barnepige hvornår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2012

modesty

Er det jeg også tænker,. Vores søn blev først passet da vores datter kom,. for første gang,. Men vores datter sover først mellem 20-21,. Tidest,. Så det bliver lidt svært at nå noget derefter

Ja, det kan jeg godt se, så bliver det lidt sent.

I må jo prøve jer frem og se hvordan hun reagerer.  Hvis det var mig, ville jeg sørge for at første gang var et sted meget tæt på så I nemt kan komme hjem igen hvis det går galt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2012

TNBC

onlyme skriver:

Hej
Ja spørgsmålet siger lidt sig selv,. Da vi ingen rigtig har i familien der kan overskue begge vores har vi snakket om barnepige,. (min mor har prøvet en gang men hun virker helt panikslagene''
Til brug 1 gang om mdr,. Så mig og manden kan komme ud og spise eller se en film,. Altså tale om nogle timer 1 gang om mdr om aftenen. Vi har ikke været ude sammen siden jeg var halvejs med den første dvs ca oktober 2010,.
vi har en søn der bliver 1½ år 20 januar og en datter der bliver ½ år den 4 januar
Er det for tidligt og havde i det godt med at finde en barnepige til jeres ?

Hvad med at starte med en lørdag eftermiddag, hvor I bare går en tur en time eller to, så kan hun prøve det, og I er ikke så langt væk.
Aftenen kan tit være hårdere end dage, så det ville måske være en let tilgang til det, hvis hun ikke har prøvet at passe så små før.
Hvis det ikke var fordi at I boede så langt væk eller at det er super dyrt at komme over, havde jeg gerne passet dem en gang om måned. Jeg har passet to drenge fra de var 2-9måneder, op til næsten 8timer på en dag.
Men anden ting, når det nu kun er en gang om måneden, kan det så ikke være svært for din datter at huske barnepigen. Jeg har oplevet at børn ikke kunne kende deres far efter tre uger(kun i kort tid, men alligevel)

Anmeld

21. december 2012

M (:

Hej
Ja spørgsmålet siger lidt sig selv,. Da vi ingen rigtig har i familien der kan overskue begge vores har vi snakket om barnepige,. (min mor har prøvet en gang men hun virker helt panikslagene''
Til brug 1 gang om mdr,. Så mig og manden kan komme ud og spise eller se en film,. Altså tale om nogle timer 1 gang om mdr om aftenen. Vi har ikke været ude sammen siden jeg var halvejs med den første dvs ca oktober 2010,.
vi har en søn der bliver 1½ år 20 januar og en datter der bliver ½ år den 4 januar
Er det for tidligt og havde i det godt med at finde en barnepige til jeres ?

Jeg synes ikke det er for tidligt.. Hvis børn er gamle nok til at komme i dagpleje/vuggestue i 8-10-12 timer hver dag fra de er seks måneder, så klarer de også sagtens at blive passset et par timer en gang om måneden.. Eneste krav er bare, at I føler jeg trygge ved barnepigen, for hvis I gør det, så skal ungerne også nok klare det (:

Jeg har selv passet en lille pige med asmatisk bronkitis fra hun var omkring 8-10 måneder og til hun var omkring 5 år (sammen med hendes 7 år ældre storebror).. Det var ikke meget oftere end en gang om måneden gennemsnitligt - og der har aldrig været problemer..

Jeg var vist 13-14 år da jeg begyndte, men jeg kendte også familien i forvejen (min mor og moderen til børnene var veninder tilbage fra folkeskolen) - så dog stort set ikke noget til dem, når ikke jeg skulle passe børnene..

Anmeld

21. december 2012

liwsmor

onlyme skriver:

Hvordan finder man den rette ?
Og gjorde i noget for jeres datter var tryk ved det inden,. ? 

vi sæt en annocene i avisen, og så havde vi 4 til samtale og så skulle de lege med vores datter i samtalen, men den vores datter følte sig tryg ved tog vi - og så var de samme en dag i 1 time og derefter passede de hende

Anmeld

21. december 2012

L&V

For mig er den lille for lille til at blive passet af en fremmet.. I har ikke nogle venner det ku passe dem?

Anmeld

21. december 2012

Fenja09

onlyme skriver:

Ja jeg regnede også med hun skulle være over 18,. Og med erfaaring,.
Kan man enden man ansetter bede ''hende'' komme og passe børnene hvor man er hjemme som prøvelse ? Og derefter starte stille op med 1 time 2 timer derefter prøve at tage fx ud at spise ?
Hehe jeg ved slet ikke hvordan man gør, jeg er lidt nervøs for mine børn ikke kommer til at have det godt, eller føler vi svigter dem,.
Min søn er selv kun blevet passet af mormor 1 gang enden vi fik lærke dvs på 1 år også har de været der sammen 1 gang og han har været der 1 gang mens vi har haft bettepigen,. Så det er lidt nyt, men vi har aftalt at vi skal til at huske hinanden igen,.

Ja, jeg synes sagtens at i kan tillade jer, at se pigen an før i vælger at hun passer jeres børn i flere timer. Så har pigen også mulighed for selv at trække sig, hvis hun f.eks synes at ansvaret for en baby på 4 måneder er for stort.

Det er jer der sætter kravene, da det er jer der betaler hende for at være der. Så hvis i mener at hun skal være sammen med jer et par timer (betalt) inden hun passer dem alene, så skal i bestemt gøre det.

Selvfølgelig skal i huske jer selv og da jeg var barn var det helt normalt at man brugte barnepiger, især når netværket ikke var så stort. Dengang var der "barnepige-bureau" dvs piger der var kvalificeret til det de skulle ud til, men ved ikke om det samme eksistere i dag?

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.