Gentagne aborter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.206 visninger
23 svar
0 synes godt om
22. december 2012

Anonym trådstarter

Hvordan var jeres forløb? blev i henvist til en fertilitets klinik?

Hvilken "diagnose" fik i? og hvad var den efterfølgende behandling?

og sidst men ikke mindst - har i fået ønskebarnet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2012

baby012

Anonym skriver:

Har du fået a vide at du har svært ved at få børn ?  

Anmeld

22. december 2012

Anonym trådstarter

Lahn11 skriver:

Har du fået a vide at du har svært ved at få børn ?  

Ja og nej!

Vi har prøvet længe, og har været gravid 2 gange indenfor 3 mdr.

Og sikkert flere gange jeg ikke kender til, da det er gået til grunde tidligt.

Anmeld

22. december 2012

LRJ

Fik afvide i Esbjerg at først efter 5 spontane aborter på den ene eller anden måde med samme mand, så vil de først henvise en videre

Anmeld

22. december 2012

Miss Church

Lone H. skriver:

Fik afvide i Esbjerg at først efter 5 spontane aborter på den ene eller anden måde med samme mand, så vil de først henvise en videre

Jøsses  Det var godt nok mange gange synes jeg 

Anmeld

22. december 2012

LRJ

Miss Church skriver:

Jøsses  Det var godt nok mange gange synes jeg 

Ja, sys jeg os.. Det slet ikk sjovt at skulle igennem 5 tabte graviditeter

Anmeld

22. december 2012

Camillos

Anonym skriver:

efter 3 spontane abort / Ma.. kan du gå til læge for så at blive henvist til gyn... Så scanner gyn dig og tager nogle Blodprøver .. og finder muligheder til dine aborter .. hvis gyn så ikke kan finde ud af hvad der er henviser de til feritilitets klinikker til yderligere undersøgelser... 

jeg har aborteret 4 gange på 5 år, og blev henvist til gyn .. jeg fik nogle piller jeg skulle tage og fik afvide jeg skulle tabe mig ... Jeg tabte mig 14 kg, blev gravid.. fik nogle piller jeg skulle tagetil jeg var 20 fulde uger henne .. og har den skønneste pige den dag idag ,, ;D

Anmeld

22. december 2012

Miss Church

Lone H. skriver:

Ja, sys jeg os.. Det slet ikk sjovt at skulle igennem 5 tabte graviditeter

Nej det synes jeg godt nok heller ikke  Føj for den da. Man burde kunne få hjælp før. Men det kan man måske også nogle steder

Anmeld

22. december 2012

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

efter 3 spontane abort / Ma.. kan du gå til læge for så at blive henvist til gyn... Så scanner gyn dig og tager nogle Blodprøver .. og finder muligheder til dine aborter .. hvis gyn så ikke kan finde ud af hvad der er henviser de til feritilitets klinikker til yderligere undersøgelser... 

jeg har aborteret 4 gange på 5 år, og blev henvist til gyn .. jeg fik nogle piller jeg skulle tage og fik afvide jeg skulle tabe mig ... Jeg tabte mig 14 kg, blev gravid.. fik nogle piller jeg skulle tagetil jeg var 20 fulde uger henne .. og har den skønneste pige den dag idag ,, ;D

Åhh en lykkelig slutning!

Altså lægen har sagt vi sagtens kan blive sendt videre da vi har prøvet i 2½ år.

Og tænker at de i forundersøgelserne tager blodprøver og undersøger en? - og finder ud af om de er fordi man mangler et eller andet hormon eller lign.

har godt nok "kun" mistet 2 gange, men jeg tror min læge er villig til at sende os videre uanset hvad.

Anmeld

22. december 2012

Miss Kat

Anonym skriver:

Ja og nej!

Vi har prøvet længe, og har været gravid 2 gange indenfor 3 mdr.

Og sikkert flere gange jeg ikke kender til, da det er gået til grunde tidligt.

2 gange indenfor 3 måneder? Så er du jo super fertil, fordi du bliver gravid med det samme, og hvis de går til så hurtigt, er det "bare" biokemiske graviditeter, som er vildt almindelige. De fleste kvinder når bare ikke at opdage dem. Jeg ville personligt ikke blive så bekymret, før jeg havde oplevet gentagne spontane aborter.

http://www.min-mave.dk/artikler/at-miste/tidligt-i-graviditeten/biokemisk-graviditet.htm

I dette link står der at man regner med at ca. 50% af alle graviditeter ender i en biokemisk graviditet, men jeg har et andet sted læst at det er helt op mod 80% og altså ikke en grund til at bekymre sig over sin egen fertilitet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.