Ang. arbejdstid og løn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2012

Clisolka

Har ingen anelse 

Jeg arbejder med flextid, så er slet ikke inde i alt det med afspasering osv. Hvis jeg har brug for nogle timer på flexen, så kan jeg sagtens tage nogle ekstra timer i løbet af ugen - det gør så at jeg kan gå tidligere en anden dag eller måske holde fri en hel dag (hvis der er timer nok)  Kan det måske være noget af det samme med afspasering?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

medmindre det er udspeficieret i kontrakten at alt udover "normal" arbejdstid er frivilligt så er der krav på løn/afspadsering/flex for den tid man bruger...

Anmeld

26. december 2012

Moma

Nadia&Daniel skriver:

Forstil jer:

Ole arbejder 37 timer (fast) - timelønnet..

Han har fri kl. 19 - men er i butikken til kl. 21 (vi ved ikke hvorfor han er blevet, men han har arbejdet i hele de to timer) - har han så:

A: ret til løn eller afsparsering (stave) for de to timer

B: det er frivillig arbejde

???

Det er lidt svært - for var det nødvendigt, han blev? Kunne det arbejde, han udførte vente til næste dag, eller var det noget, der bare skulle laves nu og her?

Der er flere sider af sagen, for var Ole bare flink, eller var det virkeligt nødvendigt, at lave det nu? 

Anmeld

26. december 2012

sarahb

Det kommer an på hans kontrakt. Som fx butikscentrers er det oftes interesse timer da det er ans eget ansvar at få arbejds fordelingen og opgaver til af gå op med 37 timer ugentligt og kam man ikke det så er det ud over interesse timer

Anmeld

26. december 2012

Nessie

Det kommer meget an på, hvad der står i ansættelseskontrakten.

Nogen arbjeder med fast løn, og det er så uanset om de er der 37 timer eller 70 timer om ugen.

Anmeld

26. december 2012

Tulle28

Har stemt blankt... Vil mene det er op til hans ansættelseskontrakt. P mit job er det interessetimer, men at vi så aftaler indbyrdes i mit team at vi afspadserer, det er så en helt anden sag Men på mit gamle arbejde blev timerne registreret og så kunne vi enten vælge at få dem udbetalt eller afspadsere.

Anmeld

27. december 2012

Nadia&Daniel

Han er timelønnet - vi ved ikke hvorfor han er blevet i de to timer, men han har i hvert fald arbejdet..

Jeg vil også mene at han skal have løn eller fri - og vist chefen ikke mener dette, må han jo sige til Ole, at han IKKE må blive længere vist det er af egen interesse for at få mere i løn..

Ikk?? eller?

Anmeld

27. december 2012

Mor til Ella

Nadia&Daniel skriver:

Forstil jer:

Ole arbejder 37 timer (fast) - timelønnet..

Han har fri kl. 19 - men er i butikken til kl. 21 (vi ved ikke hvorfor han er blevet, men han har arbejdet i hele de to timer) - har han så:

A: ret til løn eller afsparsering (stave) for de to timer

B: det er frivillig arbejde

???

Altså hvis en af mine ansatte blev 2 timer og der ikke var kunder, eller det ikke er en aftale eller noget man er vidende om, så er det hos mig frivilligt. 

Anmeld

27. december 2012

Peanut

Det kommer lidt an på aftalen.

Jeg arbejder ofte over uden at spørge om lov, men det er fordi det er nødvendigt, og det ved min chef også godt. Så afleverer bare antal timer en gang i måneden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.