Bilskade skal det meldes til forsikring??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.581 visninger
15 svar
0 synes godt om
19. december 2012

Camilla Jensen

hej.

som overskriften lyder skal man så melde til forsikringen hvis man påkører en bil?? Jeg er kommet ud for at en ældre herre på 86 år har påkørt både min bil og min kærestes. Vi holdte parkeret på vores  p-plads da han bakker ind i os. Men nu viser det sig at konen til den ældre mand ikke vil køre det over forsikringen da de er bange for at han mister kortet. Både kæresten og jeg vil have det over forsikringen da han er meget gammel og fordi det ikke er første gang han gør dette nummer, så mener han er til fare i trafikken. Men har vi noget at sige i denne situation? Eller bestemmer de det selv?? Håber der er nogle der kan hjælpe os 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2012

Maise86

Camilla Jensen skriver:

hej.

som overskriften lyder skal man så melde til forsikringen hvis man påkører en bil?? Jeg er kommet ud for at en ældre herre på 86 år har påkørt både min bil og min kærestes. Vi holdte parkeret på vores  p-plads da han bakker ind i os. Men nu viser det sig at konen til den ældre mand ikke vil køre det over forsikringen da de er bange for at han mister kortet. Både kæresten og jeg vil have det over forsikringen da han er meget gammel og fordi det ikke er første gang han gør dette nummer, så mener han er til fare i trafikken. Men har vi noget at sige i denne situation? Eller bestemmer de det selv?? Håber der er nogle der kan hjælpe os 

Meld det til jeres egen forsikring, så tager de sig af det

Anmeld

19. december 2012

Gittemor09

Camilla Jensen skriver:

hej.

jeg ville ihvertfald melde det til min forsikring.. og så give dem nummerpladen på ægteparrets bil...

det er jo heller ikke rart for jer at stå med regningen..

og hvis det ikk er første gang, er det måske bare på tide at han skal af med kørekortet... der er også en grænse..

håber du kunne bruge et råd eller to

Anmeld

19. december 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Det ska meldes !

Anmeld

19. december 2012

L&V

Camilla Jensen skriver:

hej.

Det er ikke noget de bestemmer.. Hvis i kan få flere penge ud af det end ved forsikringen så kan i jo vælge det

Anmeld

19. december 2012

Camilla Jensen

Tak for svar allesammen 

Anmeld

19. december 2012

Mom2

Hej

Der er ingen regler om at det skal anmeldes til forsikringen, hvis I indbyrdes kan finde ud af at få udbedret skaderne, på den ældre herres regning naturligvis. Behøver det ikke at vedrøre forsikringen.

Hvis I synes han er dårlig til at køre bil, og "måske" ikke bør køre bil mere, så er det ikke forsikringen der skal tage stilling til det. Det kan de hverken gøre fra eller til ved.

Det er derimod politiet i skal rette henvendelse til, og indgive en anmeldelse.

Så i princippet kan I være lige glade med om det kommer omkring forsikring eller ej. Det har kun noget at sige økonomisk for den ældre herre.

Selvom de melder det til forsikringen, vil han ikke få frataget kortet, det blander forsikringen sig ikke i. De sørger blot for at I for lavet jeres biler, og ordner så regnskabet (Selvrisikoen) med den ældre herre.

Anmeld

19. december 2012

Pige2009

Camilla Jensen skriver:

hej.

Selvfølgelig skal det køre over forsikringen

Anmeld

28. december 2012

mikkelk

I skal naturligvis melde det til jeres eget forsikringsselskab og oplyse dem om mandens nummerplade, adresse og hvad i ellers måtte have af oplysninger på ham. Så vil de betale jer den erstatning i har krav på og sørge for at køre en sag mod mandens forsikringsselskab. 

Man bør altid køre sådanne skader over forsikringen - uanset om modparten helst er fri. Bl.a. fordi i risikerer at stå med problemet, hvis manden i sidste ende ikke vil betale det hele eller der på anden vis bliver tvivl om skadens omfang.

Derudover har Christina ret i at i bør melde det til politiet. Så ender i heller ikke i en diskussion om skyldsspørgsmålet, hvis det skulle komme til det på et tidspunkt. 

Held og lykke med sagen!

\Mikkel

Anmeld

28. december 2012

Muffinmus

Jamen altså, han mister jo ikke pappet ved at have lidt små uheld...heller ikek selv om han er gammel. Det eneste der sker er at deres præmie stiger, og sikkert en del hvis han før har gjort det.
Hvis det er små påkørsler går vi også uden om forsikringen og ordner der selv, netop for ens præmie stiger råddent meget på af sølle små ting.
F.eks kørte jeg ind i en stolpe med siden af bilen så kofanger og dør skulle skiftes, ved en hugger gav vi småpenge for nye ting magen til i super stand, hvor imod af skulle vi have gået gennem forsikringen ville det have kostet os 3000 i selv risiko samt en høj stigning fordi det kun er knap 1,5 år siden min mand bakkede ind i en dyyyr bil og den skulle have ny kofanger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.