter *** ned på gulvet for vi andre kan få ro til at spise,. Hvorefter min mor skælder og smælder mig så ud, han skal sku have noget at spise, han kan da ikke leve af ingenting på en dag,. Begynder og nedgøre måden vi gør det på,. Jeg prøver at sige jamen nu han ikke har sovet er han bare så træt at han ikke gider,. Hun vender øjne,. Og jeg får fred. Vi putter så min **** efter vi har vasket op efter aftensmaden, og jeg ventede endda lidt da der stod and på bordet der skulle skæres ud, men da min mor ikke gad gøre det da der kom vejret + 2 * julekalender måtte jeg putte *** da han ikke kunne vente til 20.30,. Og jeg håbede bare på at han ikke ville vågne når hun så sent skulle ud og rode i køkkenet hvor han lå i værelset lige ved siden af,. Og som jeg frygtede vågnede ham 1000 gange inden de gik i seng pga slåssen mellem mine søskende råben fra hendes mand larm fra fjernsynet da de havde næsten fuld volume og roden rundt i køkkenet smækkende med låger og brædepander der larmede,. Og mor som stod og snakkede meget højt i køkkenet ''råbte til os i stuen'',. Jeg var til sidst så rasende at jeg (slog i bordet) og nærmest råbte at nu måtte det sku være nok, nu måtte de sku lige tage hensyn til at **** lå og sov, at det sku ikke kunne passe han hverken middagslur eller nattesøvn kunne få,. hvorefter de alle nærmest hakkede min kæreste og jeg ned, at det var da nok fordi **** var tørstig havde drømt osv osv,. Jeg blev rasende og spurgte hvem de troede kendte min *** bedst og at de ikke skulle blande sig i så stor en stil som de gjorde,.! resten af den aften var jeg tavs og irreteret og mega gal,. Natten forløb sådan at min **(IKKE NÆVNTE ENDNU)** var vågen 3 gange i løbet af natten,. 1½ time pr gang,. Min ***( som er nævnt i overstående tækst ) faldt først ordentlig i søvn kl 05.30,. Ment på den måde at han siden 18.30 vågnede mere eller mindre hvert 15 min,. Om morgenen lod vi ham bare sove,. Han vågnede først 11.45 ville intet spise og var helt umulig,. Han skreg og skreg og blev lagt igen omkring kl 16.00-18.00 igen han var bare træt den sølle *** Hans vaner var vendt fuldstændig op og ned,. Intet fungerede intet var sjovt osv,. Til aftensmaden lækker and og flæskesteg ville han spiseen smule af da folk til sidst lod være med konstant at se på ham ogh sige åhhh **** du skal da have noget mad, spis nu noget af mormors gode mad, for *** blev kun mere hidsig og syr når FOLK gjorde det,. men jeg bearbejdede ikke *** det for jeg så det som et udslag på hans forvirelse omkring det hele, ingen søvn, så mange menneske 15,. larmende børn der konstant løb efter ham 4,. Og keg blev totalt kørt ned, det havde ikke noget at gøre med hans søvn, det var umenskeligt han intet spiste at vi ikke sørgede nok for ham,. Trods vi ikke lavede andet end at rende efter ham fordi han netop var så ullykkelig,. Og vi var så bekymrede for ham,. Og overvejder på et tidspunkt at tage hjem,.! Jeg blev udlagt som verdens ringeste mor trods jeg al den tid vi havde været der havde bedt folk om at holde bare en ok tonefald mens han sov til middag d 23 og bedt folk om at rode færdig enden han kom ind at sove fordi huset var meget lydt i forhold til hvad han var vant til (2 cm åbent ved hver døråbning + dårlig isoleret,.!) Bedt dem ikke rande og åbne døren ind til ham fordi de syntes det var synd eller lige skulle se om han stadig sov eller var faldet i søvn,. Bedt dem ignorerer ham til aftensbordet for så ville han nemmer spise,. Folk ville bare ikke lytte til mig og mente bare deres meninger omkring det hele var det rigtige trods jeg kender mine børn bedst,.! Sagde de sku også skulle kunne være i deres egen hus og at det var juleaften så selvfølgelig skulle de andre børn have lov at rande SKRIGENDE og mener virkelig skrigende rundt lige foran hans dør, ikke engang da jeg bedte dem bare gå hen i stuen ville deres mor syntes det var rimligt ?
Mor giver udtryk for hele tiden at mine regler ikke gælder i hendes hus, Jeg forklarede hende at sådan ville jeg ikke have det skulle være det er min *** og det er mine regler der gælder ligegyldigt hvor h*n befinder sig, i hvert fald så længe h*n er så lille, når h*n bliver ældre er det en anden sag, men det skal ske på det tidspunkt hvor han kan skelne mellem hvem h*n er sammen med og hvor h*n må hvad,. Fordi min holdning er at han ikke ville kunne forstå at han ikke må nogle af de ting han må ved mormor når han kommer hjem og får skæld ud for det,. Hun respekterer intet i min stemme,. Hun siger faktisk efter jeg siger dette at jeg dog burde vlive pædagog når jeg åbenbart har så meget forstand på børn,.
