Hvor tæt på termin får man pks?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2013

Ka+Ma=Be

Det er forskelligt fra sted til sted, men som de fleste andre skriver, så er det som regel en uge før termin! Barnet skal være så færdigt som muligt, men helst ikke blive for stort!

Jeg fik kejsersnit i uge 39+2, da det var den tid der passede ind i hospitalets skema. Jeg kunne have fået tid 3 dage før, men der var i forvejen mange planlagte kejsersnit.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

Taco78

Profilbillede for Taco78

I Svendborg er det 7-10 dage før termin. De laver pks på mandage, onsdage og fredage og jeg skal have pks 8 dage før min termin.. (termin d 9/2-13 - ks d 1/2-13)

/ Taco78 

Anmeld

3. januar 2013

Mor til Frederic og Freya

LuLy skriver:

Jeg skal højst sandsynlig have pks da det er under 2 år siden jeg sidst fik foretaget ks. Der er for mange risici forbundet med at føde normalt, så jeg vil helst ikke gå i fødsel. Og 2. gang er chancen jo for at føde før tid jo større. Så i hvor god tid planlægger man ks?

En del steder er begyndt at ligge pks så tæt på termin som muligt, da undersøgelser viser at de har brug for den sidste tid i maven..

Min svigerinde fik pks for 1½ år siden og hun fik det 4 dage før termin.

Begge mine er kommet ud via pks, storebror 38+2 og det var i sep. '08 og Freya 38+4 - april i år.

Anmeld

3. januar 2013

lycly

Ka+Ma=Be skriver:

Det er forskelligt fra sted til sted, men som de fleste andre skriver, så er det som regel en uge før termin! Barnet skal være så færdigt som muligt, men helst ikke blive for stort!

Jeg fik kejsersnit i uge 39+2, da det var den tid der passede ind i hospitalets skema. Jeg kunne have fået tid 3 dage før, men der var i forvejen mange planlagte kejsersnit.

Ja jeg ser jo også helst at han er så færdig bagt som muligt, men er også bare så bange for at gå i fødsel pga de risici der er og et akut kejsersnit er ikke ligefrem den fedeste oplevelse, det har jeg jo allerede oplevet en gang

Anmeld

3. januar 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Jeg fik 13 dage før ved anden graviditet

Anmeld

3. januar 2013

Ka+Ma=Be

LuLy skriver:

Ja jeg ser jo også helst at han er så færdig bagt som muligt, men er også bare så bange for at gå i fødsel pga de risici der er og et akut kejsersnit er ikke ligefrem den fedeste oplevelse, det har jeg jo allerede oplevet en gang

Jeg kan udemærket forstå din bekymring! Bare husk, at selvom det kaldes et akut kejsersnit, vil det på ingen måde være akut som du har prøvet det før. Man vil bremse veerne og derefter stille og roligt komme igang med kejsersnittet Ikke samme hastværk, som når man er undervejs i en fødsel.

Kan "trøste" med, at en af mine veninder fik pks med nr. 1 og fødte nr. 2 vaginalt 1 år efter uden problemer

Anmeld

3. januar 2013

Mother-love

Man siger normalt en uge før. Jeg fik det da jeg var 38+4

Anmeld

3. januar 2013

raca

normalt tættest mugligt på terminen,

men hvis der er nogle ting der indikere at det kunne være fornuftigt at gøre det før så gør de det.

kender en der fik sit 4 kejsersnit 3 uger før tid, for at sikre at hun ikke gik i fødsel selv.

Anmeld

3. januar 2013

merethe

Profilbillede for merethe
LuLy skriver:

Jeg skal højst sandsynlig have pks da det er under 2 år siden jeg sidst fik foretaget ks. Der er for mange risici forbundet med at føde normalt, så jeg vil helst ikke gå i fødsel. Og 2. gang er chancen jo for at føde før tid jo større. Så i hvor god tid planlægger man ks?

I Sønderborg får man PKS en uge før termin. 

Anmeld

4. januar 2013

Fidus

LuLy skriver:

Jeg skal have Pks onsdag d. 09.01.13 og det er 8 dage før termin og vores første barn undre mig dog at jeg ikke skal have det 14 dage før min termin som er d. 17.01.13 da jeg har døjet meget med for meget fostervand..!! de sidste par måneder har min værdi på fostervandet svinget ml. 28 og 35  og idag er den nede på 28 igen, så vi har været noget bekymret.

Er der andre som også har døjet med for meget fostervand? og hvad fik i at vide af lægrne?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.