Giraffen skriver:
Hej piger
Jeg elsker min datter og min familie udover alle grænser og jeg VED hun ikke skal være enebarn for det vil jeg ikke ha (oppe i hovedet)
jeg synes hun skal have søskende som hun kan sparre og dele livet med nu - og som hun kan støtte sig op af senere i livet, hvis der skulle ske noget med fx mig og faderen.
Jeg har selv søskende på min mors side og er "alene" på min fars side og da han blev bipolar ku jeg godt mærke at jeg mangler en der oplever det samme som mig - så det vil jeg gerne at min datter ikke skal risikere
Men... jeg synes tit jeg læser herinde om søde damer der er så skrukke og gerne vil have børn tæt på hinanden og det vil jeg som sådan også gerne (på lang sigt)
første gang vi besluttede os var jeg egentlig ikke skruk jeg VIDSTE bare jeg sku ha en familie og det sku være på det her tidspunkt - altså var jeg mere langtidssigtet familie skruk end baby-nu-og-her-skruk (hvis det gir mening
)
NÅ MEN: spørgsmålet lyder om der er andre end mig, der har den mere "kliniske" tilgang til det og måske ikke er skrukke som sådan.. ?
og hvornår ved man så at man er klar til nummer to? lige nu er min datter 9 måneder og vi har snakket om at det vil være smart - ift job og uddannelse (er igang med uni-uddannelse) at begynde på projekt baby nr 2 når vores datter er 2,5 år - men KUN hvis vi begge er klar til det og synes vores datter også er klar til det
nå - en helt masse forklaringer uden så meget at debattere, er nok bare nysgerrig på hvordan jer, der ikke som sådan er helt ind i marven skrukke men går mere pragmatisk til værks, ku mærke skrukheden
Tror jeg har haft det lidt som dig - jeg har aldrig været SKRUUUUK, men har altid vist at jeg ville have børn og da jeg så mente at nu var det "rette" tidspunkt i livet til det dvs havde manden, hus, bil og alt det der, ja så valgte jeg at smide p-pillerne.
Nu er vores datter 15 måneder og jeg er bestemt ikke skruk, men ved at jeg gerne vil have flere børn - mest fordi jeg synes at Alberte skal have søskende.
Nu er jeg snart 31 år og ved at uret tikker, men det gør mig ikke skruk, men mere nervøs for om jeg nu når at få de børn ønsker mig. Vi har været igennem et rigtig hårdt forløb med vores datter og de første par måneder sagde jeg " jeg skal ALDRIG have flere børn". Jeg synes det er hårdt at have barn, være mor, kæreste, sig selv osv og har nogle gange tænkt " skal du have flere børn?" og hver gang vender jeg tilbage til at sige "SELVFØLGELIG skal du det, andet er jo utænkeligt" - men jeg er ikke skruk og bliver det nok heller ikke. Men håber meget på flere børn, de beriger ens liv og giver hverdagen så meget indhold - og elsker jo min datter mere end noget andet. Hun var bestemt ønsket!
Så nej du er nok ikke den eneste der ikke går og føler at æggestokkene skriger 
/Fenja