Giraffen skriver:
Hej piger
Jeg elsker min datter og min familie udover alle grænser og jeg VED hun ikke skal være enebarn for det vil jeg ikke ha (oppe i hovedet)
jeg synes hun skal have søskende som hun kan sparre og dele livet med nu - og som hun kan støtte sig op af senere i livet, hvis der skulle ske noget med fx mig og faderen.
Jeg har selv søskende på min mors side og er "alene" på min fars side og da han blev bipolar ku jeg godt mærke at jeg mangler en der oplever det samme som mig - så det vil jeg gerne at min datter ikke skal risikere
Men... jeg synes tit jeg læser herinde om søde damer der er så skrukke og gerne vil have børn tæt på hinanden og det vil jeg som sådan også gerne (på lang sigt)
første gang vi besluttede os var jeg egentlig ikke skruk jeg VIDSTE bare jeg sku ha en familie og det sku være på det her tidspunkt - altså var jeg mere langtidssigtet familie skruk end baby-nu-og-her-skruk (hvis det gir mening
)
NÅ MEN: spørgsmålet lyder om der er andre end mig, der har den mere "kliniske" tilgang til det og måske ikke er skrukke som sådan.. ?
og hvornår ved man så at man er klar til nummer to? lige nu er min datter 9 måneder og vi har snakket om at det vil være smart - ift job og uddannelse (er igang med uni-uddannelse) at begynde på projekt baby nr 2 når vores datter er 2,5 år - men KUN hvis vi begge er klar til det og synes vores datter også er klar til det
nå - en helt masse forklaringer uden så meget at debattere, er nok bare nysgerrig på hvordan jer, der ikke som sådan er helt ind i marven skrukke men går mere pragmatisk til værks, ku mærke skrukheden
Jeg ved ikke om jeg har en pragmatisk tilgang til det, men jeg er i hvert fald LANGT fra skruk og min datter er 15 mdr nu. Der er ikke meget baby tilbage og honest, det er jeg glad for. Vi har altid snakket om at vi skulle prøve at lave nr. 2 når min P-stav udløber her om 2 år, hvilket ville gøre Penny til storesøster som ca. 3 årig. Og man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig, men jeg tvivler på at jeg har lyst til det. For jeg føler jeg har det jeg vil have i mit liv , til trods for at mit hovede ligesom dig synes vi skal lave nogen søskende til hende. Men lad os nu se.
ved ikke om det kunne bruges til noget. Men jeg har heller aldrig været skruk.