Så nedladende !
( Ville også lige nævne, hvilke jeg har glemt ovenover,. At min mor d 24 ville lave morgenmad til ***, hun sagde direkte Så skal jeg sku sørge for du får noget ordenligt mad, på begrundelse af vi havde givet *** yoghurt til morgenmad d 23 fordi vi skulle nå så meget, hvilke sker 1 gang om måneden,. Ellers står den på havergryn eller havergrød, Og fordi vi havde haft marie kiks med op til hende, trods det var hende der havde givet ham en halv pakke (uden min accept) i løbet af dagen, da ikke underligt han intet kunne spise til aften)
Og hver gang jeg sagde bare det mindst jamen mor jeg er sikker på hans opførelse er begrundet de nye omgivelser/ingen søvn så mange mennesker på en gang lyttede hun overhovede ikke,. Hun vender ens ord til det hun selv vil høre og agumenterer på noget helt andet end det man rent faktisk siger,.
Da vi var kommet hjem d 25 var der INTET min **** og jeg pakkede alle hans gaver ud af esken og han begyndte selvstændigt at sidde og lege med det, spiste og kom hen og bad og drikkelse når han var tørstig,. Intet var der,.!
Min mor ringer så den 26 og spørger om min søn har fået noget ordenligt at spise,
HELT ÆRLIGT,. Jeg siger han fik pasta aftenen inden, og hendes reaktion var
det er der sku ingen nærring i, du skal sku sørge for din *** får noget ordenligt mad med nærring i,.?
Jamen jeg er helt paf, jeg har altid vidst hun var en heks hvad det angår,. Men ikke at det var så enormt at hun indirekte siger jeg ikke kan give mit barn hvad h*n behøver eller tænker på *** At jeg er en hamrende dårlig mor,. Og sætter mine egne behov før **** da jeg mener *** skulle sove til middag, som i hans normale rytme,. 

Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op, jeg ville gerne hun er stolt af mig, ser mig som den mor jeg i virkeligheden er,. Jeg har ikke lyst til nogle sinde at sætte min fod indenfor hendes dør igen og hvad værre er jeg ønsker hende ikke velkommen i mit hjem mere,.! Jeg er så rasende på hende og jeg har virkelig ingen fatningsevne eller forståelse for hvorfor hun gør som hun gør, Altså nogle gange svare hun 1 mens man snakker om noget helt andet, snakker man om noget helt andet siger hun 2,. Jamen det er måske mere hende der ingen fatningsevne har,. Jeg ved hun langt hen af vejen gør det af god mening, men somme tider tvivler jeg en smule idet hun ikke engang lytter til hvad jeg siger men forestiller sig noget helt 3,. Og da alt jeg siger eller gør med mine børn er forkert på den helt vilde og enporm store måde,.
- Nu må i ikke misforstå mig, mener jeg det hun siger rent faktisk kunne hjælpe, eller er rigtigt tager jeg det til mig,. Så er abselut ikke fordi jeg er en af dem der ikke tåler andre siger noget om ens børn eller prøver at hjælpe lidt,.
Vi blev for 3 uger siden inviteret til nytår der, men snakkede allerede om for 14 dage siden at vi ikke havde lyst netop pga de meget opstemte børn der kommer (hvilke vi syntes vil blive for meget) bragene vi ikke aner hvordan de vil reagerer på og det meget lille men meget lytte hus, med så mange mennesker der er meget fulde,. Og mister evnen til forståelse for små børn der sover,. Vi sagde til min mor der oppe til jul vi ikke kom, endda d 23 om morgenen hvor vi ankom, men hun tiggede om vi ikke godt ville se tiden an juleaften,. Og det må vi sige vi har gjort,.! Så jeg holder fast i vores første tanke omkring det,. Og ville simpelthen hverken for min kærestes eller vores børn skyld ikke udsætte familien for søvnmangel i stor grad uro og intrier igen på så højt et plan,.
Desuden er vi alle syge jeg er dog ved at være ovenpå igen,. Og det er efter julen startede 25 om aftenen, alle ligger med brække tynd mås syge fordi ingen mente det var relevant at vi fik afvide at der var roskildesyge et sted vi besøgte d 24 for at ønske god jul,. Så vi har ingen søvn fået i nu 4 dage 
Mener i jeg er langt ude i hampen eller kan i forstå mine frustrationer ?
Er jeg forkert på den med opdragelse af mine børn, mht faste rammer skal følges hvor end de er, samme regler så længe de er så små ? evt andre ting så vil jeg gerne have begrundelse for i mener andet,.
Jeg havde bare brug for at lufte den lidt,.
Men håber i har haft en god jul, og juletid for vores var da elendig, og også tiden her efter med al den sygdom og kasten op,
er noget så ubehageligt ens *** ligger og brækker sig konstant og bare hyler,. Er sløj og skidt til pas,. (har kun oplevet h*m syg 1 gang før og kun i 1 dag) Så jeg syntes det er virkelig syndt,.
Og godt nytår til jer alle her fra,.