Weekendseng som hverdags seng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.163 visninger
32 svar
0 synes godt om
18. december 2012

Majbrit P

Vores mindste er begyndt at vågne konstant, han vælter sig så voldsomt rundt i sengen at han får benene ud af trammerne og har svært ved at få dem ind igen. Han vælter rundt og han vågner nok fordi han slår sig på sengen. Vi har den tykke Sengerand fra Sebra, men han er begyndt at læne benene på den om natten når han sover.

Vi har prøvet med stof ved trammerne osv, og nu skal det være slut.

Kan vi bruge en weekendseng til ham istedet? vi ligger selvfølgelig hans nuværende fantastiske madras i den. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2012

Camilla..

Those green eyes skriver:

Vores mindste er begyndt at vågne konstant, han vælter sig så voldsomt rundt i sengen at han får benene ud af trammerne og har svært ved at få dem ind igen. Han vælter rundt og han vågner nok fordi han slår sig på sengen. Vi har den tykke Sengerand fra Sebra, men han er begyndt at læne benene på den om natten når han sover.

Kan vi bruge en weekendseng til ham istedet? vi ligger selvfølgelig hans nuværende fantastiske madras i den. 

tror ikke de er gode til det. kan i ikke sætte et lagen imellem træmmerne?

Anmeld

18. december 2012

Fenja09

Altså jeg har ligget i weekendseng ( i hvert fald det vi kalder weekendseng idag) da jeg var barn og tror da ikke at jeg har taget skade af det  Ved ikke om det frarådes, men når i nu ligger madrassen ned i så tror jeg sagtens i kan gøre det. Det er jo også kun for en periode. Derudover er det jo ret gode weekendsenge der laves idag, de fåes i hvert fald i forskellige kvaliteter, så mon ikke det ville kunne lade sig gøre.

/Fenja  

Anmeld

18. december 2012

Majbrit P

Camilla.. skriver:

tror ikke de er gode til det. kan i ikke sætte et lagen imellem træmmerne?

Hvorfor ikke?

Vi har prøvet. Det er jo en hård seng så han støder stadig på trammerne trods lagen og sengerand.. 

Anmeld

18. december 2012

Majbrit P

Fenja09 skriver:

Altså jeg har ligget i weekendseng ( i hvert fald det vi kalder weekendseng idag) da jeg var barn og tror da ikke at jeg har taget skade af det  Ved ikke om det frarådes, men når i nu ligger madrassen ned i så tror jeg sagtens i kan gøre det. Det er jo også kun for en periode. Derudover er det jo ret gode weekendsenge der laves idag, de fåes i hvert fald i forskellige kvaliteter, så mon ikke det ville kunne lade sig gøre.

/Fenja  

Ja, men det er jo det - han sover jo på hans normale madras, det er jo mere det der holder ham inde i den der er anderledes? så kan ikke rigtig se hvad forskellen skulle være.

Jeg sov nemlig også i weekendseng da jeg var barn, da min mor var bange for skader pga tremmerne i tremmesengene 

Anmeld

18. december 2012

Gittemor09

joooh... de har jo lavet dem så fine og smarte nu til dags, så hvorfor dig ikke...

og når i også putter madras i  

ved at min niece har sovet i en i en længere periode, netop pga. samme problem  og det er der da intet sket ved

Anmeld

18. december 2012

MorTilEnPrinsesse

Gør det... ;-) 

jeg havde gjort det, så man ikke skulle være urolig for om der sker ham noget... ;-) så længe der kommer en ordentlig madras i så kan jeg ikke se problemet 

Anmeld

18. december 2012

Majbrit P

Gittemor09 skriver:

joooh... de har jo lavet dem så fine og smarte nu til dags, så hvorfor dig ikke...

og når i også putter madras i  

ved at min niece har sovet i en i en længere periode, netop pga. samme problem  og det er der da intet sket ved

super  mange tak

Ved ikke hvad jeg ellers skal gøre nemlig  vil ikke have han kommer til at slå sig fordi han vælter rundt

Anmeld

18. december 2012

Majbrit P

MorTilEnPrinsesse skriver:

Gør det... ;-) 

jeg havde gjort det, så man ikke skulle være urolig for om der sker ham noget... ;-) så længe der kommer en ordentlig madras i så kan jeg ikke se problemet 

super mange takker 

Anmeld

18. december 2012

Fenja09

Ja, men det er jo det - han sover jo på hans normale madras, det er jo mere det der holder ham inde i den der er anderledes? så kan ikke rigtig se hvad forskellen skulle være.

Jeg sov nemlig også i weekendseng da jeg var barn, da min mor var bange for skader pga tremmerne i tremmesengene 

Jeg tror faktisk at det eneste der skulle gøre at det frarådes er, hvis der er risiko for at sengen "klapper" sammen. Ellers kan jeg ikke lige se hvad problemet skulle være...Babyer/små børn må jo ikke liggepå et for hårdt underlag og jeres barn vil jo ligge med sit almindelige underlag uanset om ligger i tremmeseng eller weekendseng.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.