Ej kryds fingre for os imorgen!!! :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2012

Den lykkelige

CAWI skriver:

Årh altså hvor er det trist for jer
Men sådan er tiderne desværre, og får man grønt lys for at sælge, kommer man som regl ud med kæmpe underskud.

Min mors bank har sat hendes ydelse op på hendes huslån, så nu har hun reelt ikke råd til at blive boende.
Så skal hun sælge... Men det vil give hende et tab på knap 300.000kr
Denne her finans krise er simpelthen skruen uden ende

Ja det er mega trist og vildt nedslående  Lige meget hvad vi gør er det noget møg  
Er ked af at høre din mor også sidder i den situation

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2012

Pige2009

Den lykkelige skriver:

Ej hvor er du sød at huske det!
Det gik SÅÅÅ dårligt!!!
Det kunne ikke lade sig gøre..  Grunden til det var at vi ville kommet ud med stort tabt på vores hus (ca 250.000 kr).. og det ville de jo selvfølgelig ikke lave om til boliglån sammen med det andet nye hus.. men som forbrugslån med 10,5 % rente  Og sådanne lån skal betales tilbage indenfor 5 år og derfor ville vi sidde ALT for hårdt i det efter bankens mening.. Så der var intet at gøre..
Hun rådede os til at blive boende nogle år endnu.. få afdraget på huset (svært når man ikke har noget at afdrage med, var jo derfor vi ville flytte ) Også er tiderne forhåbentlig vendt så vi ikke kommer ud med tab..
Men så tænker jeg jo bare så er de andre huse jo også blevet dyrere.. så vi jo "lige vidt"..
Så var bare SÅ ked igår...

Øv, hvor træls Hvorden kan det være, I ikke har råd til at afdrage? 

Anmeld

21. december 2012

Den lykkelige

Øv, hvor træls Hvorden kan det være, I ikke har råd til at afdrage? 

Fordi banken ville have vi skulle afdrage tabet på vores nuværende hus over 5 år.. så det ville ca være 6000 kr om måneden.. Ville ikke hænge sammen.. Hun sagde vi ville have 9000 kr til husholdning, fornøjelser, uforudsete ting og hvis der skete noget/skulle renoveres på det nye hus.. Og det ville de ikke gå med til!!

Anmeld

21. december 2012

Pige2009

Fordi banken ville have vi skulle afdrage tabet på vores nuværende hus over 5 år.. så det ville ca være 6000 kr om måneden.. Ville ikke hænge sammen.. Hun sagde vi ville have 9000 kr til husholdning, fornøjelser, uforudsete ting og hvis der skete noget/skulle renoveres på det nye hus.. Og det ville de ikke gå med til!!

Jeg tænkte mére på jeres nuværende hus? Kender selvfølgelig ikke jeres økonomi, men jeg afdrager mellem 5.000-6.000 kr. på mit hus hver måned og har 2500 kr. tilbage til mad, fornøjelser osv. hver måned. Jeg er alene med min datter, så derfor undrer det mig, at jeres bank siger sådan

Anmeld

21. december 2012

Den lykkelige

Jeg tænkte mére på jeres nuværende hus? Kender selvfølgelig ikke jeres økonomi, men jeg afdrager mellem 5.000-6.000 kr. på mit hus hver måned og har 2500 kr. tilbage til mad, fornøjelser osv. hver måned. Jeg er alene med min datter, så derfor undrer det mig, at jeres bank siger sådan

Vi har afdragsfrihed på vores nuværende boliglån.. Vi har udgifter for ca 16000 kr pr. mdr. nu.. når alt er betalt har vi ca 8300 til mad, diesel fornøjelser osv nu.. Det andet hus vi har kig på kunne vi få til ca 900000 kr.. så det er ca 600.000 kr mindre end vi har gæld for nu.. Men de ville STADIG ikke.. Lyder helt vildt de ville låne til hus til dig når du kun har 2500 kr  Vi har et barn og er to voksne og der synes hun 10000 kr var for lidt!
Men nok fordi vi har "forbrugslån" på i forvejen 70.000 kr og ingen opsparing..

Anmeld

23. december 2012

Pige2009

Vi har afdragsfrihed på vores nuværende boliglån.. Vi har udgifter for ca 16000 kr pr. mdr. nu.. når alt er betalt har vi ca 8300 til mad, diesel fornøjelser osv nu.. Det andet hus vi har kig på kunne vi få til ca 900000 kr.. så det er ca 600.000 kr mindre end vi har gæld for nu.. Men de ville STADIG ikke.. Lyder helt vildt de ville låne til hus til dig når du kun har 2500 kr  Vi har et barn og er to voksne og der synes hun 10000 kr var for lidt!
Men nok fordi vi har "forbrugslån" på i forvejen 70.000 kr og ingen opsparing..

Synes ikke, det lyder mere vildt end at jeres bank ydede jer lån, hvis Ikke I har råd til at afdrage Jeg havde en rigtig god opsparing og ingen gæld, så jeg kunne lægge udbetalingen x3 kontant

Men træls for jer, at I ikke kunne få lov til at nedgradere gælden sættende billigere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.