Fif, og gode husmoder råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2012

jydeinden

Fenja09 skriver:

Hvis det bare er husmor råd generelt og ikke kun om rengøring så kender jeg følgende:

Brug agurkerskiver til at mindske rynker ved øjnene

Brug kaffegrums og f.eks honning til skrubbecreme

Rengøring af ovn gøres med brun sæbe og film

Gryder med fastbrændt mad gøres ren ved at komme bagepulver og vand i, hvorefter det bringes i kog. Vupti så er gryden ren og fin.

Hvis kopperne har fået grimme rander fjernes de ved at bruge groft salt og vand.

Vinduer kan pudses i sprinklervæske / aviser

Sorte streger på gulvet kan fjernes med viskelæder

Pletter på tøjet får sulfo før vask

For at mindske at løg svider i øjnene kan man putte dem 1/2 time i fryseren inden de bruges - eller evt stå under emhætten når de skrælles...og ja jeg er også en af dem som stadig står med tændstik i munden selvom jeg stortuder når jeg skræller løg

Det er lige dem jeg kan på stående fod.

/Fenja

fjerner brun sæbe også ting der er brændt fast i ovnen ? og tager jeg fejl hvis jeg husker det som ret ætsende ? mener jeg at have hørt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2012

Fenja09

jydeinden skriver:

fjerner brun sæbe også ting der er brændt fast i ovnen ? og tager jeg fejl hvis jeg husker det som ret ætsende ? mener jeg at have hørt..

Altså jeg plejer både at smøre bageplader, riste og rude ind i brun sæbe. Jeg sætter film over ruden og vejret er perfekt til at smide bageplader og riste i en sort sæk - binde en tæt knude ( så der ikke kommer luft ind) og lægge udenfor, hvis man har mulighed for det. Det skal lægge i min. 24 timer og det samme med ruden.

Derefter er ALT faktisk lige til at skylle af eller som det mindste lige tage med en opvaskebørste.

Anmeld

19. december 2012

tankai

JS<3 skriver:

Nu har jeg ikke mange år på bagen men jeg kan da nogen

Herhjemme

afkalker vi i eddike, vi bruger det også som skyllemiddel

vi fjerner kalk i toilettet med bagepulver

tørre spejle af med avis, når de bliver pudset 

har en teske i munden når der skæres løg 

- årh jeg kan flere, men hvor bliver de dog af :s

må jeg hører jers?

Synes jeg har hørt noget om kold bearnaise til at rense kobber.. Sådan lamper og gryder og sådan noget 

Har dog ikke prøvet det selv.. 

Men ejer så heller ikke så meget, der er lavet af kobber 

Anmeld

19. december 2012

jydeinden

Fenja09 skriver:

Altså jeg plejer både at smøre bageplader, riste og rude ind i brun sæbe. Jeg sætter film over ruden og vejret er perfekt til at smide bageplader og riste i en sort sæk - binde en tæt knude ( så der ikke kommer luft ind) og lægge udenfor, hvis man har mulighed for det. Det skal lægge i min. 24 timer og det samme med ruden.

Derefter er ALT faktisk lige til at skylle af eller som det mindste lige tage med en opvaskebørste.

vi prøvede det med nogle bageplader, der hjalp det desværre ikke.. men ovnen vil jeg da prøve på et tidspunk hihi

Anmeld

19. december 2012

Mussen2

Jeg bruger en halv opvasketabs til alt t som andet ikke kan tage ex.i termokander, som ofte bliver ulækre. Så står det i blød og bliver helt rene.

Brun sæbe og salmiak spiritus til beskidte grilriste eller bageplader.

Smøre tandpasta pået brandsår/brændmærke. Det tager underlig nok smerten. Vand er selvfølgelig altid bedst.

Anmeld

19. december 2012

helle85

JS<3 skriver:

Nu har jeg ikke mange år på bagen men jeg kan da nogen

Herhjemme

afkalker vi i eddike, vi bruger det også som skyllemiddel

vi fjerner kalk i toilettet med bagepulver

tørre spejle af med avis, når de bliver pudset 

har en teske i munden når der skæres løg 

- årh jeg kan flere, men hvor bliver de dog af :s

må jeg hører jers?

til det med vaske tøjet skal det så værer ufarvet eddike, eller kan man også bruge den almindelig?

Anmeld

19. december 2012

JS<3

Mussen2 skriver:

Jeg bruger en halv opvasketabs til alt t som andet ikke kan tage ex.i termokander, som ofte bliver ulækre. Så står det i blød og bliver helt rene.

Brun sæbe og salmiak spiritus til beskidte grilriste eller bageplader.

Smøre tandpasta pået brandsår/brændmærke. Det tager underlig nok smerten. Vand er selvfølgelig altid bedst.

Anmeld

19. december 2012

JS<3

helle85 skriver:

til det med vaske tøjet skal det så værer ufarvet eddike, eller kan man også bruge den almindelig?

Altså jeg bruger ganske alm eddike, det man køber i netto til 7 kr eller sådan noget. 

Anmeld

19. december 2012

Fenja09

jydeinden skriver:

vi prøvede det med nogle bageplader, der hjalp det desværre ikke.. men ovnen vil jeg da prøve på et tidspunk hihi

Har det været på pladerne længe nok så? For det virker godt nok her hver gang jeg gør det

Anmeld

19. december 2012

Lady Marion <3

JS<3 skriver:

Altså jeg bruger ganske alm eddike, det man køber i netto til 7 kr eller sådan noget. 

Det må du ikke   der er sukker i , ødelægger maskinen på sigt . Det skal være den gennemsigtige ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.