Fif, og gode husmoder råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2012

Studerendemor

Jeg har netop afprøvet bagepulver i køkkenvasken, og det virker jo langt bedre end alverdens rengøringsmidler.... 

Tak for fif  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2012

JS<3

skrivemaskine skriver:

Jeg har netop afprøvet bagepulver i køkkenvasken, og det virker jo langt bedre end alverdens rengøringsmidler.... 

Tak for fif  

ja det er et mirakel (:

Anmeld

21. december 2012

Sujan

Feeed tråd... Gransker min hjerne for at komme med godt råd udover dem der er blevet nævnt...

Det eneste jeg kan komme i tanke om er at man kan pudse sølvsmykker med aske...

Anmeld

22. december 2012

JustMe

Gravid2012 skriver:

jeg bruger babyolie det er da ogsaa smart med barbereskum, det har man jo altid ved haanden...

Smører du bare bayolien på? (Vi har ikke barberskum i huset)

Anmeld

22. december 2012

JustMe

M (: skriver:

Udover de ting tarkoflen nævner, så holder eddiken også på farven således at man kan vaske en "rode-vask".. Dvs. du kan sagtens vaske blåt og grønt sammen med rødt og gult.. (:

Alternativt kan du smide nogle engangs-skumklude (dem vi vasker babynumer med ) ind i maskinen sammen med. De suger både overskudsfarve og hår.

Mine råd: Skyl det skrællede løg samt skærebræt og kniv i iskoldt vand. Det skulle binde de partikler, der får tårerne til at løbe.

Hæld 1/2 liter cola i afløbet og lad det sidde. Syren opløser madresterne (lidt tankevækkende).

Kom ½ opvasketablet i toiletkummen natten over for at rense.

Brug ½ opvasketablet i opvaskeren. Det er rigeligt til at få servicet rent og sparer både på pengepungene og miljøet.

...og så de alternative: En kartoffel i fodenden af sengen mod natteuro i benene, et stykke sæbe i fodenden mod nattekramper i benene, og en skål med et løg i både og lidt vand i bunden stilles under snegen, hvis barnet hoster meget.

Anmeld

22. december 2012

JS<3

JustMe skriver:

Alternativt kan du smide nogle engangs-skumklude (dem vi vasker babynumer med ) ind i maskinen sammen med. De suger både overskudsfarve og hår.

Mine råd: Skyl det skrællede løg samt skærebræt og kniv i iskoldt vand. Det skulle binde de partikler, der får tårerne til at løbe.

Hæld 1/2 liter cola i afløbet og lad det sidde. Syren opløser madresterne (lidt tankevækkende).

Kom ½ opvasketablet i toiletkummen natten over for at rense.

Brug ½ opvasketablet i opvaskeren. Det er rigeligt til at få servicet rent og sparer både på pengepungene og miljøet.

...og så de alternative: En kartoffel i fodenden af sengen mod natteuro i benene, et stykke sæbe i fodenden mod nattekramper i benene, og en skål med et løg i både og lidt vand i bunden stilles under snegen, hvis barnet hoster meget.

Det var nogen gode 

Vi har to små hunde som FÆLDER, og jeg aner virkelig ikke hvordan jeg slipper af med de forbandede hunde hår på vores tøj, så det med skumkludene må jeg altså prøve! (:

Anmeld

23. december 2012

Gravid2012

JustMe skriver:

Smører du bare bayolien på? (Vi har ikke barberskum i huset)

ja pudser dem med babyolie... par et par draaber paa en toer viskestykker

Anmeld

23. december 2012

Malli

Fik lige et råd i dag, som også er afprøvet her til aften, og det virkede!

Hvis man skal lave rise grød, og vil undgå at det fastbrænder i bunden så kan man (Hvis ikke man har gasblus) lægge et par kobbermønter på blusset under gryden , så brænder grøden ikke fast i bunden

Anmeld

26. december 2012

JustMe

Malli skriver:

Fik lige et råd i dag, som også er afprøvet her til aften, og det virkede!

Hvis man skal lave rise grød, og vil undgå at det fastbrænder i bunden så kan man (Hvis ikke man har gasblus) lægge et par kobbermønter på blusset under gryden , så brænder grøden ikke fast i bunden

Alternativt kan du lave risengrøden i en kogepose i en gryde med vand. Så skal gryden ikke engang vaskes af, og grøden brænder med garanti ikke på

Anmeld

26. december 2012

AnnaK89

Det kalk vi har i toilettet sidder under vandoverfladen, virker bagepulver så stadig?
Og i så fald, skal jeg bare drysse noget ned i vandet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.