Mette 28 skriver:
Hejsa
vil lige høre om der er nogen der kender til det at donere æg, da jeg meget overvejer at se om jeg er egnet til det
Udover det du er blevet fortalt allerede, kan jeg tilføje, at hvis du ikke har de arvlige sygdomme m.m og derfor skal igennem selve ægdonationen, så forgår det således:
Du får udleveret nogle hormoner, du skal tage fra dag 3 i din cyklus( mener jeg). Disse skal du tage en 8- 9 dage frem. Du stikker dig selv i maveskindet med dem - det de gør,er, at du i stedet for at modne en folikel, som vi kvinder ellers gør i en normal cyklus, så modner du flere. Alt mellem 4-15 er " normalt". I perioden hvor du tager hormoner skal du til nogle kontrol skanninger, hvor man tjekker størrelsen på folikerne - når disse vurderes store nok, skal du tage en æl sprøjte, og 36 timer senere, skal dine æg tages ud. Dette vil typisk være på dag 12 - 14 i din cyklus.
Selve ægudtagningen forgår ved du får lidt morfin og en lokal bedøvelse, også suges foliklerne ellers ud igennem en lille nål.( dette er for nogle kvinder lidt smertefuldt, men for de fleste, er det ikke voldsomt). Når foliklerne er taget ud, ser man hvor mange æg de indeholdt...nogle kan være tomme, mens andre indeholder to. I de fleste tilfælde er en folikel dog lig et æg.
Jeg har selv været igennem behandling - dog med mine egne æg, og ved derfor hvordan det forgår. Vil sige, at vælger du at gøre det, så giver du den største gave man overhovedet kan! Kæmpe respekt for det
Anmeld