barnepige hvornår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.675 visninger
15 svar
0 synes godt om
20. december 2012

onlyme

Hej
Ja spørgsmålet siger lidt sig selv,. Da vi ingen rigtig har i familien der kan overskue begge vores har vi snakket om barnepige,. (min mor har prøvet en gang men hun virker helt panikslagene''
Til brug 1 gang om mdr,. Så mig og manden kan komme ud og spise eller se en film,. Altså tale om nogle timer 1 gang om mdr om aftenen. Vi har ikke været ude sammen siden jeg var halvejs med den første dvs ca oktober 2010,.
vi har en søn der bliver 1½ år 20 januar og en datter der bliver ½ år den 4 januar
Er det for tidligt og havde i det godt med at finde en barnepige til jeres ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2012

TNBC

onlyme skriver:

Hej
Ja spørgsmålet siger lidt sig selv,. Da vi ingen rigtig har i familien der kan overskue begge vores har vi snakket om barnepige,. (min mor har prøvet en gang men hun virker helt panikslagene''
Til brug 1 gang om mdr,. Så mig og manden kan komme ud og spise eller se en film,. Altså tale om nogle timer 1 gang om mdr om aftenen. Vi har ikke været ude sammen siden jeg var halvejs med den første dvs ca oktober 2010,.
vi har en søn der bliver 1½ år 20 januar og en datter der bliver ½ år den 4 januar

Du skal nok finde en over 18, når din datter er så lille..

Anmeld

20. december 2012

Fenja09

onlyme skriver:

Hej

Jeg synes ikke det er for tidligt at jeres mindste bliver passet når det kun er for nogle timer, men jeg ville nu aldrig bryde mig om at få en fremmed til at passe mit barn. Derfor vil jeg kun benytte mig af familie eller tætte venner. Men skulle det være så ville jeg nok vælge en pige på 18 + som er kendt af en fra familien eller vennekredsen.

/Fenja

Anmeld

20. december 2012

AnnaB.

Hej.

Jeg tænker, at det vigtigste er, at dine børne er trygge ved den person der skal passe dem. 

Kan sagtens forstå, at din kæreste og du har brug for at komme ud alene sammen, og mener i øvrigt at det er rigtig vigtigt at huske, når man har fået børn. Vores dreng fylder 6 måneder 1. januar og han er blevet passet én gang sidst i oktober. Det gik fint, vi havde en skøn aften uden baby, og nød ham lige ekstra meget, da vi var hjemme igen

Kort sagt: jeg synes ikke, at det er for tidligt og jeg ville ikke selv have et problem med at finde en barnepige, hvis min familie ikke kunne træde til. Håber det kommer til at fungere for jer, og nyyyyd jeres kæresteaftener. Når mor og far er glade, er baby glad 

Anmeld

21. december 2012

onlyme

Fenja09 skriver:

Jeg synes ikke det er for tidligt at jeres mindste bliver passet når det kun er for nogle timer, men jeg ville nu aldrig bryde mig om at få en fremmed til at passe mit barn. Derfor vil jeg kun benytte mig af familie eller tætte venner. Men skulle det være så ville jeg nok vælge en pige på 18 + som er kendt af en fra familien eller vennekredsen.

/Fenja

Ja jeg regnede også med hun skulle være over 18,. Og med erfaaring,.
Kan man enden man ansetter bede ''hende'' komme og passe børnene hvor man er hjemme som prøvelse ? Og derefter starte stille op med 1 time 2 timer derefter prøve at tage fx ud at spise ?
Hehe jeg ved slet ikke hvordan man gør, jeg er lidt nervøs for mine børn ikke kommer til at have det godt, eller føler vi svigter dem,.
Min søn er selv kun blevet passet af mormor 1 gang enden vi fik lærke dvs på 1 år også har de været der sammen 1 gang og han har været der 1 gang mens vi har haft bettepigen,. Så det er lidt nyt, men vi har aftalt at vi skal til at huske hinanden igen,.

Anmeld

21. december 2012

Dinna88

Altså, jeg passer lille Adam på 9 måneder Det er intet problem, selvom det er flere timer ad gangen. Det eneste han bliver gnaven over er, når han meget gerne snart vil ammes - det kan jeg jo sjovt nok ikke klare

Jeg føler selv, at Adam er helt tryg ved mig, og der har faktisk slet ikke været problemer overhovedet. Han havde set mig een gang før jeg passede ham første gang, og det var kun cirka 30 minutter. Så han kendte mig ikke en gang særlig godt.  

Det kommer meget an på barnet jo. Og der ved I jo bedst

Anmeld

21. december 2012

liwsmor

onlyme skriver:

Hej

jeg ved ikke hvad danmark synes - men vi havde barnepige på da vores pige var 10 måneder, som hentede hende i dagplejen  hver dag .

vi var super glæde for hende

Anmeld

21. december 2012

onlyme

liwsmor skriver:

jeg ved ikke hvad danmark synes - men vi havde barnepige på da vores pige var 10 måneder, som hentede hende i dagplejen  hver dag .

vi var super glæde for hende

Hvordan finder man den rette ?
Og gjorde i noget for jeres datter var tryk ved det inden,. ? 

Anmeld

21. december 2012

modesty

Hej

Jeg ville personligt synes at et halvt år var alt, alt for tidligt til at få en "fremmed" til at passe.

Men jeg synes at man skal finde den løsning der passer bedst til én selv. 

OG - hvis det drejer sig om at gå ud om aftenen, så kan I jo putte jeres børn og gå ud når de sover. Så er det jo i princippet ligemeget hvem der sidder i stuen og ser fjernsyn. 

Anmeld

21. december 2012

onlyme

modesty skriver:

Jeg ville personligt synes at et halvt år var alt, alt for tidligt til at få en "fremmed" til at passe.

Men jeg synes at man skal finde den løsning der passer bedst til én selv. 

OG - hvis det drejer sig om at gå ud om aftenen, så kan I jo putte jeres børn og gå ud når de sover. Så er det jo i princippet ligemeget hvem der sidder i stuen og ser fjernsyn. 

Er det jeg også tænker,. Vores søn blev først passet da vores datter kom,. for første gang,. Men vores datter sover først mellem 20-21,. Tidest,. Så det bliver lidt svært at nå noget derefter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.