Min datter har den sidste halvanden uges tid givet udtryk for at hun ikke ville have ble på mere. Vi synes det var lige friskt nok at lade hende gå uden ble i vuggestuen, uden at have prøvet herhjemme først, så vi er først rigtig gået igang her i juledagene.
Vi er jo lidt grønne i det her, så jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer

Hun får underbukser på om morgenen istedet for ble (og det er hun sååå stolt over). Vi har så gjort det at vi 1 gang i timen har taget hende med ud på toilettet (har købt et lille bræt til hende), og det gik sådan set fint nok den første dag, men dag 2 ville hun ikke med (men ville stadig ikke have ble på

og det blev lidt en kamp a la "hvis du ikke vil med ud at tisse, så må du have ble på igen". Ikke lige det smarteste? Vi har så taget hende med hver 2 time istedet for hver time, men stadigvæk det samme - der skal overtales enormt meget.
Skal vi bare lade hende styre det selv mon?
Hun har ikke nogen skammel hun kan sætte fødderne på, mens hun sidder der - er det noget vi bør anskaffe? Jeg har prøvet at forestille mig at sidde der og flagre uden at kunne nå jorden, og det virker ikke så rart, men altså, hvor meget betyder det for ungerne?
Hun sover stadigvæk med ble om natten og den er TUNG om morgenen, så jeg går ud fra at det er fint hun beholder den på der?
Hvor lang tid tog det, før jeres børn var helt renlige?
Kom med jeres erfaringer piger!
Anmeld