Anti-skruk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2012

Giraffen

HopinWishin skriver:

Jeg kan sagtens tænke som dig... nogle dage... andre dage er jeg allerede skruk igen (vores datter er kun 4 mdr.).. 

Men jo jeg tænker også praktisk... min mand er 36 år og han synes uret tikker og han vil helst ikke være gammel når vores børn skal konfirmeres etc. .... Men jeg savner også sommetider bare at være ham og jeg og have den frihed vi engang havde...

Tror bare det er helt alm. at tænke sådan også... Alting er ikke bare en lyserød sky!

nej det er det ikke men jeg kan berolige dig med at de første fire måneder for mig var de hårdeste - hun var så sensitiv og hun ku jo ikke ligefrem sige hvad hendes behov var

så jo større de bliver jo mere kan mor-psyken også slappe lidt af synes jeg og ens hormoner og instinker får lidt mere ro

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2012

Anonym8827

Det forstår jeg godt.. spædbørn er dejlige men Krævende... 

Anmeld

25. januar 2013

MomInTheMaking

Giraffen skriver:

Hej piger

Jeg elsker min datter og min familie udover alle grænser og jeg VED hun ikke skal være enebarn for det vil jeg ikke ha (oppe i hovedet)

jeg synes hun skal have søskende som hun kan sparre og dele livet med nu - og som hun kan støtte sig op af senere i livet, hvis der skulle ske noget med fx mig og faderen.

Jeg har selv søskende på min mors side og er "alene" på min fars side og da han blev bipolar ku jeg godt mærke at jeg mangler en der oplever det samme som mig - så det vil jeg gerne at min datter ikke skal risikere

Men... jeg synes tit jeg læser herinde om søde damer der er så skrukke og gerne vil have børn tæt på hinanden og det vil jeg som sådan også gerne (på lang sigt)

første gang vi besluttede os var jeg egentlig ikke skruk jeg VIDSTE bare jeg sku ha en familie og det sku være på det her tidspunkt - altså var jeg mere langtidssigtet familie skruk end baby-nu-og-her-skruk (hvis det gir mening )

NÅ MEN: spørgsmålet lyder om der er andre end mig, der har den mere "kliniske" tilgang til det og måske ikke er skrukke som sådan.. ?

og hvornår ved man så at man er klar til nummer to? lige nu er min datter 9 måneder og vi har snakket om at det vil være smart - ift job og uddannelse (er igang med uni-uddannelse) at begynde på projekt baby nr 2 når vores datter er 2,5 år - men KUN hvis vi begge er klar til det og synes vores datter også er klar til det

nå - en helt masse forklaringer uden så meget at debattere, er nok bare nysgerrig på hvordan jer, der ikke som sådan er helt ind i marven skrukke men går mere pragmatisk til værks, ku mærke skrukheden  

Jeg ved ikke om jeg har en pragmatisk tilgang til det, men jeg er i hvert fald LANGT fra skruk og min datter er 15 mdr nu. Der er ikke meget baby tilbage og honest, det er jeg glad for. Vi har altid snakket om at vi skulle prøve at lave nr. 2 når min P-stav udløber her om 2 år,  hvilket ville gøre Penny til storesøster som ca. 3 årig. Og man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig, men jeg tvivler på at jeg har lyst til det. For jeg føler jeg har det jeg vil have i mit liv , til trods for at mit hovede ligesom dig synes vi skal lave nogen søskende til hende. Men lad os nu se. ved ikke om det kunne bruges til noget. Men jeg har heller aldrig været skruk.

-sheila

Anmeld

25. januar 2013

Lise

Vi var heller ikke i tvivl om at vi skulle have to børn, men nummer to var 1½ år gammel, før jeg pludselig tænkte, at nu måtte vi da snart have en mere baby. Indtil da var det total nogo, og jeg var glad for det ikke var mig når jeg så gravide, ammende kvinder mv.

Jeg blev gravid med nummer to en måned før den stores 2 års fødselsdag. Der er så 2 år og 8 mdr imellem, og de har så meget fornøjelse af hinanden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.