Camilla Jensen skriver:
hej.
som overskriften lyder skal man så melde til forsikringen hvis man påkører en bil?? Jeg er kommet ud for at en ældre herre på 86 år har påkørt både min bil og min kærestes. Vi holdte parkeret på vores p-plads da han bakker ind i os. Men nu viser det sig at konen til den ældre mand ikke vil køre det over forsikringen da de er bange for at han mister kortet. Både kæresten og jeg vil have det over forsikringen da han er meget gammel og fordi det ikke er første gang han gør dette nummer, så mener han er til fare i trafikken. Men har vi noget at sige i denne situation? Eller bestemmer de det selv?? Håber der er nogle der kan hjælpe os 
Well. Du skal vel melde til din egen forsikring at din bil har fået en skade som kommer udefra, så kunne jeg forestille mig at din forsikring vil tage kontakt til hans forsikring. Men til det skal du jo kende deres forsikringsoplysninger.
Hvis du ikke eknder deres fulde navn, og forsikringsselskab, så kan du n ok desværre ikke gøre ret meget, andet end at melde til din forsikring at din bil har fået en skade i ikke selv har udført, men selv er nødt til at udbedre.
I så fald må de gamle betale jer for skaden, og det det koseter at vurdere den hos et værksted.
Anmeld