Af med bleen - gode råd og fif

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2012

dorthemus

Tulle28 skriver:

Ja det har jeg nemlig godt set, men kan ikke rigtig finde ud af om det er overflødigt?!

Vi har det...fåes på den blå avis til billige penge. Det er en rigtig god idé for dét er med til at gøre dem uafhængige. De kan selv kravle op og ned og skal ikke have hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2012

Tulle28

spj skriver:

Vi er også i gang med at gøre vores datter renlig. Hun styre faktisk selv hvornår hun skal tisse. Det er kun hvis der sker en hel masse eller vi er ude, at jeg husker hende på det.
Den første uge havde hun sket ingen uheld, men så gik begyndte hun at prutte i bukserne og har faktisk gjort det 14 dage (hun har så ikke prutter hver dag). I går lykkes det så at hun pruttede i toilettet og gjorde det også en gang i dag og en gang i bukserne. Så hun har ikke helt styr på afføring endnu.
Jeg har været meget i tvivl om vi skulle give hende ble på igen, fordi det jo også er synd hvis hun går og holder på afføringen.
Hun har kun haft to uheld med tis, men det har været lidt min skyld fordi jeg ikke fik hende mindet om det hvor vi var ude.

Prøv at lade din datter selv styre om hun skal tisse. Bare husk hende på det med jævne mellemrum også se om det ikke går.
Jeg har kun sat min datter på toilettet hvis vi skal gå eller inden hun skal i seng og får ble på.

Vi har prøvet at lade hende styre det selv igår og idag og det er faktisk gået meget fint Igår lavede hun dog en prut i bukserne og prøvede at overbevise mig om, at det havde hun ikke Men i morges kom hun styrtende og råbte "der kommer tissetåååår" på trods af at hun havde ble på. Så det vírker som om hun har ret godt styr på det

Anmeld

29. december 2012

Tulle28

dorthemus skriver:

Min datter er 2,7 år og har de sidste to måneder gået uden ble nede i vuggestuen og derhjemme. hun får den på når hun skal sove eller skal ud på legepladsen.
jeg har læst, at børn skal kunne holde sig i tre timer før de regnes som renlige. men det er fint at du tager hende derud i intervaller. hun er nok nødt til at mærke efter...også selvom det betyder uheld. jeg ville ikke bruge "så får du ble på" men I stedet sige " okay du kan ikke tisse nu så går vi derud om ti min".
det er en god idé at gå på wc på tidspunkter hvor det er naturligt at gå på toilettet, fx når man står op (selvom bleen er våd), efter morgenmaden, inden man går ud af døren og når man kommer hjem og inden man går i seng. på et tidspunkt forstår hun det og forstår rutinerne som vi voksne jo også har ved toiletbesøg
Orienter pædagogerne så de er med på ideen og så masser af skiftetøj med. gør det naturligt at bleen skal af når man kommer hjem fra byen eller på legepladsen eller en længere køretur.
Min datter har stort set ikke uheld i vuggestuen og vil gerne på wc når hun er ude...fx hos mine forældre hvor hun gerne vil vise sig men hun er mere doven herhjemme
Ros ros ros hende når hun kommer og sir til og er der uheld så sir du fx bare "nå for søren, så får du lige et par rene underbukser på"

Held og lykke med projektet

Det er gået rigtig fint igår og idag, det virker som om hun har meget godt styr på det allerede. I morges kom hun styrtende og råbte "der kommer tissetåååår" på trods af at hun stadig havde ble på fra i nat. Og der gik lige et minuts tid eller to til hun fik skubbet skamlen (sådan en har vi nemlig nu købt) over til toilettet og kom op, til hun tissede og det var en stor tissetår, så hun kan også holde sig. Igår havde vi et lille uheld med nr. 2, men lidt senere på dagen kom hun selv og sagde til. Så jeg er meget fortrøstningsfuld

Tak for svar

Anmeld

29. december 2012

spj

Tulle28 skriver:

Vi har prøvet at lade hende styre det selv igår og idag og det er faktisk gået meget fint Igår lavede hun dog en prut i bukserne og prøvede at overbevise mig om, at det havde hun ikke Men i morges kom hun styrtende og råbte "der kommer tissetåååår" på trods af at hun havde ble på. Så det vírker som om hun har ret godt styr på det

Det lyder som min datter. Hun sagde også en dag vi var ude, at hun skulle tisse selvom hun havde ble på. Det viser jo bare at de har styr på det.

Hvor længe har i været i gang med træne?

Anmeld

29. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

I starten brugte vi en potte, fordi thea var bange for toilettet, men det gik over da vi købte et toilet trappe sæde til hende. Der er den ring over toilettet, trin til at støtte føderene på og et par håndtag til at holde ved. Mega smart!! 

Også tog vi hende altid med ud og tis, efter måltider, inden sov tid, også selvfølgelig når hun selv kom og sagde hun sku på toilet. 

Vi lage tislagner i sofaen, så vi ik sku være alt for bekymret for uheld. Men hun var bare klar til at komme af med bleen, og har på 2 år kun haft ca 6-8 uheld i alt! 

Så længe bleen er våd om morgnen, ska i bare lade hende beholde den på. Her gik der ca 2 mdr fra hun var bleefri om dagen, til hun begyndte at vågne og gå på wc om natten. Først der tog vi bleen helt af hende.

Held og lykke med det. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.