Gentagne aborter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2012

Miss Kat

Åhh en lykkelig slutning!

Altså lægen har sagt vi sagtens kan blive sendt videre da vi har prøvet i 2½ år.

Og tænker at de i forundersøgelserne tager blodprøver og undersøger en? - og finder ud af om de er fordi man mangler et eller andet hormon eller lign.

har godt nok "kun" mistet 2 gange, men jeg tror min læge er villig til at sende os videre uanset hvad.

Ok, 2½ år ER så også ret længe uden resultat... Kan godt forstå, hvis I ønsker en udredning. (Jeg manglede lige denne information, da jeg skrev mit ovenstående indlæg, sorry!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2012

Anonym trådstarter

Miss Kat skriver:

2 gange indenfor 3 måneder? Så er du jo super fertil, fordi du bliver gravid med det samme, og hvis de går til så hurtigt, er det "bare" biokemiske graviditeter, som er vildt almindelige. De fleste kvinder når bare ikke at opdage dem. Jeg ville personligt ikke blive så bekymret, før jeg havde oplevet gentagne spontane aborter.

http://www.min-mave.dk/artikler/at-miste/tidligt-i-graviditeten/biokemisk-graviditet.htm

I dette link står der at man regner med at ca. 50% af alle graviditeter ender i en biokemisk graviditet, men jeg har et andet sted læst at det er helt op mod 80% og altså ikke en grund til at bekymre sig over sin egen fertilitet.

Altså første gang fik der 2 år, og så blev jeg gravid (mistede uge 6)

2 mdr efter var jeg gravid igen (sikkert en bio)

Så jeg ved ikke om man kan kalde det fertil.

Vi skulle til at sendes i udredning da jeg stod med en positiv test første gang.

Anmeld

22. december 2012

Anonym trådstarter

Miss Kat skriver:

Ok, 2½ år ER så også ret længe uden resultat... Kan godt forstå, hvis I ønsker en udredning. (Jeg manglede lige denne information, da jeg skrev mit ovenstående indlæg, sorry!)

Det er helt iorden

Ja det er nemlig længe. Men vildt det lykkedes med 2 mdr mellemrum pludselig

Anmeld

22. december 2012

Camillos

Anonym skriver:

Åhh en lykkelig slutning!

Altså lægen har sagt vi sagtens kan blive sendt videre da vi har prøvet i 2½ år.

Og tænker at de i forundersøgelserne tager blodprøver og undersøger en? - og finder ud af om de er fordi man mangler et eller andet hormon eller lign.

har godt nok "kun" mistet 2 gange, men jeg tror min læge er villig til at sende os videre uanset hvad.

ja det er sådan nogle prøver de tager for at finde ud af om du mangler noget hormon Osv.. Okay .. jeg fik bare afvide at det var efter 3 Sa, man kunne blive sendt videre uanset hvor lang tid man har prøvet.. da man desværre beviser man kan blive gravid og ikke skal have hjælp til den del... 

men jeg håber da snart lykken tilsmiler jer

Anmeld

22. december 2012

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

ja det er sådan nogle prøver de tager for at finde ud af om du mangler noget hormon Osv.. Okay .. jeg fik bare afvide at det var efter 3 Sa, man kunne blive sendt videre uanset hvor lang tid man har prøvet.. da man desværre beviser man kan blive gravid og ikke skal have hjælp til den del... 

men jeg håber da snart lykken tilsmiler jer

Jeg spurgte min læge efter den 1 SA om vi så skulle prøve et år igen før han ville sende os videre. Og han sagde at det skulle vi ikke.

Det var helt op til os selv, men han synes vi skulle give det en chance naturligt.

Men ja, det er nok afhængig af ens læge. - tror jeg

Anmeld

22. december 2012

Camillos

Anonym skriver:

Jeg spurgte min læge efter den 1 SA om vi så skulle prøve et år igen før han ville sende os videre. Og han sagde at det skulle vi ikke.

Det var helt op til os selv, men han synes vi skulle give det en chance naturligt.

Men ja, det er nok afhængig af ens læge. - tror jeg

ja det er det nok .. vi prøvede i 5 år før vi blev videresendt ... pga kvabsede dumme læger.. 

Anmeld

22. december 2012

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

ja det er det nok .. vi prøvede i 5 år før vi blev videresendt ... pga kvabsede dumme læger.. 

Puha det er jo slet ikke til at holde ud

Må indrømme jeg er meget heldig med min læge. Og det er jeg godt nok glad for når man står i sådan en situation.

Men hvor er det fortjent at i har fået en lille en   

Man glemmer vel lidt den kamp man er gået igennem når man så får en bette?

Anmeld

22. december 2012

Camillos

Anonym skriver:

Puha det er jo slet ikke til at holde ud

Må indrømme jeg er meget heldig med min læge. Og det er jeg godt nok glad for når man står i sådan en situation.

Men hvor er det fortjent at i har fået en lille en   

Man glemmer vel lidt den kamp man er gået igennem når man så får en bette?

kampen bliver aldrig glemt desværre... tænker fortsat på alle de nedture aborterne gav mig og vr meget nervøs under denne graviditet.. men jo .. altså mit mål blev nået og hold nu op hun er bare helt igennem perfekt  og nu kæmper man jo ikke for en ny graviditet foreløbig.. nu nyder jeg bare lillepigen på snart 9 uger..

Anmeld

22. december 2012

Miss Kat

Anonym skriver:

Altså første gang fik der 2 år, og så blev jeg gravid (mistede uge 6)

2 mdr efter var jeg gravid igen (sikkert en bio)

Så jeg ved ikke om man kan kalde det fertil.

Vi skulle til at sendes i udredning da jeg stod med en positiv test første gang.

Det lyder som et langt og sejt forløb... Jeg sender jer i hvert fald mine varmeste tanker og ønsker jer held og lykke. 

Anmeld

22. december 2012

Nessie

På vores fertilitetsklinik siger de at man skal have aborteret 4 gange i træk, før man bliver undersøgt nærmere.

Det er ikke pga. aborter at vi er i behandling.

Jeg har været gravid 4 gange, og har 1 barn, Derudover har jeg 1 registreret biokemisk, og nogle som jeg selv bare er sikker på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.